Çek Mağdurları Blog Duyurusu ve Yol Haritamız

Arkadaşlarımız Kardeşlerimiz;
Adli tatil bitmek üzeredir,
TBMM yavaş yavaş hareketlenmeye başladı,
Maalesef gündem, demokratik açılımla meşgul,
Fakat vaktimiz az
Zamane tabirle; Yol Haritamızı çizme vakti geldi geçti,

Bu yol haritamızı çizerken tavrımızı, mücadeleme şeklimizi ve ilkelerimizi belirleme durumundayız.

1 - Hiç bir siyasi düşüncenin ne karşısındayız, ne de yanındayız, küresel ekonomik güçler, küresel politik aktörlerle kafamızı meşgul edemeyiz ,

bizim canımız yanmıştır, Ateşin düşüp Yaktığı yerdeyiz Biz çek mağdurlarıyız.

2- Çek mağdurları Derneği gibi, kendimize bir kimlik atayan, bir oluşum içinde değiliz.

Dernek Kurmak isteyen arkadaşlarımızın karşısında da değiliz, dileyen arkadaşlarımız bu oluşum içinde olabilir, Çek Mağdurları olarak, vaktimiz ve imkanlarımız dahilinde e-mail ve faks desteği verebiliriz.

3- TBMM ziyaretlerimizde, Siyasi Parti Grup Başkanları ve başarımız nispetinde görüşme taleplerimizi kabul edecek olan sayın Bakanlarımızla görüşmelerde bizleri temsil edecek, kitlesel sayımıza önderlik edecek sözcü arkadaşlarımızı belirlememiz gerekmektedir

Aramızda bu nitelikte, sıkıntılarımızı dertlerimizi dile getirebilecek konuya vakıf arkadaşlarımız var.
Geçmiş dönemlerde olduğu gibi, çek mağdurlarından ziyade kişiyi ön plana çıkaran hareketlerde olmayacağız.
Çek mağdurlarının bir niteliği vardır, ve bizlere yetkili tarafların yaklaşım biçimi tamamen duygusaldır, çünkü ortada yıkılan, dağılan özgürlüklerinden alıkonulan, göz yaşlarıyla vücut bulmuş bir dram vardır.
Çek Mağdurları oluşumunu kişiselleştirmek yada siyasallaştırmak, bu duygusal bakış açısını tersine çevirmek demektir.

4- Bizim taleplerimizi dile getirecek sorunumuzu anlatacak taraf bellidir, Sorunun Çözüm yeri TBMM’dir.

Siyasi Partiler, iktidar ve Muhalefet partileri bu sorunu çözme konusunda bizlere söz vermişlerdir.
Her ne kadar gecikmiş olsa da, dün olduğu gibi bu gün de sözlerinin arkasındadırlar.
vadeli çeklerle oluşmuş bir piyasada karşılıksız çek düzenlemesi o kadar kolay değildi verdikleri sözleri yerine getirmeleri için zamana ihtiyaçları vardı, ve Ekim ayı sözlerini tutacakları zamandır.
Bu zaman içinde vekillerimize ulaşacak dertlerimiz anlatacak ve yılmadan tekrar tekrar taleplerimizi dile getireceğiz.

5- Hedeflerimiz arasında, dertlerimizi sorunlarımızı anlatacağımız Avrupa Birliği Uyum Teşkilatları, Gazeteler ve Görsel Medya vardır.


Bizler içinde. Kurumlar içinde tatil bitmek üzere, kaldığımız yerden mücadelemize hız kesmeden devam zamanı yaklaştı.


1- EYLÜL AYI SONLARI, TBMM AÇILIŞINA YAKIN BİR ZAMAN İÇERİSİNDE BİR ZİYARET GERÇEKLEŞTİRMEYİ DÜŞÜNÜYORUZ,

BURDAKİ ÖNCELİKLİ HEDEFİMİZ BAŞBAKANLA GÖRÜŞMEK, BU DİLEĞİMİZ GERÇEKLEŞMEDİĞİ TAKDİRDE SAYIN BABACANA SIKINTILARIMIZI VE SORUNUN ÇÖZÜMÜ YOLUNDA TALEPLERİMİZİ İLETMEK.

BU KONUDA ÖN ÇALIŞMA YAPAN ORTAM HAZIRLAYAN VEKİLLERİMİZ VAR

..

2. EKİM AYI İÇİNDE, KİTLESEL BİR KATILIMLA TBMM ZİYARETİMİZ OLACAK

HER İKİ EYLEM PLANIMIZ BİR BİRİNE BAĞLIDIR,

1.EYLEM PLANIMIZDAKİ AMAÇ MEDYAYA YANSIMAKTIR

MEDYAYA YANSIYAN ÇEK MAĞDURLARI, ÖZGÜVENLERİNİ MÜCADELE AZMİNE TEKRAR KAVUŞACAKTIR.

KİTLESEL KATILIMLARIN AZLIĞI BİZLERDE ÖZ GÜVEN EKSİKLİĞİNE MÜCADELE AZMİMİZİN YİTİRİLMESİNE YOL AÇMIŞTIR. BU DÜŞTÜĞÜMÜZ HATALARIN TEKRAR EDİLMEMESİNİ UMUT EDİYORUZ.



Bu mücadeleye başlamadan önce:

a)-Sözcülerimizi belirlememiz gerekiyor, bu özgüvende olan arkadaşlarımız bizlerle irtibata geçerlerse beraberce değerlendirmeleri yaparız

b)-Çok istedikleri halde maddi sıkıntılar nedeniyle ziyaretlere katılamayan arkadaşlarımız, lütfen mail yoluyla veya site iletişim formu aracılığıyla bize bilgi versinler.

Önerileri olan arkadaşlarımız, düşüncelerini lütfen yazsınlar.
hatalarımız ve noksanlıklarımız olacaktır, bizler profesyonel kişiler değiliz, bu
blogger çek mağdurlarının kurduğu, oluşturduğu bir paylaşım alanıdır.
Hatalarımızı ve noksanlıklarımızı yazmadığınız müddetçe bunların farkına varmamız da imkansızdır.

http://www.cekmagdurlari.com/2009/09/cek-magdurlari-biz-kac-kisiyiz.html

Technorati Etiketleri:

90 yorum:

  1. çok doğru bir yol haritası çizilmiş tebrik ederim
    -burhan bey gibi arkadaşların çabalarını takdirle karşılıyorum ancak hiç bir şekilde dernek tarzı bir oluşuma katılmak istemiyorum.
    konu ile ilgili fikirlerim aşağıdadır uzun olduysa özür dilerim.
    -meclis çalışmaları çok güzel gidecek arkadaşlarda konuya vakıf seçileceğinden eminim
    -başbakan görüşmesi öncesi herkes kendi gücü ve vakti nispetinde fax-tel-mail yüzyüze görüşme yolları ile başbakana ve akp ye etki edebilecek her isim ile görüşmeli yapılacak toplantının altı beslenmeli ve parti içinde kamuoyu oluşturulmaya çalışmalıdır.
    -sakarya ve diğer ağır cezalarda verilen beraat kararlarını takip etmeliyiz, bu konu en az meclis çalışmaları kadar önemlidir.
    -aihm nezninde başvuru yapan arkadaşlara gerekli yardımları yapmalı ve takip etmeliyiz.
    -avrupa komisyonu neznindeki girişimleri takip etmeliyiz.

    bana göre bu işler
    1- meclis-siyaset- siyasi baskı grupları neznindeki girişimler
    2- yurtiçi hukuk kurumları neznindeki girişimler
    2- yurtdışı hukuk kurumları ve siyasi kurumlar neznindeki girişimler
    olarak bölünebilir.

    her çek mağduru her konuda gerekli desteği vermek zorundadır. ancak cünet beyin bazı görevlendirmeler yapması, kabul edecek bazı arkadaşlarımıza gereken görevleri vermesi ve bu işlerin yapılıp yapılmadığını takip etmesini öneriyorum
    tabii bu cüneyt beye ekstra sorumluluk veya hiyerarşik bir yetki vermek anlamında değil organizatör olması ve bilgi kirliliğinin önüne geçilmesi içindir.

    YanıtlaSil
  2. yol haritamız hepimize hayırlı olsun.emeği geçen arkadaşları bütün samimiyetimle kutluyorum.Allah hepimizin
    yardımcısı olsun.meclis ziyaretinden önce İstanbul veya Ankara da katılım için bir ön görüşme sağlayabilirsek çok iyi olur diye düşünüyorum.daha samimi ve daha sağlıklı olur kanısındayım.Geleceklerin listesi veya gelemeyecek durumda olanları yüz yüze bir ortamda konuşşsak katılımı artıraabilir.bu benim nacizane fikrim.Saygılarımla,ÖNDER

    YanıtlaSil
  3. Mükemmel bir çalışma aklımızdaki tüm soru işaretleri kayboldu mücadelemiz sonuna kadardır ben ailemle beraber katılım sağlayacağım. zafer

    YanıtlaSil
  4. Merhaba önder bey
    Bizleri çok sıkı bir çalışma bekliyor çok iyi organize olmak durumundayız, geçmiş hatalardan derslerimizi çıkardık, boşa harcayacak vaktimiz yok, yüz yüze görüşmeler ne gerekiyorsa el birliği ile yapılacak

    YanıtlaSil
  5. gazete ilanını da olabilir.çünkü vakit azaldı.ekim de yasa çıkacak.ama nasıl olacağı meçhul.kollektif akılla bunları paylaşarak hızlandırmalıyız.ÖNDER

    YanıtlaSil
  6. MERHABA CÜNEYT,

    SÖYLEDİKLERİNE KATILIYORUM,HERZAMAN YANINDAYIM,YANIMIZDASIN GÜZEL BİR PROGRAM DÜŞÜNMÜŞSÜN HAKKIMIZDA HAYIRLI OLSUN "ÇEK MAĞDURLARI DERNEĞİ"NDE BEN YOKUM...

