İstanbul Üniversitesi (İÜ) Hukuk Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Adem Sözüer, vatandaşların politikacıları en çok karşılıksız çek mağduriyetleri için aradığını söyledi.
İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Ticaret Hukuku Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mehmet Helvacı, ekim ayı itibariyle Türkiye’de 1 milyonun üstünde karşılıksız çek, 52 binin üstünde çek davası, 20 bine yakın karşılıksız çek nedeniyle hükümlü bulunduğu bilgisini verdi.
İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Ticaret Hukuku Ana Bilim Dalı tarafından düzenlenen Ticaret Hukuku Günleri ikincisi, İstanbul Üniversitesi Rektörlük Binasının Doktora Salonu’nda gerçekleştirildi.. Prof. Dr. Hayri Domaniç’e Saygı Günü başlığı altında düzenlenen toplantıda, karşılıksız çekte cezai yaptırım uygulaması tartışıldı.
Toplantıda konuşan Prof. Dr. Adem Sözüer, yeni Türk Ceza Kanunu yürürlüğe girdikten andan itibaren Çek Kanunu’na göre verilen tüm hükümlerin kalkması gerektiğini daha önce de vurguladıklarını hatırlatarak, şöyle konuştu:
Ceza Hukuku’nda artık kasten sorumluluk ilkesi kabul edilmemektedir. Ceza yaptırımı olan bir konuda çekin neden karşılıksız olduğu sorgulanmalıdır. Sadece sözleşmeye aykırılık, sadece çekin ödenmemesi Ceza Hukuku yaptırımı doğurmaz. Hile ya da görevi kötüye kullanma söz konusu olmalıdır. Dolandırıcılık gibi bir fiil olmalı, kanıt varsa suç olmalıdır. En önemli konu kasten işlenebilen bir suç olması ve her olayda kastın araştırılması gereğidir. Önerimiz, bu konunun dolandırıcılık suçunun içinde halledilmesidir.
Prof. Dr. Mehmet Helvacı, özel hukuk açısından karşılıksız çek cezası ve çekte vadenin gerekli olup olmadığının siyasi iradenin tercihi olduğunu, ancak sadece çeke özgü cezai yaptırımın çok tutarlı olmadığını savundu.
Helvacı, 4814 sayılı kanunda çekin karşılıksız sayılması halinde para cezasının öngörüldüğünü belirterek, para cezasının ödenmemesi halinde hapis cezasına dönüştüğünü vurguladı. Helvacı, şunları söyledi:
Yeni Çek Kanunu Tasarısı’nda karşılıksız çekte hapis cezasından vazgeçilemiyor. Kanun hapis cezasından söz etmiyor ancak para cezası ödenmezse hapis cezasına dönüşüyor. Anayasa, sözleşmeden doğan borç için hürriyeti bağlayıcı yaptırım düzenlenemeyeceğini öngörüyor. Bu düzenlemeyle Anayasa’ya aykırılığı ortadan kaldıran bir hapis cezası ortaya çıkıyor. Hapis cezasını kaldırmadan kaldırmış gibi gösteren bir durum oluşuyor.”
Cezai yaptırım uygulanmasının karşılıksız çeki engellemediğini, hatta arttırdığına yönelik düşüncelerin olduğunu belirten Helvacı, Ceza söz konusu olduğu için karşılıksız çek vermenin kolaylaştığı söyleniyor. Ceza bu şekliyle kaldırılmalı dedi.
EMRE KARDESIMIZ YARIN SABAH 9.30 DA
YanıtlaSilBEST FM DE MAGDURIYETLERIMIZI ANLATACAK
ARKADAŞLAR
YanıtlaSilYUKARIDA SN ADEM SÖZÜERLE İLGİLİ METNİ LÜTFEN HERKES AŞAĞIDAKİ FAKS NUMARALARINA FAKSLASIN ÇOK ÖNEMLİ
ADALET KOMİSYONU FAX: 0312 420 53 24
AHMET İYİMAYA FAX: 0312 420 53 22
Daha bundan ötesi yok artık.Hocalar söylüyor işte.Hem de bu işin duayenleri.Böyle bir ceza olamaz diye.
YanıtlaSilFakat realite ne?.Yöneticilerimiz hala abra kadabra peşinde.Hukuk,adalet,insan hakları hak getire.Varsa yoksa, biz bunlara bir ceza verelim de buna nasıl bir kılıf uyduralım mantığı.Hani bir arkadaşımız diyordu ya ,bir vekile atfen,''emir büyük yerden geliyor ,birşey yapamıyoruz'' diye.Herhalde durum artık tamamen o...
Eğer erteleme de dahil,hala bu yasa, içinde adli para cezası diye bir hükümle çıkarsa,artık Ak Parti kendini aklayamaz.Ak sıfatı sadece isminin başında bir anlamsız kelime olarak kalır.Bundan sonra ne olur dersiniz?
Bence;
Hukuk ve adalet gibi yüce kavramların dışında kalan bütün karanlık kavramları ve o karanlık kavramları temsil eden lobilerin işbirliğini, Ak Partiyle birlikte anma hakkı kendiliğinden ortaya çıkar gibi geliyor bana?. Yanılıyor muyum acaba ?...Sizler ne dersiniz???....
YARIN SABAH 9,30 DA BEST FM DE TÜM ÇEK MAĞDURLARINA SESLENECEĞİZ.. www.bestfm.com.tr
YanıtlaSilYARIN SABAH ERKENDEN KALKAN ARKADAŞLAR ADALET KOMİSYONU FAXA BOĞSUNLAR.
ADALET KOMİSYONU FAX: 0312 420 53 24
AHMET İYİMAYA FAX: 0312 420 53 22
kasıt suçunun ne şekilde ele alınacağını biz değil mahkemeler ve alacaklıların avukatları ortaya sürecektir bunun sonucunda dolandırıcılıktan hüküm giyen mağdurlar olacak bunun cezasıda 1 ile 5 yıl ve sicile işlenecek dolandırıcılık yaftasıdır, buna onay vermeden kasıt suçunun çekin karşılıkısız kaldığında nesebeple kasıtın ele alınacağı hususu önemlidir.
YanıtlaSileskiden döviz veya yabancı sigarayla yakalanan hapise atılırdı.ne kadar ilkel bir kanundu.çek kanununun bundan ne farkı var ki.bu tür cezaların yaşamları kısa sürer ama olan bizlere oluyor.aslan izmir.
YanıtlaSilarkadaşlar ZAMAN gazetesindeki bugün tarihli haberi mutlaka okuyun iktidara yakın bir grup karşılıksız çeke hapis tamamen kalkıyor deniyor haberde......adanalı 3434
YanıtlaSillink:
YanıtlaSilhttp://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=922581&title=ceke-hapis-cezasi-tamamiyla-kalkiyor
Çeke hapis cezası tamamıyla kalkıyor
İş dünyasının önemli problemleri arasında yer alan çek için ekonomi yönetimi reel sektörü rahatlatacak bir adım atıyor. Meclis Adalet Komisyonu'nda görüşülen düzenlemeye göre iki yıl içerisinde borçlarını ödemek için savcılığa müracaat edenler cezaevinden çıkacak.
Borcun ödeme vadesini borçlu ile alacaklı belirleyecek. Çek yaprağına ilişkin garanti miktarında herhangi bir değişikliğin düşünülmediği düzenleme ile küçük esnaf rahatlatılacak. Çalışma, bütçenin ardından Meclis'in öncelikli maddeleri arasında yer alacak. Hapis cezasını ilkel bir kural olarak değerlendiren ekonomi yönetimi ise çek borçlarına yönelik hapis cezasını tamamen kaldırmayı planlıyor. Hükümet, iki yıl içerisinde hapis cezasını tamamen kaldırmak için yasal süreci de önümüzdeki yıl başlatacak.
Komisyonda görüşülen tasarı, hamiline yazılan çekleri de yeniden düzenliyor. Bu çeklerin kayıtdışına sebep olduğu dikkate alınarak, banka veya Merkez Bankası hamiline verilen çekler konusunda Gelir İdaresi Başkanlığı bilgilendirilecek. Öte yandan Merkez Bankası, BDDK, Sermaye Piyasası Kurulu ve Hazine Müsteşarlığı vadeli çeklerin ticari kâğıda dönüştürülmesi konusunda çalışma yapacak. Geçen yıl 34 milyon 936 bin çek kullanılırken, 2009 Ekim sonu itibarıyla bu rakam 37 milyon 790 bin olarak gerçekleşti. Vadesinde ödenmeyen ve dava konusu yapılan çek sayısı ise yılın ilk on ayında 240 bini buluyor. Çek Kanunu'na muhalefetten mahkum olan ve hapis cezası çekenlerin sayısı ise geçen ay sonu itibarıyla 2 bin 116 kişi. Bu yıl verilen mahkumiyet sayısı ise 60 bini buldu.