    YanıtlaSil
  7. gösterilen yol haritası uygundur
    dernek kurma fikrine gelince
    bence olumlu olur
    fakat
    yazıdada açıkça belirtildiği gibi işin kişiselleştirilmemesi ve siyasalalştırılmamasına çok dikkat edilmelidir
    BİZİM DERDİMİZ İMKANSIZLIKLAR NEDENİYLE ÖDEYEMEDİĞİMİZ ÇEKLERDEN DOLAYI HERŞEYİNİ KAYBETMİŞ İNSANLAR OLARAK BİRDE HAPİS CEZASIYLA KARŞI KARŞIYA KALMAMIZDIR
    bunun dışında gerek dernek ve de gerekse bloglar arasında konumuz dışındaki ortaya atılacak her hareket ;

    zindanlarda bekleyen kardeşlerimize ,yakalanmamak için evini yerini terkeden kaçak yaşayan kardeşlerimize,evinde annesinin babasının eşinin eve dönmesini bekleyen binlerce kardeşimize ,minik yavrularımıza büyük zararlar verecektir bununda vebali çok büyüktür

    atacağımız her adımı ,söyleyeceğimiz her sözü defalarca düşünüp ondan sonra gerçekleştirmeliyiz

    mücadelemize herkes gücü ve imkanları ölçüsünde destek olmalıdır bir sıkıntısı olmayıpta eylemlere bire bir katılanların yanında geriden faks mail mesaj gibi yollarla mücadeleye destek veren insanlar HORLANMAMALIDIR onlarla bire bir irtibata geçilerek eylemlere katılamamalarının sebepleri sorulmalı eğer katılmaları için elde imkanlar varsa destek verilerek katılımları sağlanmalıdır onlara sitelerde yapılan hakaret dolu sözler; zaten yaşadıklarından dolayı psikolojileri iyice bozulmuş sağlıklı düşünemeyen insanları eylemlere katılamamanın verdiği çaresizlik ile iyice bunalıma sokmaktadır bu insanların gücü neye yetiyorsa o şekilde destek vermeli ve bu insanlar kaybedilmemelidir

    son bir şey daha söylemek istiyorum
    bir ara sayımızı artırmak için medyada ilan verelim fikri atılmıştı eğer sayıları( içerdekiler 60000 ve yargıtayda bekleyen dosya sayısı 70000) yüzbinleri bulan çek mağdurlarını yanımızda görmek istiyorsak bu fikri tekrar değerlendirelim diyorum biz utanılacak bir şey yapmadık deyip duruyoruz mademki öyle niye gazete ilanı bize zarar versin HAKLIYSAK HAKLILARI YANIMIZDA TOPLAMAK EN DOĞAL HAKKIMIZ
    saygılar

    bir yudumhuzur

    YanıtlaSil
  8. Sayın bir yudum huzur
    İlan verme konusunda bende dahil bir kaç arkadaşımızın girişimi oldu fakat ulusal basın tarafından bu red edildi, gerekçeleri okuyucu kitlesinin bir kısmı dahi olsa etkileyecek karşı çıkacakları bir ilanı veremeyecekleri oldu, sizin karşınızda bir grup var dendi..
    Bunun haricinde yerel medya konusunda sıcak bakanlar var ama bu ne kadar etkili olur bilemiyorum
    Bu sorunu aşan tanıdıklara sahip bir arkadaşımız varsa, neden olmasın
    Biz her yolu yasal ve etik kurallar içerisinde kalmak kaydıyla değerlendirmek ve uygulamak zorundayız..

    YanıtlaSil
  9. sn cüneyt
    anladım karşımızda yine bankalar ve faktöringler
    yerel basında ses getirir büyük şehirlerdeki yerel basını kullanabiliriz denemekte fayda var

    bir yudum huzur

    YanıtlaSil
  10. Bir araştıralım hangi yerel olur seçelim irtibata geçelim, sizlerinde bildiğiniz etkili bir yerel basın varsa ismi nedir irtibata geçelim , hayırlısı artık

    YanıtlaSil
  11. Sn. arkadaşlarım,
    Ben Sn. Cüneyt Beyin yazmış olduğu tüm maddelere harfiyen katılıyorum. Ve bu maddelerin arkasındayım.

    "Bizim amacımız Dernek Kurmak isteyen arkadaşlarımızın karşısında da değiliz, dileyen arkadaşlarımız bu oluşum içinde olabilir, Çek Mağdurları olarak, vaktimiz ve imkanlarımız dahilinde e-mail ve faks desteği verebiliriz."

    bu maddeye özellikle katılıyorum. Biz sorunumuzu sonuca ulaştırmak istiyoruz. Kalıcı olmak gibi bir düşüncemiz yok.
    Maddi gücümüzde yok. Ama elimizden geleni yapacağız.
    Taaaa ki sonuca ulaşana kadar...............
    deniz gül

    YanıtlaSil
  12. ARKADAŞLAR CÜNEYT LE İRTİBATI KİMSE KESMESİN TOPARLANIRSAK TAHMİNİM AV.RAHMİ BEYDE BİZLE OLACAK HERKES ULAŞABİLDİĞİ KİŞİLERİN TELLERİNİ CÜNEYTE BİLDİRSİN CÜNEYT ARKADAŞ SAĞOLSUN SÜREKLİ İLGİLENİYOR ONUN İSTEDİĞİ ŞEKİLDE HAREKET EDRSEK İNŞALLAH OLACAK AMA PARÇALANMAYA GEREK YOK İÇERDEKİLER BOŞUNA HOPLAMASIN YAKINLARINI CÜNEYT E YÖNLENDİRSİNLER YOKSA VALLA DAHA ÇOK YATARLAR BİRİRİMİZİ KANDIRMAYALIM ARMUT PİŞ AĞZIMA DÜŞ YOK OİŞ ÇOKTAN BİTMİŞ.....TARIK

    YanıtlaSil
  13. Bİ SÜREYYA KARABULUT DÜNYAYI AYAĞA KALDIRDI BİNLERCE MAĞDUR BİŞEY YAPAMIYORUZ ONA BARİ SÖYLEYELİM ARADA BİZİDE SÖYLESİN HERKESİNKİ CANDIR DEMEKKİ İÇERDEKİLERİN YAKINLARI FAZLA ÜZÜLMÜYOR ÜZÜLENLER ZATEN BURDA EKİMDE GEÇSİNDE ÇOOOK BAKARLAR BİZİ BİRİLERİ DÜŞÜNÜRMÜ DİYE KANUNDA ON SENE SONRA ÇIKAR....TARIK

    YanıtlaSil
  14. BURADA EMEGİ GECEN HERKESE SONSUZ TEŞEKKÜR EDERİM ARKADAŞLAR ALLAHIN İZNİ İLE BU YOLDA HEP BERABER BU İŞİ HALLADECEGİZ BİZ BORCLUYUZ BARA KAZANALIMKİ BORCUMUZU ÖDEYELİM TİCARET BİR RİSKTİR BAZEN BU RİSK İNSANIN HAYATINA COK GÜZEL BASARILAR EKLER AMA BAZENDE SIKINTI İŞTE BİZ HAYTTA BU RİSKİ GÖZE ALDIK HAYTTA BİR ŞEYLER YAPALIM DİYE AMA OLMADI VE ŞİMDİ BORCLU OLDUK BELKİ BİZİM HATAMIZ BELKİ EKONOMİNİN AMA BU HATALAR KESINLIKLE HAPİSLE CÖZÜLMEMELİ TŞKLER

    YanıtlaSil
  15. EĞER ÇEK MAĞDURLARINA MAAŞ BAĞLANIYOR BU SİTEDE DENSEYDİ ŞİMDİ SİTE KİTLENMİŞTİ 200BİN KİŞİ ARARDI BENİM KARDEŞİM AMCAM BABAM ANNEM VS VS YOK UN YÜZÜ SOĞUK OLUYOR KİMSE YAKLAŞMIYOR. VALLA KENDİLERİ BİLİR İÇERDEKİLER HERHALDE RAHATLAR....TARIK..

    YanıtlaSil
  16. İŞTE BU.
    BİZE BÖYLE BİR YOL HARİTASI LAZIM. PLANLI , DOĞRU , GELECEĞE YÖNELİK.....
    ARKADAŞLAR BENDE VARIM.
    ELİMDEN GELENİ YAPACAĞIM.
    İZZET KAYRAL

    YanıtlaSil
  17. Erdem :
    Ben siteyi sessiz izleyenlerdenim. Sürekli verilen mail adreslerine mail atıyorum. Ama sessiz kalınca daha çok sessizliğe gömülüyoruz. Bu böyle devam edemez.
    Bende size katılıyorum.

    YanıtlaSil
  18. DEMOKRASİDE ÇARELER TÜKENMEZ.
    HEDEFİMİZ NET OLURSA , TAKİPÇİMİZDE ÇOK OLUR.
    SN. İYİMAYA İLE KONUŞTUM : DİYORKİ AÇIK AÇIK : ANAYASADA EKONOMİK TAAHÜTTLERDEN DOLAYI İNSANLAR ÖZGÜRLÜKLERİNDEN KONAMAZ. BÖYLE BİR MADDEYİ KİMSE ÇİĞNEYEMEZ. SABIRLI OLUN.

    İŞTE NET BİR CEVAP.

    MAĞDUR EŞİ NAZİRE

    YanıtlaSil
  19. Kaçmak nereye kadar, yoruldum. Vatanımı özledim. Ailemi , çocuklarımı, eşimi.
    Ne yapmamız lazım. Mail adresleri verin .
    Hukuk adına ne gerekirse hazırım.

    Abdullah Özkan

    YanıtlaSil
  20. SN.CÜNEYT BEY

    SN.BAŞBAKANLA GÖRÜŞMEYE BİR HUKUKÇUNUN EŞLİK ETMESİ UYGUN OLUR DİYE DÜŞÜNÜYORUM,NE DERSİNİZ?
    CAN

    YanıtlaSil
  21. Tüm aykırılıklar ve bunların sonuçları sebebi ile 3167 sayılı kanunun ceza içeren maddeleri yürürlükten kalkmış olduğundan Türk Ceza Kanunu madde 2 ‘de belirtilen “Kanunsuz suç ve ceza olmaz” ilkesi gereği tayin edilen cezanın bütün sonuçları ile ortadan kaldırılmasının gerekmekte olduğu açıkca görülmeli, kazanılmış olan bu haklardan şu an yararlanamayan kişilerin “mağdur” duruma geldiklerinin anlaşılması ve acilen bir düzenleme yapılması gerekmektedir.

    Bilinmesi gerekenler
    Stajyer av.