SAYGILAR
SERTAÇ.
link:
YanıtlaSilhttp://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/13095897.asp?gid=254
Çekte kara liste gibi ‘ak liste’ de geliyor Paylaş
Haberi Paylaş
Merve ERDİL/ANKARA 3 Aralık 2009
Haberler Anında Cebinizde Hürriyet Mobil
Haberler Anında Bilgisayarınızda Haber Alarmı
Haber Kaçırmaya Son Hürriyet Mind
Sitene Haber Ekle Kazan Bumerang
TBMM Adalet Komisyonu’nda bu hafta yeniden ele alınması beklenen Çek Kanunu Tasarısı’nda yapılacak bir düzenlemeyle, çekle ilgili kara listenin yanı sıra “ak liste” de oluşturulmasının önü açılacak.
Ekonomi yetkililerinden edinilen bilgiye göre, Çek tasarısında yapılacak yeni bir değişiklikle çeklerle ilgili liste oluşturma yetkisi Merkez Bankası’ndan alınarak, Bankalar Birliği’ne devredilecek.
Ödenenlerin listesi
Ancak Bankalar Birliği, Merkez Bankası’nın şu ana kadar sürdürdüğü “kara liste” uygulamasının yanı sıra, yeni bir “ak liste” sistemi de başlatacak. Yeni sisteme göre, negatif listenin yanı sıra oluşturulacak pozitif listeyle, işadamlarının ödeyemediği çeklerle birlikte ödediği çeklerin de sayısı belirlenecek.
Böylece 1000 çekini ödeyip de, sadece 2 çeki geri döndüğü için bir işadamının kredibilitesi zarar görmemiş olacak. İşadamı isterse çekle ilgili karnesini karşı tarafa gösterebilecek. Bu bilgilere ulaşmak kişinin isteğine bağlı olacak.
Hapse 2 yıllık mola
Öte yandan, çek yasa tasarısında yapılacak bir düzenlemeyle hapis cezasına iki yıllık mola verilebilecek. Yetkililerin verdiği bilgiye göre hapiste yatan çek borçluları Savcılığa başvurarak iki yıllığına çıkabilecek, iki yılda borçlarını ödeyebilirlerse tekrar girmeyecekler.
Ortalama 10-145 borç
Borcunu en geç iki yıl içinde ödemeyen için hapis cezası yeniden gündeme gelebilecek. Yetkililer, “İçeridekilerin ortalama 10-15 kişiye borcu var. Bu düzenleme hapistekilere çıkıp borcunu ödeme ve düzene girme imkânı tanıyacak. Borç ödeme ihtimali çoğalacak” dedi.
SAYGILAR
SERTAÇ.
sevgili Emre ye teşekkürler..fakat karar verilmiş gibi görünüyor..herkes müjde diyor da neye..ertelemeye..bundan sonra hepimize daha çok iş düşüyor..2 sene pat diye geçer..kesinlikle birlik olmalıyız..ama 2 sene sonra değil..engin
YanıtlaSildeğerli arkadaşlar
YanıtlaSilemre best fm de harikaydı...bi hukukçunun yapamadığı ölçüde çekle ilgili şu anki durumu anlattı kendisini kutluyor...
bravo diyorum...
my way
DEGERLİ ARKADAŞLARRRRR
YanıtlaSilÖNCELİKLE EMRE ARKADAŞIMIZI CANDAN KUTLARIM,,BEST EFEMDE DİNLEDİM KENDİSİNİ,,BİR HUKUKÇU NİDASI İLE BİZLERİ GEREKTİGİ GİBİ TEMSİL ETTİ,,,ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM KENDİSİNEE
ZAMAN GAZETESİ HABERİNDE ŞU PARARAGAF A DİKKAT EDİN ARKADAŞLAR
EGER BU HABER DOGRU İSEBorcun ödeme vadesini borçlu ile alacaklı belirleyecek. Çek yaprağına ilişkin garanti miktarında herhangi bir değişikliğin düşünülmediği düzenleme ile küçük esnaf rahatlatılacak. Çalışma, bütçenin ardından Meclis'in öncelikli maddeleri arasında yer alacak. Hapis cezasını ilkel bir kural olarak değerlendiren ekonomi yönetimi ise çek borçlarına yönelik hapis cezasını tamamen kaldırmayı planlıyor. Hükümet, iki yıl içerisinde hapis cezasını tamamen kaldırmak için yasal süreci de önümüzdeki yıl başlatacak.
VERİLEN 2 YIL ÖDEME ZAMANI,,PİYASALARDAKİ TEPKİYİ KIRMAK AMAÇLI,,,
AMA ASIL AMACIN ÇEKLERDEKİ ÇAGDIŞI HAPİS OLAYINI KALDIRMAK ZORUNLULUGU OLDUGUNUN İKTİDARIN DA FARKINA VARMASIDIR.