    YanıtlaSil
  22. Karşılıksız çekten dolayı hapis cezası , kanayan bir yaradır ve Türk Hukuk Sistemi açısından bir yüz karasıdır! Kişi hak ve hürriyetlerine ve esasen mevcut Anayasamıza da aykırı olan bu uygulama 1 Ocak 2009 tarihi itibariyle yeni bir boyut kazanmıştır:
    Konu ile ilgili mevcut hukuki durum aşağıda sadece iki ana husus bakımından özetlenmiştir. Uygulama yasasında verilen süre 31 Aralık 2008'de dolmuş ve bu tarihten itibaren karşılıksız çek suçları fiilen cezasız kalmıştır. Eğer hukuk devletiysek, bu suçtan dolayı, yeni bir yasal düzenleme yapılana kadar hiçbir mahkeme ceza veremez ve önceden verilmiş olan cezalar da hukuken yok hükmündedir.
    Ne var ki yargı tereddüttedir ve 3 aydır çelişkili kararlar verilmektedir. Bazı mahkemeler ceza vermeye devam ederken kendisinden bir çözüm beklenen YARGITAY, bugüne kadar yerel mahkemelere emsal oluşturacak bir karar da vermemiştir. Bazı illerdeki Asliye Ceza Mahkemeleri ve en önemlisi Sakarya 1. Ağır Ceza Mahkemesi ise, cezaların infazını durdurmuş ve hükümlüler tahliye edilmeye başlanmıştır. Diğer taraftan karşılıksız çekten dolayı ceza almış olan binlerce kişi ise kanunsuz bir şekilde 3 ayı aşkın süredir cezaevlerinde tutulmaktadır.
    Ekonomik suçtan dolayı hürriyeti bağlayıcı ceza verilmesinin gayri insani olduğu, mevcut düzenlemenin anayasaya aykırı olduğu konuları bir tarafa, ortada apaçık bir hukuksuzluk ve kaos vardır! Teknik bir konu değil, akl-ı selim sahibi herkesin kolayca anlayabileceği basit bir durum var ortada... Prof. Dr. Adem Sözüer ve daha birçok hukukçu aylardır konuyu anlatmaya çalışıyor ama maalesef hukuksuzluk devam ediyor.
    Bu kaos hem adalet anlayışını zedeliyor, hem de apaçık bir ihlal niteliği taşıyor. Üç aydır haksız yere cezaevlerinde tutulan insanlar, bu durumu Avrupa İnsan Hakları Mahkemesine taşıdıklarında kesinlikle lehe bir karar çıkacak ve yüklü tazminatlar gündeme gelecektir. Zira Sakarya Ağır Ceza Mahkemesinin aynı konuda verdiği emsal kararlar var. Bu kararlar diğer mahkemeleri bağlayıcı olmasa da ceza hukukunun uygulanmasında yeknesaklık zedelenmiş ve kanun önünde eşitlik ilkesi bozulmuştur. Böyle bir netice, Meclisi ve hükumeti zor durumda bırakacağı gibi, uluslararası hukuk çevrelerinde ve kamuoyu nezdinde yargı organlarının saygınlığını da zedeleyici sonuçlar doğurabilecektir. Meclisin ve hükumetin bir an önce bu çarpık duruma el koyması ve hukuksuzluğu sona erdirmesi gerekiyor.
    Yeni yasada adli para cezası ve dolayısıyla hapis cezası devam edecek olsa da, çıkacak kanuna eklenecek bir geçici madde ile, 1 Ocak 2009 tarihi ile kanunun çıktığı tarihe kadar oluşmuş bulunan yasal boşluk sebebiyle cezasız kalmış olan karşılıksız çek suçundan dolayı verilen cezaların kaldırılması sağlanabilir. Böylece hem yargının tereddütleri izale edilmiş olur, bozulan yeknesaklık ve eşitlik ilkesi de nispeten telafi edilebilir.
    Ortada kamu vicdanını rahatsız eden, toplumsal barışı zedeleyen ve adalet duygusunu inciten çok vahim bir tablo vardır ve süratle çözüm beklenmektedir.
    Sessiz sedasız onbinlerce insan ve aile, Yüce Meclisten hukuk devleti esasına uygun bir çözüm beklemektedir.
    stajyer avukat
    Artık bende bir şeyler yapmalıyım.

    YanıtlaSil
  23. 1- mailler ve fakslar durmamalı.
    2- ekimde acil bir ziyaret gerçekleşmeli
    bunlar olmazsa olmazlar .
    artık durmanın anlamı yok

    Ali

    YanıtlaSil
  24. SN.CÜNEYT
    SN.İŞCAN CUMARTESİ İÇİN STAR HABER YAPACAK VE BU HABER İÇİN İST.DAN BİR GRUP ARKADAŞ GEREKLİ DEMİŞTİ.SON DURUM HAKKINDA BİLGİ ALABİLİRMİYİZ?
    CAN

    YanıtlaSil
  25. Arkadaşlarım
    Bize bir Avukatın eşlik etmesi sözcümüz ve yüzümüz olması şartlara bağlıdır,

    Bu şartlar nelerdir..
    Kesinlikle sayısal ve makul bir sayıyı yakalamamız gerekmekte.
    Bir çok Hukukçu Makul bir kitlesel çoğunlu sağlamış harekete gönüllü olarak, önderde olur yüzde olur.

    Bizler bu sayısal fazlalığı sağlamayadık
    ve hep geri planda bırakıldık, sorunlarımız ve acılarımız ötelendi ve bu zamana geldik..
    Bir daha aynı hatalar tekerrür etmeyecek umudunu yüreğimde taşıyorum..

    YanıtlaSil
  26. Değerli arkadaşlar müsait olduğumda; aranızda olacağım. Hasan(Barışçı)-Mersin

    YanıtlaSil
  27. buraya yazayım da kime iltilecek bilmiyorum Ben çek mağduru içerden yeni çıkan mahkumum ben kendimi bıraktım içerdeki hapisteki arkadaşlarımın durumunu anlatmak onların ne çektiğini ne düşündüklerinianlatmak isterim 850tl ye 63 yaşındaki bir yaşlının feryadı pazarcılık yapıyordum karım öldü işlerim bozuldu köye yerleştim hayatta bir kızım var oda garip birisiyle evli durumu yok buraları bilmez gelemez bana dışarda yardım edcek kimse yok parası yok bunu uygulayan kanun koyucular bu adam ne yapsın
    işi gücü dükkanları varken nezaret hane karakol bilmezken hapise düşen o esnaf isyanda günden güne batıyor içerde çaresiz kim duyacaksa duysun ben çıktım benim gibilerle beraberim her yola varım

    YanıtlaSil
  28. 17:47 de yazan Adsız Arkadaşım
    Öncelikle büyük geçmişler olsun diyorum
    lakin acılar yaşanan ızdıraplar unutulacak gibi değil
    çok büyük acılar ve dramlar yaşanıyor nasıl unutulur nasıl geçer.
    Allah Cümlemizin yardımcısı olsun


    iletişim adresim: seyhul_islam@hotmail.com

    benimle irtibata geçersen sevinirim.

    YanıtlaSil
  29. Evet işte bu, bir an önce harekete geçelim 3421

    YanıtlaSil
  30. BAHANE ARANMAZ!
    EKİM AYINDA NE OLACAK?

    CEK KANUNU ÇIKACAK MI, ÇEK MAHKÛMLARI VE KAÇAKLAR ÖZGÜRLÜKLERİNE KAVUŞACAK MI?

    Çek mağdurları Ekim ayına odaklanmış bekliyorlar. Ekim ayında çek kanunun çıkacağı doğrultusunda söz verilmiş kendilerine. Şöyle düşünülüyor:

    -Biz biraz güçlü eylemler yaparsak; özellikle meclis eylemleri yapar ve basında yeniden gündeme gelirsek çek kanunu bizim lehimize çıkar.

    Cek-magdurları blogspot etrafında organize olan mağdurların Ekim ayını aşan bir planları, programları yok gibi.

    BU GÖRÜŞ DOĞRU MU?

    Koşullu olarak doğru. Koşul ne? Koşul güçlü bir organizasyon ve güçlü eylemler ile kamuoyu oluşturmak, basında yer almak, Tv kanallarında haber olmak ve meclis çoğunluğunun dikkatlerini çekmek, haklılığı öne çıkarmak.

    GÜÇLÜ EYLEM NEDİR?

    Güçlü eylem sadece sayı değildir, bundan da fazla niteliktir. Harekete sivil toplum örgütlerini, TESK gibi, katmak, etkili isimleri prof. Yücel Sayman gibi kazanmak, TBB liğini karşıya almak yerine birlik başkanı ile görüşerek kazanmak( bence bu mümkündür), böylece de basın ve Tv kanallarında haber olmak ve organize güçlü eylem düzenleme fırsatını yakalamaktır.
    Av.Rahmi OFLUOĞLU

    Ofluoğlu ile yukarıdaki yazı üzerine yaptığım görüşmede;Bu fikirleri sadece paylaşmakla kalmayıp elinden gelen tüm desteği sunacağının da sözünü vermiştir.

    YanıtlaSil
  31. ARKADAŞLAR MEHMET ŞANDIR MHP Lİ AKŞAM ATV DE KONUŞTU ÇEK E HAPİS KALKSIN BENDE ARADIM TŞKKÜR ETTİM BİR EKİMDE İLK ONU GÖRÜŞECEZ DEDİ TELEFONUNU CÜNEYT BEYDEN ALDIM ONLADA GÖRÜŞEREK HERKESİ ARIYORUZ....TARIK

    YanıtlaSil
  32. Sayın Ofluoğlu'nun düşünceleri görüşleri ve fikirleri bizlere her zaman önderlik etti ve etmeye devam edecektir.
    sayesinde çok mesafe kaydettik, ve bu sorunun çözümüde sayın ofluoğlu'nun katkılarıyla olacak
    Sayın Ofluoğlunu saygıyla selamlıyorum

    YanıtlaSil
  33. Medyanın ilgisini çekecek farklı birşeyler düşünülmeli.
    İlginç birşey yapmalıyız ki dikkat toplayalım.Eylemlerde ne yeterli çoğunluk sağlanabilinmiş ne ilgi çekilebilmiş.Farklı birşeyler deneyelim diyorum.

    YanıtlaSil
  34. Mesela meclise formaliteden çekler göndersek çek bedeli kısmına: Özgürlüğüm, hürriyetim, hayatım... vs. tarzında birşeyler.Dikkat çekmeden olmayacak süreyya karabulut tek başına 180bilmem kaç gndr hergün medyada ve herkes kızının katilini arıyor ki türkiyede tek cinayete kurban giden onun kızı değil ama bir tek onun sesi bu kadar çıktı o bu kadar gündemde kalabildi.Bizde bu tarzda davranmalıyız belki.

    YanıtlaSil
  35. basın konusunda bazı çalışmalarımız var, gündeme oturmamız an meselesi..

    YanıtlaSil
  36. Değerli arkadaşlar; çalışmak zorunda olduğumdan sitemizi ve derslerimizi ancak, yorgun bir halde geceleri takip edebiliyorum.
    SORULDUĞU İÇİN ÖNERİLERİM: 1) Genel yol haritası çizilmiştir ve doğrudur
    2) Ekim ayına kadar ilgili bakanlardan; görüşme talebi alınmalı ve bu görüşmeler mutlak gerçekleşmeli.
    3) Görüşmelere gidecek arkadaşlar 5 veya 10 kişiyi geçmemeli
    4) Görüşmeye gidecek arkadaşlara; mutlaka maddi destek sağlanmalı.
    5)Mümkünse; Sayın Palandöken ve mutlaka bir avukat arkadaşımızda olmak üzere, bizim gruptandan da en beş kişiyle ekim ayından evvel, Sayın Başbakanımızdan mutlaka bir randevu alınmalı ve görüşülmeli.
    6)Bu arada Basın ve Medya; Yargıtay, ihmal edilmemeli.
    7) Ekim ayına kadar; faks, mail ve mesajlara yoğunlaşmalı.
    8) Tüm bu çabalara rağmen; bayramdan evvel, bir sonuç alamaz isek, Ekim ayında; hiç değilse, bu sefer; en az 500 kişiyle TBMM kapılarında olmalıyız. Olmalıyız; bende dahil. Sonuçlar ne olursa olsun; sonuçlarına katlanarak. Ya son kulaçları atıp; bu boğuştuğumuz dalgalardan kurtuluruz, ya da karaya varıp hüzünlüde olsa, özgürlüğümüze kavuşuruz. Bilmem; anlatabildim mi? Emeği geçen herkese; en derin saygı ve sevgilerimle. Tanrımız; mutlak ve mutlak, haklı olduğumuza inandığımız bu davamızda yanımızda olacaktır. Buna; canı gönülden inanıyorum ve inanmalıyız. Hasan(Barışçı)-Mersin.

    YanıtlaSil
  37. SN.CÜNEYT BEY

    BİLDİĞİM KADARIYLA KADIKÖY BELEDİYESİNİN BİR GAZETESİ VAR VE CHP Lİ BİR BELEDİYE OLARAK ÇEKE HAPİSE KARŞI OLURLAR(EN AZINDAN KIRİZİN VE BU HÜKÜMETİN BU KIRİZİ İYİ YÖNETEMEDİĞİNİ BALLANDIRA BALLANDIRA ANLATABİLİRLER)AYNI GAZETE ŞİŞLİ BELEDİYESİNDE VE BİRÇOK BELEDİYEDE VAR.SANIRIM İZMİRDEKİ YEREL BELEDİYELERİNDE ÇIKARDIKLARI GAZETELER VAR VE ÜCRETSİZ DAĞITILDIĞI İÇİN ÇOK NOKTAYA ULAŞIYOR.BU GAZETELERLE YETKİLİ ARKADAŞLAR GÖRÜŞÜRSE İYİ SONUÇ ALABİLİRİZ DİYE TAHMİN EDİYORUM.SAYGILAR.
    CAN

    YanıtlaSil
  38. ARKADAŞLAR: KARŞILIKSIZ ÇEK VERENLER BORÇLU OLARAK DEĞİL DOLANDIRICI GİBİ DEĞERLENDİRİLİYOR. MAALESEF DURUM BU. BENCE SİYASİLERDE BÖYLE DÜŞÜNÜYOR. GÜÇ ODAKLARI DA ETKİN VE BASKICI YÖNTEMLERLE ÇIKARLARINI SAVUNUYOR. ÖNCELİKLE TOPLUMDAKİ BU OLUMSUZ DÜŞÜNCEYİ DEĞİŞTİREBİLİRSEK BAŞARI ŞANSI YÜKSELİR. BU DA ÖZELLİKLE AİLELERİN ÇOCUKLARIN BU İŞE DAHİL EDİLMESİ VE MAĞDUR AİLELERİN DURUMLARININ TOPLUM VİCDANINDA DOĞRU ALGILANMASI GEREKMEKTEDİR. HUKUK HUKUKÇULARA BIRAKILAMAYACAK KADAR ÖNEMLİ. ONLARIN ÇOK UMURLARINDA OLDUĞUNU DÜŞÜNMÜYORUM.

    YanıtlaSil
  39. SN.CÜNEYT BEY

    VEKİLLER TATİLDE OLABİLİRLER AMA CEP TELEFONLARI HER DAİM YANLARINDA.BENCE KISA DÖNEMLİ YOĞUNLAŞMA YERİNE BU SON BİR AY BOYUNCA SMS VE TELEFON AÇARAK BU ÇEK KANUNUNDAN ESNAFLARI VE İŞ ADAMLARINI NE KADAR ZOR DURUMDA BIRAKTIĞINI VE BU MAĞDURLARIN SAYISININDA NE KADAR ÇOK OLDUĞUNU GÖSTERMEK BENCE UYGUN OLUR.VEKİLLERE NEFES ALDIRMAMAMIZ LAZIM.ARA VERİNCE BENCE VEKİLLERDE KLASİK TÜRK MİLLETİ BİZ NE YAPARSAK YAPALIM BU MİLLET BOYUN EĞER MANTIĞIYLA BİZİ KULAK ARKASI EDERLER DİYE KORKUYORUM AÇIKÇASI.TURKCELL İN 30 KÖNTÖREYDİ HERHALDE 10.000 MESAJ PAKETİNİ HEPİMİZ ALABİLİRSEK HERHALDE VEKİLLER,BAKANLAR TELEFONLARINI KONUŞMAK İÇİN BİLE KULLANAMAZ!!!BASINLA İLİŞKİ İÇİNDE OLAN ARKADAŞLARDA BUNU BASINA BİLDİRİRSE İYİ BİR HABER OLUR.NAÇİZANE FİKRİMDİR.SAYGILAR.
    CAN

    YanıtlaSil
  40. Cüneyt Beye teşekkürler.

    YanıtlaSil
  41. Çek mağdurlarının asgari müştereki mağdur olmaktır. Bu bir siyasi hareket değildir. Ülke ve dünya sorunlarını çözmek, bu amaçla örgütlenmek bu hareketin işi olamaz.
    Çek mağdurlarının tek hedefi af ile özgürlüklerini elde etmek, biraz daha fazlası karşılıksız çekte cezanın kalkmasına katkı yapmak olabilir. Çek Mağdurları Blog Spotun Yol Haritasındaki şu görüşleri doğru anlamak gerekiyor:
    1 - Hiç bir siyasi düşüncenin ne karşısındayız, ne de yanındayız, küresel ekonomik güçler, küresel politik aktörlerle kafamızı meşgul edemeyiz ,
    bizim canımız yanmıştır, Ateşin düşüp Yaktığı yerdeyiz Biz çek mağdurlarıyız.
    2- Çek mağdurları Derneği gibi, kendimize bir kimlik atayan, bir oluşum içinde değiliz.
    Bloglarda küresel ekonomik güçleri v.s hedef alan yazılar yazmak hedefi karartır, güçleri zayıflatır, düşman cephesini büyütür. Bu nedenlerle:
    Bankalar Birliği önüne siyah çelenk koymak, Türkiye Barolar Birliği önüne siyah çelenk koymak,
    CHP yi gerçek dışı, uydurma haberlerle suçlamak, Türkiye İş Bankasını karşıya almak gibi öneriler son derece de yanlış, hedef karartan, hareketi güçsüzleştiren önerilerdir.
    Salt Çek Mağdurları Hareketi için dernek fikri uygun değildir. Biz dernek öneriyoruz ama çek mağdurlarının amaçlarını aşan nedenlerle öneriyoruz; bir KOBİ Dayanışma Derneği kurmayı amaçlıyoruz. Böyle bir derneğin karşılıksız çek davasına katkısı olacaktır ama amaç uzun vadeli ve kalıcı bir amaçtır böyle bir dernekte.

    rahmiofluoglu.wordpress.com

    YanıtlaSil
  42. ARKADAŞLAR
    SAYIN LEVENT KIRCA, OLACAK O KADAR PROGRAMINDA YAYINLAMAK ÜZERE SKEÇ HAZIRLAYACAK VE KONUMUZA DRAMLARIMIZI MEDYAYA TAŞIYACAK

    SKEÇ
    POLİSTEN KAÇAN CEZAEVİNDE OLAN ESNAF ÇEK MAĞDURLARININ DRAMLARINI HAYAT HİKAYELERİNİ.
    KISACA BİZİM İÇİNE DÜŞTÜĞÜMÜZ DURUM.

    OLACAK O KADAR VE LEVENT KIRCA TÜM MİLLETVEKİLLERİ POLİTİKACILARA TARAFINDAN İZLENEN BİR PROGRAM
    GÜL ABLAMIZ BU KONUDA LEVENT KIRCA İLE KONUŞTU
    LEVENT BEY BU KONUYU İŞLEYECEK

    BUNUN BİRAN ÖNCE OLMASI İÇİN ASİSTANLARA BASKI YAPMALIYIZ

    ASİSTANLAR:

    BÜLENT DEMİR : 0537 376 46 95
    SELİM KAYI :0212 269 05 15


    0 212 219 10 14
    0 212 233 64 55

    İMKANI OLAN ARKADAŞLAR ARASIN RİCA EDİYORUZ..

    YanıtlaSil
  43. Levent KIRCA güzel fikir.Parodinin senaryosunu bile yazabilirim.Bundan iyi malzememi olur.

    YanıtlaSil
  44. tam levenet kırcanın işi irtibata geçmekte yarar var

    FİRARİ HAKAN

    YanıtlaSil
  45. Düşümsenize çek mağduru kovuş ağası oluyo girer girmez.Onun dışındaki her suçlu heran tahliye olabiliyo nasılsa.En ağır suç çek imazalamak..:)

    YanıtlaSil
  46. Aslında hiç birşey yapmamıza gerek yok bu blogu takip etmesini söylesek yeter.Bir yayın dönemlik malzeme çıkar burdan.Kırca sever böyle konuları trajikomik olayları işlemeyi.
    Yıllar öncesinde kaçak sigaradan cezasını çekerken kanun değişip ziyarete gidenlerin o ceza aldığı sigarayı götürmesi veya dolar taşımaktan ceza almış kişiye dolar serbest olduğunda ziyaretine gidip 100 dolar bırakmak kadar trajikomik bir olayın ta göbeğindeyiz.