ANLADIGIM KADARI İLE YENİ ÇEK KANUNU GENE ASKIYA ALINACAK,ESKİ KANUNA GEÇİCİ BİR MADDEİLE BU 2 YIL ERTELEME YAPACAKLAR VE YENİ ÇEK KANUNU ÇEKLERDE GÜVENİ SAGLAYACAK YENİ ÖNLEMLERLE HAPSİ TAMAMEN KALDIRICI BİR KANUN ÇIKARACAKLAR.ÇÜNKÜ ARTIK BUNUN KAÇARI OLMADIGINI ONLARDA ANLADI VE ÇEKE HAPİS OLAMAYACAGINI KABUL ETTİLER.
(BAŞKENTLİ)
Aslan Emre,
YanıtlaSilYolun açık olsun.
Ankara'lı
emre kardeş yüreğine sağlık.
YanıtlaSilAĞZINA YÜREĞİNE SAĞLIK EMRE,
YanıtlaSilGERÇEKTEN YALIN VE ÖZ BİR DİLDE DEĞİNİLMESİ GEREKEN NOKTALARI ATLAMADAN İZAH ETTİ.
ÇOK İYİDİ UMARIM ETKİLERİ DE İYİ OLUR
TEŞEKKÜRLER
SERTAÇ.
Tebrikler Emre kardeşim, çok iyiydin...
YanıtlaSilCinocan
best fm deki arkadaşı kutluyorum.derdimize tercüman oldu.etkileyici bir konuşmaydı,teşekkürler.kartal izmir
YanıtlaSilTeşekkürler Emre Kardeş,
YanıtlaSilBu kadar yapılan çalışmayı,çekilen emekleri,edilen duaları Rabbim mutlaka hayırla sonlandıracaktır.
Mücadeleye devam arkadaşlar...
NE OLACAK BU YASA 2 YILDA BİZ BU BORÇLARI NASIL ÖDEYECEĞİZ 100.000 TL BORCU OLAN BİRİSİ AYLIK 4.000 TL'Yİ NASIL ÖDEYECEK BU NE SAÇMA İŞ YA BUNLARIN DERDİ CEZAEVLERİNİ BOŞALTIP AF ÇIKARACAKLAR BOŞALTIP RAHATLATACAKLAR TEKRAR ÇEK SUÇLULARINI İÇERİ ALACAKLAR ARAMIZDA PARA TOPLAYIP ULUSAL BASINA REKLAM FİLANMI VERSEK NE YAPSAK ACABA SİTE YETKİLİLERİ YARDIMCI OLSA BU KONUDA ÜYE OLAN HERKES BİR SİGARA PARA GÖNDERSE AMACIMIZA BİRAZ DAHA ULAŞMIŞ OLURUZ HERALDE
YanıtlaSilIYMAYANIN SEKRETEYASI ILE GORUSULDU KOMISYON TOPLANTISI BASLAMIS.AKSAM 5 TE TEKRAR ARAYIN DENDI.SU AN ICIN YAPILMASA GEREKEN SEYLER ICIN ONERISI OLAN VARMI
YanıtlaSilArkadaşlar acaba bugun görüşülüyormu bizim bu çek meselesi komisyonda.Haberi olan varmı ?
YanıtlaSiltobb veya barolar birliği gibi sivil toplum örgütlerinin ülkenin çağdaşlaşmasından çok kendi menfaatlerini gözeten lobiler olduğu,mikrofonu eline alınca demokrasi, insan hakları masalları anlatan küçük oyuncular olduğu,ortama göre konuşan ucuz siyasetçilerden bir farkları olmadığını görmek çok acı.saygın olabilmek bu kadar zor mu.
YanıtlaSilARKADAŞLAR FAKSLARA TELEFONLARA E-MAİLLERE DEVAM EDELİM BOŞ DURMAYALAIM HAPİS CEZASINI KALDIRANA KADAR HÜKÜMET UĞRAŞALIM AÇLIK GREVİ YAPALIM,YÜRÜYÜŞ YAPALIM,BİR ŞEYLER YAPALIM FAKS VE ARAMAKTAN BAŞKADA YAPACAK ŞEYLER OLDUĞUNA İNANIYORUM
YanıtlaSilHükümet ne şiş yansın ne kepap diyor. 2 yıl erteleme hiçbirşeye çare olmaz. Nedenmi, tekrar yazayım:
YanıtlaSil1.Yatan yatıyor zaten. Adam 1 yıldır içerde diyelim. Şimdi çıkacak. Peki yattığı 1 yıl kimin alacağından düşecek ? Sadece devletin heralde….Hapisle matematik yan yana…
2.Kimse bu kadar kısa sürede batmış, iflas etmişken, peşinden icra haciz memurları gelirken iş kurup para kazanıp çekini ödiyemez. 2 yıl sonunda Bugünkü rakamın 100 katı insan içeri girer. Hükümet aynı zamanda tüm icra takiplerinin duracağını garanti ediyormu ? Tabiki hayır çünkü herkez çek alacaklısı değil.