    YanıtlaSil
  47. telefon sms gönderdiğim milletvekillerinden 6 milletvekili aradı isimlerini bilmiyom kardeşim sıkıntılarınızı biliyoruz biz sizden yanayız çözmeye çalışıyoruz dediler hepsiii

    YanıtlaSil
  48. TOPLU OLARAK AYNI ANDA ATMIŞ OLDUĞUMUZ MAĞDURİYETLERİMİZİ ANLATAN MSJLAR ETKİLİ OLDU ARKADAŞLAR.BİR ÇOK ARKADAŞIMIZI VEKİLLERİMİZ ARIYOR VE YANLARINDA OLDUKLARINI SÖLÜYORLAR.
    ANCAK GZÖDEN KAÇAN BİR DURUM VAR; BİZLER ONUN BUNUN YANIMIZDA OLACAĞI İNSANLAR DEĞİLİZ.BİZİM DAVAMIZNDA ONLAR BUNLAR ŞUNLAR YOK..BİZ HAKKIMIZI İSTİYORUZ.ANAYASAYI İHLAL EDEN BU HAKKIMIZI GERİ İSTİYORUZ.

    HİÇ KİMSE BORCUNDAN ÖTÜRÜ HAPSE KONULAMAZ HÜKMÜNÜN GERÇEKLEŞMESİNİ İSTİYORUZ.TÖRÖR SUÇLULARININ BİLE PİŞMANLIK YASASININDA FATDALANIP SALIVERİLDİĞİ ÜLKEMİZ KANUNLARINDAKİ ÇARPIKLIĞI ANLATMAYA ÇALIŞIYORUZ.. 5 YIL GİBİ BİR CEZA ALIYORUZ BİZ. ÖMRE BEDEL BİR 5 YIL.. ÇIKINCA AİLELER PERİŞAN OLUYOR AYRILIKLAR BAŞLIYOR.İNSANLAR ARTIK TİCARET YAPAMAZ,İSTİHDAM SAĞLAYAMAZ HALE GELİYOR..
    HERŞEYDEN ÖNEMLİSİ ALACAKLI TARAFA VERİLEN TEMİNAT ÖZGÜRLÜĞÜMÜZ VE HÜRRİYETİMİZ MİDİR?
    HAPİSTEN KORKUP ÇEKİNİ ÖDEYEN ESNAFA,KANUNDA İDAM CEZASINI REVA GÖREREK ACABA KARŞILIKSIZ ÇEK MİKTARI AZALTILABİLİRMİ? İŞTE BUNLARI VEKİLLERİMİZE SORMALIYIZ.BEN ÇOK SORDUM ALDIĞIM CEVAP HEP AYNI: HAKLISINIZ!!!!!


    BU TİP MSJ BOMBARDIMANLARI, VEKİLLERİMİZİN BİRARADA OLDUĞU ORGANİZASYONLARDA VE EKİM AYI BAŞINA KADAR SÜRECEK.SİZDEN İSTİRHAMIMIZ MAİL OLARAK SİZE GELEN VEKİL TELEFONLARINI KAYBETMEMENİZ VE DAHA FAZLASINI İSTEMEK BU HUSUSTA CÜNEYT ARKADAŞIMIZLA TEMASA GEÇMENİZDİR.

    ALLAH YARDIMCIMIZ OLSUN

    JENARDİ

    YanıtlaSil
  49. ARKADAŞLAR; BOŞ YERE UMUT EDİYORUZ Kİ BU YASANIN SONUNDA DA YİNE AYNI SONUÇ OLACAK HAPİS CEZASI SÖZDE KALKACAK YERİNE PARA CEZASI GELECEK. PARA CEZASINI ÖDEMEYENİN SONU NE OLACAK I ZATEN BİLİYORUZ.. SORUN ŞURDA BU YASA TAM Bİ MUALLAK KİMSENİN NET FİKRİ YOK. YASA BELİRLEYİCİLER DAHİL.. VE EN DOĞRUSU BENCE ÇEK KARARI ÇIKARSA NE OLACAĞI KİM HANGİ BORCU NASIL ÖDEYECEK ÇALIŞARAK BUNA İNAN VARMI VİCDENEN.. YOK ÖYLE BİŞEY BUGÜNLERİNE RAĞMEN SINIRSIZI İMKANI VARKEN BATIRMA BAŞARISINI GÖSTERMİŞ BİZLER SIFIR SERMAYE HATTA EKSİ DEN BAŞLAYARAK HANGİ TİCARTEDE BAŞARILI OLUP ESKİ BORÇLARIMIZI ÖDEYEBİLECEZ.. BENCE ZOR..

    İNANIN İÇİNİZDEKİ EN ZOR DURUMDA OLANLARDAN BİRİ BENİMDİR ŞARTLAR OLARAK.KİMSE YAZDIKLARIMI YANLIŞ ANLAMASIN SADECE SESLİ DÜŞÜNMEK İSTEDİM. SADECE PAYLAŞMAK İSTEDİM. FİKRİ OLAN VARSA VE AKIL VERİRSE DE MEMNUN OLURUM. SANIRIM UMUTSUZLUK ARTIK KOL GEZİYOR TEPEMDE. KABUL ETMEK İSTEMİYORUM AMA YENİLDİM SANIRIM. BENİM İÇİN MAÇIN SONU GELİYOR.. ALLAH HEPİNİZİN ÖZELLİKLEDE ÇOCUKLARINIZIN YARDIMCISI OLSUN..

    İSMAİL...

    YanıtlaSil
  50. İSMAİL BEY BAŞTA UMUDUNUZU KAYBETMEYİN
    EVET BELKİ DIŞARDA SIFIR SERMAYEYLE BORÇ ÖDEMEK ÇOK ZOR ANCAK İMKANSIZ DEĞİL ...ANCAK İÇERDE İMKANSIZ...
    EN AZINDAN DIŞARDA SEVDİKLERİNİZLE BERABER OLACAKSINIZ...

    YanıtlaSil
  51. 49 İSMAİL KARDEŞ
    İYİMSER OLMAK İŞİMİZE GELDİĞİ İÇİN İYİMSER OLURSAK BU TABİATIYLA HAYALCİ BİR TUTUMA YAKINDIR..

    ANCAK İNANÇLA SÖYLÜYORUM Kİ BU KARŞILIKSIZ ÇEKE CEZA SİSTEMİ 'SAKATLIKLARLA' MALULDUR, TOPALDIR, ÖZÜRLÜDÜR..

    BUNU KORUMAYA ÇALIŞANLARIN BİLE ARGUMANLARI HASBİ DEĞİL, HESABİDİR..

    İNANIYORUM Kİ ÜLKEMİZE YAKIŞMAYAN BU UCUBE CEZA SİSTEMİ SONA ERECEKTİR..

    İYİMSERLİK ÇOK GEÇERLİ VE HEREKLİ.. KARAMSARLIK GEREKSİZ..

    Murat YALÇIN

    YanıtlaSil
  52. Değerli Arkadaşlar; bu akşam derslere geç kaldım kusura bakmayın. Geceye; kendimce doğru bulduğum, bir Amerikan; atasözüyle başlamak istiyorum. ''Birleşmek başlangıçtır, birliği sürdürmek gelişmedir; birlikte çalışmak başarıdır.'' Farkındamısınız arkadaşlar; farkındamıyız, farkındamıyım??? Hiçte az sayılmayacak kadar yol aldığımızın farkındamıyız? Kimse bu çalışmaların yapılmadığını; yol alınmadığını söylemesin sakın. Daha; dokuz ay önce, neredeyse kimse farkımızda değildi. Lakin; elbetteki lider saydığımız arkadaşlarımızın olumlu yönlendirmeleriyle, bana göre çok yol katettik. Katettik; henüz sonuca ulaşamamış olsakta. Şimdi; hiç değilse, Sayın; Başbakanımızdan, Bakanlarımıza, Milletvekillerimize, Yargı Üyelerimize, Hakimlerimize ve birçok ilgililerimize kadar herkesin bu haklı davamızdan haberleri olmuştur. Olmuştur ve biraz gecikmelide olsa gerekenler yapılacaktır. Sayın; Cüneyt'in, Jenardinin ve ilgili arkadaşlarımızında olurlarıyla, ekim ayına kadar eylemlere devam edelim. Örneğin bu kez mail ve faks adresleri yeniden testip edilsin. Bu kez bu yolda yoğunlaşalım derim. Arkadaşlar; arkadaşlar, yasal ve saygı sınırları içerisinde çok şeyler yapıldı ve yapılmaya devam edilecektir. Önerelim; değerlendirelim ve uygun görülenleri uygulamaya başlayalım. Tekrar tüm emeği geçenlere sevgiler saygılar. Tanrımızın izniyle hayırlı sonuçlara ulaşmaya az kaldı. İnşaallah cezaevinde bulunan arkadaşlarımız yakında tahliye olurlar, infazı çıkmış olanlar ve tedirgin bekleyişte olanlar özgürlüklerine kavuşurlar. Kim bilir; Tanrımızın vesile kıldığı şeylerle, belkide bayramdan önce. Yazımı uzattığım için kusura bakılmasın. Hasan(Barışçı)-Mersin

    YanıtlaSil
  53. Değerli İsmail Kardeşim; durumunun ne olduğunu bilmiyorum lakin, birimizin durumu diğerinden çok farklı değil. Ben kaç kez gitmekle gelmek arasında kaldım bir bilsen? İstersen; bu sitede 15.06.2009 tarihli Sayın Milletvekillerim diye başlayan yazıma bir göz at(Hasan-Barışçı)-Mersin diye sonlanan. O zaman umutlarının yeniden yeşerdiğini göreceksin. Benim de hayatta hiç bir beklentim yok. Son öz sermayemi; yani eşimi, kansere yenik düşürüp ecel şerbetini içirip, cennet mekanlarına göndermişim. Lakin; çocuklarıma hem annelik ve hemde babalık yapma görevi ve bilinci umudumu yitirmememe neden oldu. Mutlak ve mutlak seninde böyle umutların vardır ve olmalıdır. Saygılarımla Hasan(Barışçı)-Mersin

    YanıtlaSil
  54. arkadaşlar bu gün çok boş geçti hiçbir faliyet yokmu??boş boş beklemek çok sıkıyor.artık hızlı hızlı başlayalım.

    YanıtlaSil
  55. 53 Hasan (Barışcı) Kardeşim,
    Acı ve ızdırap biz insanlar için.. Muhterem eşiniz hanımefendi'ye rahmetler diliyoruz..

    Yaşanılan acılar insanları ateşle işlenen ürünler misali olgunlaştırıyor, derinleştiriyor..

    Başta Peygamber efendimiz olmak üzere din büyüklerimiz, devlet büyüklerimiz, insanlık için yararlı pek çok bili insanı bizlerden fazla acı ve çileler yaşamışlardır..

    Öyle ki hiç acı ve ızdırap yaşamamış bir insanın nerdeyse eksik bir insan olduğu gibi bir düşünce hasıl oluyor bende..

    Bu platformdaki kardeşlerimizden ayrılık, hastalık ve ölüm gibi yaşadıkları acılarını paylaşır tevekkül ile sabır ile hafiflemesini, tüm dünyevi (maddi) çilelerimizin, gayri insani bu adaletsizliğin sona ermesini dilerim.

    Ümidimiz büyük, sebebi inançlı oluşumuzdan dolayıdır..

    Ben mesela bir pazarlık olsa değil 5 yıl hapis 1 gün hapse bile razı değilim.. Reddediyorum.. Biz suçlu değiliz..

    Ümidimiz budur, hakikat budur ve hakikat gerçekleşecektir..
    49 da yazan İsmail bey kardeşim siz de müsterih olun..

    Murat YALÇIN

    YanıtlaSil
  56. SN.BAŞBAKAN EKONOMİ KURMAYLARINI KAÇ GÜNDÜR TOPLUYOR VE ORTA VADELİ EKONOMİ PLANI HAZIRLIYORLAR.ACABA DİYORUM EKONOMİ KURMAYLARINA TOPLU HALDE SMS YOLLASAKMI??
    CAN

    YanıtlaSil
  57. SEVGİLİ ARKADAŞLAR BIKMADAN USANMADAN FAX ÇEKMEYE MAİL GÖNDERMEYE DEVAM EDİYORUZ...LÜTFEN BU KONUDA YILGINLIK OLMASIN. MAİLLERİMİZ OKUNUYOR VE TEK TEK DEĞERLENDİRİLİYOR.KENDİ MAĞDURİYETLERİNİZİ ANLATAN UZUN OLMAYAN YAZILARINIZI FAX ÇEKİN MAİL ÇEKİN.. EKİM AYINA KADAR BU ŞEKİLDE DEVAM EDELİM LÜTFEN..

    jenardi

    YanıtlaSil
  58. BEN ELİMDEN GELDİĞİ KADAR HERYERE VE İLGİLİ HERKESE FAX GÖNDERİYORUM. BIRAKMIŞ DEĞİLİM.. AMA GÜN OLUYOR UMUTSUZLUK HİSSEDİYORUM.. ZOR GÜNLERR.. HASAN BARIŞCI KARDEŞİM ALLAH BİN KEZ YARDIMCIN OLSUN DİLERİM ALLAH CENNETTE KAVUŞTURSUN.

    İSMAİL.

    YanıtlaSil
  59. Değerli Murat Yalçın ve İsmail kardeşim; sitedeki cevabi yazılarınız için, canı gönülden teşekkür ediyorum. Çocuklarımı daha fazla üzmemek için; dertlerimi siz sitedeki arkadaşlarımla paylaşıyorum dersem, yeridir ve doğrudur. Teselli sözcükleriniz yüreğime su serpmiştir. Ben şahsen; günlerdir, aylardır kendimi bu sitede yeniden buldum dersem yeridir. Bu siteyi kuran ve emeği geçen tüm arkadaşlarımdan; O Yüceler Yücesi Tanrımız razı olsun. Saygılarımla. Hasan(Barışçı)-Mersin

    YanıtlaSil
  60. bugün haberlerde izledim.sel yağmacıları nitelikli hırsızlıktan serbest bırakıldı.bizler ne kadar boktan iş adamlarıymışız.hırsızlardan daha bok uz.bravo bizlere.

    YanıtlaSil
  61. arkadaşlar,msj ve faksların haricinde ulusal gazetelerin tüm köşe yazarlarına email atsak sizce faydası olurmu ? H.A.D.

    YanıtlaSil
  62. Slm cüneyt bey yapmış oldugunuz tüm çalışmalardan dolayı sizi kutluyorum ve başarılarınızın devamını diliyorum.Bence en önemli olay birlik ve beraberliktir sakın bölünülmesin.Bence çok magdur olan bir arkadaşımızın ailesi seda sayan gibi program yapanlar katılsın ve durumlarını anlatsınlar.

    YanıtlaSil
  63. Arkadaşımız D. ya aşağıdaki e-mail Denizli Milletvekili
    Mehmet YÜKSEL tarafından gönderilmiş, bizde teşekkür mesajı gönderelim

    Sayın; D....

    Kadir gecenizi en içten dileklerimle kutlar; sizin, ailenizin, milletimizin, ülkemizin ve tüm insanlık alemi için hayırlara vesile olmasını dilerim.

    Selam sevgi ve saygılarımla...
    Mehmet YÜKSEL
    Denizli Milletvekili
    Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi


    Sayın Mehmet Yüksele sms veya e-maille aşağıdaki metni cevaben gönderiyoruz...

    bayram ve, kandillerde sevdiklerimiz ödeyemedikleri çek borcu nedeniyle cezaevinde, bu onur kırıcı durum dışarıda olanlara hiç mutluluk vermiyor. Çek Mağdurları

    yazıyoruz. ve sms veya e-mail le iletiyoruz


    Danışman Kadir DEMİR
    Telefon : 0 535 695 88 97
    mehmet.yuksel@tbmm.gov.tr
    kadirdemir20my@gmail.com

    YanıtlaSil
  64. SN.CÜNEYT BEY A.B. DEN ATTIĞIM MAİLE CEVAP GELMİŞ.
    CAN
    Our ref: D/1434

    Dear Sir,
    Thank you for your recent email addressed to Commissioner McCreevy.
    As Commissioner McCreevy is responsible for financial regulation within the EU,
    I am forwarding your email to the Cabinet of Commissioner Rehn (responsible for englargement policy) for appropriate follow-up.

    Yours sincerely,



    Michael Murray
    Member of Cabinet of Mr. C. McCreevy

    Mail: European Commission – Office BERL 9/133 - B-1049 Brussels
    Office: Berlaymont Building - rue de la Loi/Wetstraat 200 - B-1040 Brussels
    Tel : +32-(0)2-292.08.99 – Fax : +32-(0)2-298.14.99
    E-mail : Michael.Murray@ec.europa.eu

    YanıtlaSil
  65. AB Komiseri Olli Rehn'e e-mailiniz iletilmiştir diyor

    YanıtlaSil
  66. Adalet Bakanlığı Verileri

    14 Mayıs 2009 Tarihi itibariyle Karşılıksız Çek Keşide etme suçundan dolayı verilen Adli Para Cezalarının infazı gereğince Cezaevlerinde Tutuklu sayısı 68.021 kişi…
    Adli Para Cezası kesinleşmiş ve aranması yapılan kişi sayısı 649 bin kişi…
    Sahte Çek Kullanımı suçuyla Tutuklu olanların sayısı 1.102 kişi. Sahte Çek kullanımı ile suçlanıp tutuklananların aldığı enfazla hapis gün cezası altı ay..

    NOT: Sahte çek kullanıp piyasayı dolandıranların aldığı en fazla ceza 6 ay, ve haklarında açılmış icra davasıda yok,!!!

    Sahte Çek Kullanmak daha az ceza demekki..

    SONUÇ OLARAK SAYIN VEKİLİM BİZ KIRİZ YÜZÜNDEN ÇEKLERİMİZİ ÖDEYEMEDİK VE BU DURUMLARA DÜŞTÜK!!!AMA İNANINKİ BU CEZALARI GÖRÜNCE İNSAN O 1102 KİŞİNİN İÇİNDE OLMAK İSTİYOR!!!750.000 KİŞİDEN SADECE 1102 KİŞİNİN DOLANDIRICI OLDUĞU ADALET BAKANLIĞI VERİLERİYLE TEYİTLENMESİNE RAĞMEN VEKİLLERİN BÜTÜN ÇEKİNİ ÖDEYEMEYENLERİ AYNI KEFEYE KOYMASINI İNANIN İNSAN İÇİNE SİNDİREMİYOR!!!!ÇEKİNİ ÖDEYEMEYENLERİN %1 İ BİLE OLMAYAN DOLANDIRICILARDAN BİZLERİ AYIRT EDEREK BİZLERİN SORUNLARINI BİRANÖNCE ÇÖZMELERİNİ İSTİYORUZ.SONUÇTA BU KIRİZLERİ BİZLER YARATMADIK AMA İNANINKİ KIRİZLERİ ATLATMAKTA ESNAFLARIN BÜYÜK KATKISI OLMUŞ VE OLACAKTIR.TABİKİ VEKİLLER BU ANAYASAMIZA VE İNSANLIK ONURUNA AYKIRI OLAN ÇEKE HAPİS OLAYINI BİRAN ÖNCE KALDIRIRSA!!! SİZLERİNDE BU KONUDA DESTEK OLMANIZ GEREKTİĞİNE DİKKAT ÇEKMEK İSTEDİM......

    SAYGILARIMLA

    CAN

    YanıtlaSil
  67. 67 noda verdiğiniz sayıların kaynağı nedir açıklarmısınız bu verilere nereden ulaşabiliriz

    YanıtlaSil
  68. CAN BEY VERDİĞİNİZ BİLGİYE NEREDEN ULAŞABİLİRİZ LÜTFEN YARDIMCI OLURMUSUNUZ

    YanıtlaSil
  69. BLOG UMUZDA BİR KAÇ AY ÖNCE BU VERİLER AÇIKLANMIŞTI.BENDE VEKİLLERE GÖNDERMEK ÜZERE BÖYLE BİR METİN HAZIRLADIM VE YOLLUYORUM.HERHALDE SN.CÜNEYT BEY DE VERİLERİ HATIRLAR.SONUÇTA VERİLER ÇOK VAHİM!!!

    YanıtlaSil
  70. ARKADAŞLAR SN.FARUK ÇELİK BAKANIMIZIN SAYFASINA MSJ BIRAKTIM FAKAT GÖRDÜMKİ BİZDEN KİMSE BİRŞEYLER YAZMAMIŞ!!!LTF HERKEZ BİRŞEYLER YAZSIN.İNANIN YÜZLERCE İMAM MSJ BIRAKMIŞ VE EMİN OLUN ONLAR İSTEDİKLERİNİ ALIRLAR,ÇÜNKÜ BİRLİK İÇİNDELER.HAYDİ BİZDE BİRLİK İÇİNDE OLDUĞUMUZU GÖSTERELİM.

    YanıtlaSil
  71. biz kalabalık olamıyoruz bir araya gelemiyoruz diye hayıflanmaya gerek yok bu verilerle ama ben aranan 700000 kişinin muhtelif suçlardan arandığı yönünde emniyet genel müdürlüğünün açıklaması var diye biliyorum tutuklu sayısı dediğiniz gibi 68.000 kişi ise aileleriyle bu sayı 2 kişi bile desek 136.000 kişiyi ilgilendirir basına bir avuç görünmek yerine biz 140.000 kişinin sorununu çözmeye çalışıyoruz desek herhalde ilgi çeker diye düşünüyorum

    YanıtlaSil
  72. Arkadaşlar
    Bayramda Tüm vekillere sms göndereceğiz, Mail listelerine vekillerin cep numaralarını göndereceğim, sms gönderecek olan arkadaşlar mail kaydını yapsınlar, site iletişim yoluyla email adreslerini göndersinler..

    YanıtlaSil
  73. Ortak bir amaç için kenetlendiğimiz,
    hüznümüzü, acımızı, yalnızlığımızı paylaştığımız,
    kardeşlik ve dostluğumuzu yücelttiğimiz,
    bu mücadelemizde,

    Ramazan bayramının
    mağdurların huzur ve kurtuluşuna,
    vesile olmasını diliyoruz

    Hayır kapıları sonuna kadar açık olsun
    bayramınız mübarek olsun...


    Çek Mağdurları

    YanıtlaSil
  74. Bizler artık sayıları milyonları bulan , ekonomik kriz sebebiyle çeklerini ödeyememiş esnaflarız.Yalnızca Türkiye Cumhuriyeti devletine haiz olan ‘’Çeklerin düzenlenmesi ve çek hamillerinin korunması hakkında kanun’’ hükümleri çerçevesinde adına para cezası denilen ve Anayasamıza, uydurulmuş bir kılıf maddesiyle HAPİS cezası almış tüccarlarız.Sesimizi duyuramıyoruz ,çünkü hepimiz kaçak durumda ve aranmaktayız.
    Çeklerini ekonomik kriz sebebiyle ödeyememiş esnafımıza,bu çeklerini HAPİS korkusu ile ödettiren\ödettirmeye zorlayan,meclisimizi dolaylı olarak etkilemeye çalışan , Banka ve Factoringcilerin T.B.M.M ‘nin üzerinde bir yaptırımı olmasını kınıyoruz.Nitekim Başbakanımız ‘’T.B.M.M ‘nin üzerine hiçbir güç yoktur’’ demiştir.
    2009 yılı itibariyle ekonomik krizinde etkisiyle bu zamana kadar katlanarak büyüyen ödenemeyen çek sayısı 3.5 milyonu aşmıştır.Esnafımızı , HAPİS ile korkutarak çekini ödemeye zorlamak, bu rakamlarla da görülmüştür ki imkansız bir hal almıştır.
    Ödenemeyen bir çekin yasal sonucu olarak hapis cezası almış tüccarımız ,sadece alacaklı tarafın egosu için bu cezalarla karşılaşmaktadır.Cezasını tamamlayıp cezaevinden çıkanların bir çoğu, kendileri hakkında ceza davası açan alacaklının, borcunu ödemeye de yanaşmamaktır.Bu sebebledir ki artık çeklerde hapis cezalarının caydırıcılık boyutu kalmamıştır.Bu insanlık dışı kanunda alacaklı tarafa verilen bir kağıt parçasının yaptırımı hapis olmamalıdır.ÖZGÜRLÜK ve HÜRRİYET teminat olarak verilemez.
    Şuan itibariyle de yüzbinlerce kişi, haklarında hükmü kesinleşmiş ve kaçak bir vaziyette borçlarını kıt imkanlar dahilinde ödemeye çalışmaktadır.Cezaevindeki esnaflarımız hükümetimizden bu konuya acil bir çare beklemektedir.Sayıları milyonları bulan çek cezalısı esnafımızın oy potansiyeli düşünüldüğünde,bir siyasi partiyi meclise gönderecek sayılarla karşılaşılmaktadır.
    Her fırsatta duyduğumuz, iyi niyetli-kötü niyetli ayrımı için TCK’ nın ilgili dolandırıcılık maddeleri ile bu sorun çözüme kavuşturulabilir.
    Bizler artık babalarımızı istiyoruz.bizler artık eşlerimizi istiyoruz.çocuklarımız aç. Kaçak durumda olan esnafımızın evinden dışarı çıkmaya özgürlüğü yok bu sebepledir ki evlerine süt götüremeyen insanlar var.Bizlere bu özgürlüğümüzü veriniz.borçlarımızı ödemenin her şeyden önce kul hakkı olduğunu iyi biliyoruz.
    Sizler,Bankaların, Factoring firmalarının, tefecilerin, eli çantalı lobi faaliyetlerinin değil , biz esnafın vekili olduğunuzu gösteriniz.Bu zamana kadar yapılmış olan çek kanunlarında bir ilki gerçekleştiriniz.T.B.M.M.’ nin her kurumun ve kuruluşun üstünde olduğunu ispatlayınız.Likiditenin ve çeklerin ekonomide dönen payının hesabından çok,insan onuruna verilen değer ile hukukun üstünlüğünü ön plana alınız.
    Çek kanunu’nun şuandaki haliyle, Anayasa’ya , Hukuka, Avrupa insan hakları sözleşmesine aykırı olduğu artık tüm kesimler ve kurumlarca bilinmektedir.Yeni kanunda bu hükümlerin kaldırılması hangi etken ve kurumlar tarafından engellenmektedir bilmek istiyoruz.Alacaklı tarafa hiçbir şey kazandırmayan , sadece egonun tatmini için kullanılan , adliyeleri ve mahkemeleri icra dairesine çeviren , iş yükünü artık altından kalkılmaz hale getiren , tüm otoritelerce insanlık dışı kabul edilen , sorgusuz ve savunmasızca hükmü verilen , cezası süre bakımından 5 yıl olan, ailelerin perişan olup dağılmasına yol açan , sosyal patlamaları yavaş yavaş tetikleyen BU YASANIN BİR AN EVVEL SONUÇLANMASI VE AVRUPA BİRLİĞİ NORMLARINA GÖRE UYARLANMASINI İSTİYORUZ. BİZ ESNAF OLARAK HALEN T.B.M.M. ‘ NİN ÜZERİNDE HİÇBİR GÜCÜN OLMADIĞINA İNANIYORUZ..

    YanıtlaSil
  75. Karşılıksız Çek Vermekten Gözaltına Alınan Yönetmen Ezel Akay Tutuklandı Karşılıksız Çek Verdiği Gerekçesiyle Antalya'da Gözaltına Alınan Yönetmen Ezel Akay, Tutuklanarak Cezaevine Gönderildi.
    Karşılıksız çek verdiği gerekçesiyle Antalya'da gözaltına alınan yönetmen Ezel Akay, tutuklanarak cezaevine gönderildi. Altın Portakal Film Festivali için geldiği Antalya'da bu sabah kaldığı Dedeman Otel'de polis tarafından gözaltına alınan Ezel Akay karşılıksız çek verme suçunu konu alan 3167 Sayılı Kanun'a muhalefetten Asayis Şube Müdürlüğü'ne götürüldü.

    Daha sonra Antalya Adliyesi'ne getirilen yönetmen Ezel Akay'ın borcunu ödemediği anlaşıldı. Adliye nezaretinde sabah saatlerinden beri bekletilen Ezel Akay hakkında Fatih Adliyesi tarafından çıkarılan tutuklama müzekkeresi bulunduğu belirtildi.

    Akay daha sonra tutuklanarak Antalya E Tipi Cezaevi'ne gönderildi.

    YanıtlaSil
  76. Karşılıksız Çek Vermekten Gözaltına Alınan Yönetmen Ezel Akay Tutuklandı Karşılıksız Çek Verdiği Gerekçesiyle Antalya'da Gözaltına Alınan Yönetmen Ezel Akay, Tutuklanarak Cezaevine Gönderildi.
    Karşılıksız çek verdiği gerekçesiyle Antalya'da gözaltına alınan yönetmen Ezel Akay, tutuklanarak cezaevine gönderildi. Altın Portakal Film Festivali için geldiği Antalya'da bu sabah kaldığı Dedeman Otel'de polis tarafından gözaltına alınan Ezel Akay karşılıksız çek verme suçunu konu alan 3167 Sayılı Kanun'a muhalefetten Asayis Şube Müdürlüğü'ne götürüldü.

    Daha sonra Antalya Adliyesi'ne getirilen yönetmen Ezel Akay'ın borcunu ödemediği anlaşıldı. Adliye nezaretinde sabah saatlerinden beri bekletilen Ezel Akay hakkında Fatih Adliyesi tarafından çıkarılan tutuklama müzekkeresi bulunduğu belirtildi.

    Akay daha sonra tutuklanarak Antalya E Tipi Cezaevi'ne gönderildi.

    YanıtlaSil
  77. Ortak bir amaç için kenetlendiğimiz,
    hüznümüzü, acımızı, yalnızlığımızı paylaştığımız,
    kardeşlik ve dostluğumuzu yücelttiğimiz,
    bu mücadelemizde,

    Ramazan bayramının
    mağdurların huzur ve kurtuluşuna,
    vesile olmasını diliyoruz

    Hayır kapıları sonuna kadar açık olsun
    bayramınız mübarek olsun...


    Çek Mağdurları

    YanıtlaSil
  78. ARKADAŞLAR SN.FARUK ÇELİK SİTESİNE GEREKLİ YAZILARIMIZI YOLLAYALIM LTF.http://www.farukcelik.com.tr/ziyaretci-defteri.php/ziyaretci-defteri.php

    YanıtlaSil
  79. BLOG UMUZDA BİR KAÇ AY ÖNCE BU VERİLER AÇIKLANMIŞTI.BENDE VEKİLLERE GÖNDERMEK ÜZERE BÖYLE BİR METİN HAZIRLADIM VE YOLLUYORUM.HERHALDE SN.CÜNEYT BEY DE VERİLERİ HATIRLAR.SONUÇTA VERİLER ÇOK VAHİM!!!

    YanıtlaSil
  80. BAHANE ARANMAZ!
    EKİM AYINDA NE OLACAK?

    CEK KANUNU ÇIKACAK MI, ÇEK MAHKÛMLARI VE KAÇAKLAR ÖZGÜRLÜKLERİNE KAVUŞACAK MI?

    Çek mağdurları Ekim ayına odaklanmış bekliyorlar. Ekim ayında çek kanunun çıkacağı doğrultusunda söz verilmiş kendilerine. Şöyle düşünülüyor:

    -Biz biraz güçlü eylemler yaparsak; özellikle meclis eylemleri yapar ve basında yeniden gündeme gelirsek çek kanunu bizim lehimize çıkar.

    Cek-magdurları blogspot etrafında organize olan mağdurların Ekim ayını aşan bir planları, programları yok gibi.

    BU GÖRÜŞ DOĞRU MU?

    Koşullu olarak doğru. Koşul ne? Koşul güçlü bir organizasyon ve güçlü eylemler ile kamuoyu oluşturmak, basında yer almak, Tv kanallarında haber olmak ve meclis çoğunluğunun dikkatlerini çekmek, haklılığı öne çıkarmak.

    GÜÇLÜ EYLEM NEDİR?

    Güçlü eylem sadece sayı değildir, bundan da fazla niteliktir. Harekete sivil toplum örgütlerini, TESK gibi, katmak, etkili isimleri prof. Yücel Sayman gibi kazanmak, TBB liğini karşıya almak yerine birlik başkanı ile görüşerek kazanmak( bence bu mümkündür), böylece de basın ve Tv kanallarında haber olmak ve organize güçlü eylem düzenleme fırsatını yakalamaktır.
    Av.Rahmi OFLUOĞLU

    Ofluoğlu ile yukarıdaki yazı üzerine yaptığım görüşmede;Bu fikirleri sadece paylaşmakla kalmayıp elinden gelen tüm desteği sunacağının da sözünü vermiştir.

    YanıtlaSil
  81. buraya yazayım da kime iltilecek bilmiyorum Ben çek mağduru içerden yeni çıkan mahkumum ben kendimi bıraktım içerdeki hapisteki arkadaşlarımın durumunu anlatmak onların ne çektiğini ne düşündüklerinianlatmak isterim 850tl ye 63 yaşındaki bir yaşlının feryadı pazarcılık yapıyordum karım öldü işlerim bozuldu köye yerleştim hayatta bir kızım var oda garip birisiyle evli durumu yok buraları bilmez gelemez bana dışarda yardım edcek kimse yok parası yok bunu uygulayan kanun koyucular bu adam ne yapsın
    işi gücü dükkanları varken nezaret hane karakol bilmezken hapise düşen o esnaf isyanda günden güne batıyor içerde çaresiz kim duyacaksa duysun ben çıktım benim gibilerle beraberim her yola varım

    YanıtlaSil
  82. SN.CÜNEYT
    SN.İŞCAN CUMARTESİ İÇİN STAR HABER YAPACAK VE BU HABER İÇİN İST.DAN BİR GRUP ARKADAŞ GEREKLİ DEMİŞTİ.SON DURUM HAKKINDA BİLGİ ALABİLİRMİYİZ?
    CAN

    YanıtlaSil
  83. Karşılıksız çekten dolayı hapis cezası , kanayan bir yaradır ve Türk Hukuk Sistemi açısından bir yüz karasıdır! Kişi hak ve hürriyetlerine ve esasen mevcut Anayasamıza da aykırı olan bu uygulama 1 Ocak 2009 tarihi itibariyle yeni bir boyut kazanmıştır:
    Konu ile ilgili mevcut hukuki durum aşağıda sadece iki ana husus bakımından özetlenmiştir. Uygulama yasasında verilen süre 31 Aralık 2008'de dolmuş ve bu tarihten itibaren karşılıksız çek suçları fiilen cezasız kalmıştır. Eğer hukuk devletiysek, bu suçtan dolayı, yeni bir yasal düzenleme yapılana kadar hiçbir mahkeme ceza veremez ve önceden verilmiş olan cezalar da hukuken yok hükmündedir.
    Ne var ki yargı tereddüttedir ve 3 aydır çelişkili kararlar verilmektedir. Bazı mahkemeler ceza vermeye devam ederken kendisinden bir çözüm beklenen YARGITAY, bugüne kadar yerel mahkemelere emsal oluşturacak bir karar da vermemiştir. Bazı illerdeki Asliye Ceza Mahkemeleri ve en önemlisi Sakarya 1. Ağır Ceza Mahkemesi ise, cezaların infazını durdurmuş ve hükümlüler tahliye edilmeye başlanmıştır. Diğer taraftan karşılıksız çekten dolayı ceza almış olan binlerce kişi ise kanunsuz bir şekilde 3 ayı aşkın süredir cezaevlerinde tutulmaktadır.
    Ekonomik suçtan dolayı hürriyeti bağlayıcı ceza verilmesinin gayri insani olduğu, mevcut düzenlemenin anayasaya aykırı olduğu konuları bir tarafa, ortada apaçık bir hukuksuzluk ve kaos vardır! Teknik bir konu değil, akl-ı selim sahibi herkesin kolayca anlayabileceği basit bir durum var ortada... Prof. Dr. Adem Sözüer ve daha birçok hukukçu aylardır konuyu anlatmaya çalışıyor ama maalesef hukuksuzluk devam ediyor.
    Bu kaos hem adalet anlayışını zedeliyor, hem de apaçık bir ihlal niteliği taşıyor. Üç aydır haksız yere cezaevlerinde tutulan insanlar, bu durumu Avrupa İnsan Hakları Mahkemesine taşıdıklarında kesinlikle lehe bir karar çıkacak ve yüklü tazminatlar gündeme gelecektir. Zira Sakarya Ağır Ceza Mahkemesinin aynı konuda verdiği emsal kararlar var. Bu kararlar diğer mahkemeleri bağlayıcı olmasa da ceza hukukunun uygulanmasında yeknesaklık zedelenmiş ve kanun önünde eşitlik ilkesi bozulmuştur. Böyle bir netice, Meclisi ve hükumeti zor durumda bırakacağı gibi, uluslararası hukuk çevrelerinde ve kamuoyu nezdinde yargı organlarının saygınlığını da zedeleyici sonuçlar doğurabilecektir. Meclisin ve hükumetin bir an önce bu çarpık duruma el koyması ve hukuksuzluğu sona erdirmesi gerekiyor.
    Yeni yasada adli para cezası ve dolayısıyla hapis cezası devam edecek olsa da, çıkacak kanuna eklenecek bir geçici madde ile, 1 Ocak 2009 tarihi ile kanunun çıktığı tarihe kadar oluşmuş bulunan yasal boşluk sebebiyle cezasız kalmış olan karşılıksız çek suçundan dolayı verilen cezaların kaldırılması sağlanabilir. Böylece hem yargının tereddütleri izale edilmiş olur, bozulan yeknesaklık ve eşitlik ilkesi de nispeten telafi edilebilir.
    Ortada kamu vicdanını rahatsız eden, toplumsal barışı zedeleyen ve adalet duygusunu inciten çok vahim bir tablo vardır ve süratle çözüm beklenmektedir.
    Sessiz sedasız onbinlerce insan ve aile, Yüce Meclisten hukuk devleti esasına uygun bir çözüm beklemektedir.
    stajyer avukat
    Artık bende bir şeyler yapmalıyım.

    YanıtlaSil
  84. Bİ SÜREYYA KARABULUT DÜNYAYI AYAĞA KALDIRDI BİNLERCE MAĞDUR BİŞEY YAPAMIYORUZ ONA BARİ SÖYLEYELİM ARADA BİZİDE SÖYLESİN HERKESİNKİ CANDIR DEMEKKİ İÇERDEKİLERİN YAKINLARI FAZLA ÜZÜLMÜYOR ÜZÜLENLER ZATEN BURDA EKİMDE GEÇSİNDE ÇOOOK BAKARLAR BİZİ BİRİLERİ DÜŞÜNÜRMÜ DİYE KANUNDA ON SENE SONRA ÇIKAR....TARIK

    YanıtlaSil
  85. Sn. arkadaşlarım,
    Ben Sn. Cüneyt Beyin yazmış olduğu tüm maddelere harfiyen katılıyorum. Ve bu maddelerin arkasındayım.

    "Bizim amacımız Dernek Kurmak isteyen arkadaşlarımızın karşısında da değiliz, dileyen arkadaşlarımız bu oluşum içinde olabilir, Çek Mağdurları olarak, vaktimiz ve imkanlarımız dahilinde e-mail ve faks desteği verebiliriz."

    bu maddeye özellikle katılıyorum. Biz sorunumuzu sonuca ulaştırmak istiyoruz. Kalıcı olmak gibi bir düşüncemiz yok.
    Maddi gücümüzde yok. Ama elimizden geleni yapacağız.
    Taaaa ki sonuca ulaşana kadar...............
    deniz gül

    YanıtlaSil
  86. gazete ilanını da olabilir.çünkü vakit azaldı.ekim de yasa çıkacak.ama nasıl olacağı meçhul.kollektif akılla bunları paylaşarak hızlandırmalıyız.ÖNDER

    YanıtlaSil
  87. Mükemmel bir çalışma aklımızdaki tüm soru işaretleri kayboldu mücadelemiz sonuna kadardır ben ailemle beraber katılım sağlayacağım. zafer

    YanıtlaSil
  88. çok doğru bir yol haritası çizilmiş tebrik ederim
    -burhan bey gibi arkadaşların çabalarını takdirle karşılıyorum ancak hiç bir şekilde dernek tarzı bir oluşuma katılmak istemiyorum.
    konu ile ilgili fikirlerim aşağıdadır uzun olduysa özür dilerim.
    -meclis çalışmaları çok güzel gidecek arkadaşlarda konuya vakıf seçileceğinden eminim
    -başbakan görüşmesi öncesi herkes kendi gücü ve vakti nispetinde fax-tel-mail yüzyüze görüşme yolları ile başbakana ve akp ye etki edebilecek her isim ile görüşmeli yapılacak toplantının altı beslenmeli ve parti içinde kamuoyu oluşturulmaya çalışmalıdır.
    -sakarya ve diğer ağır cezalarda verilen beraat kararlarını takip etmeliyiz, bu konu en az meclis çalışmaları kadar önemlidir.
    -aihm nezninde başvuru yapan arkadaşlara gerekli yardımları yapmalı ve takip etmeliyiz.
    -avrupa komisyonu neznindeki girişimleri takip etmeliyiz.

    bana göre bu işler
    1- meclis-siyaset- siyasi baskı grupları neznindeki girişimler
    2- yurtiçi hukuk kurumları neznindeki girişimler
    2- yurtdışı hukuk kurumları ve siyasi kurumlar neznindeki girişimler
    olarak bölünebilir.

    her çek mağduru her konuda gerekli desteği vermek zorundadır. ancak cünet beyin bazı görevlendirmeler yapması, kabul edecek bazı arkadaşlarımıza gereken görevleri vermesi ve bu işlerin yapılıp yapılmadığını takip etmesini öneriyorum
    tabii bu cüneyt beye ekstra sorumluluk veya hiyerarşik bir yetki vermek anlamında değil organizatör olması ve bilgi kirliliğinin önüne geçilmesi içindir.

    YanıtlaSil