3.Demokratik açılımların, hür özgür ve sivil Türkiye çığlıklarının atıldığı bu günlerde borca hapis yatmak gerek hukuk gerekse insanlık onuru adına ne derece doğrudur ? Özgürlüğün 2 yıl süreyle ertelenmesi kadar saçma bir yaklaşım olabilirmi ?
4.Borçlu olmak suçsa tüm borçlar için olsun. Herkez yatsın. Ama sen hem aynı eylem içinde çek borçlusunu ayıracaksın, hem karşılıksız çekin suç olup olmadığını tartışıcaksın, hemde ben seni bi çıkarayım şu seçimler geçsin sonra içeri bi zahmet girersin diyeceksin. Bunun akılla mantıkla izahı varmıdır ?
ERTEME ÇÖZÜM DEĞİLDİR. KARŞILIKSIZ ÇEKTE HAPİS CEZASI ÇAĞDIŞI BİR UYGULAMADIR. TAM DEMOKRATİK ÖZGÜR BİR TÜRKİYE İÇİN KARŞILIKSIZ ÇEKTE HAPİS CEZASINA SONUNA KADAR HAYIR ! BORCA HAPİS İNSANLIK AYIBIDIR
Serdar
Emre Kardeş teşekkürler.
YanıtlaSilteşekkürler ö.k
YanıtlaSilya emrenın yaptıgı konusmanın aynısını meclıste bır vekıl yapsa ınanın cok etkılı olur,cunku cok yalın ve sade bır dılle anlatarak kımseyı bunaltmadı.vekıller konusrken cok uzatıyorlar ve kımse dınlemıyor.
YanıtlaSilemre seni kocaman öpüyorum yüreğine sağlık canım kardeşim.FT.
YanıtlaSilYakalanmam çıktıktan sonra haftada bir traş oluyorum. Üzerime açık renk giysiler giyemiyorum. Eskiden kala birkaç güzel gömleğim kravatım caketim falan var onlarıda giyemiyorum. Olurda bir gbt de yakalanırsak adama bak nasıl giyiniyor ama borcunu ödemediği için hapise giriyor demesinler diye. Bu sabah kalktım eskisi gibi sabah tıraşımı oldum güzelce giyindim ve evden çıktım . Umut ediyorumki şu adli para cezasına hapiscezası kalkacak ve bizlerde rahat rahat çalışacak ve borçlarımızı ödeyeceğiz. Önceden nasıl para kazanıyorduysak yine öyle kazanacağız arkadaşlar rahat olun sadece şu başımızdaki hapis korkusunu kaldırsınlarda rahat rahat hareket ederiz Allahın izniyle hiçbirimizin üzerinde hiçkimsenin borcu kalmaz. Alacaklılar rahat olsunlar , bizimde alacaklarımız var bizde rahatız biliyoruzki bizim borçlularımızda bize olan borçlarını eğer kaçmadan yaşayabilirlerse çalışıp ödeyecekler. Lokman
YanıtlaSilben sadece çek borçlusu değilim ki kredi kartları krediler hepsi peşimde 2 yılda çeki ödeyelim desek hayal bu ya diğerleri 2 yıl bekleyip sıraya mı girecek.2 yıl erteleme çok komik.içerdekileri çıkarsınlar yerine biz girelim bari.....
YanıtlaSilARKADAŞLAR LÜTFEN HERKEZ EMRE KARDEŞİMİZİN SÖYLEMLERİNİ VEKİLLERİ ARAYARAK İLETSİN VEYA SMS YOLLASIN.EMRECİM AĞZINA SAĞLIK.SAYGILAR
YanıtlaSilCAN MERT
Kriz ‘havlu radyatörü’ işadamını batırdı
YanıtlaSilİZMİR, (DHA) 3 Aralık 2009
Kriz ‘havlu radyatörü’ işadamını batırdı
UŞAK'ta 2007 yılında AK Parti'den milletvekili aday adayı olan, Avrupa'nın en büyük ‘havlu radyatörü’ üreticisi işadamı 38 yaşındaki Önder Baykal, ekonomik kriz ve kur farkı nedeniyle battı. Piyasaya verdiği çekler karşılıksız çıkan Baykal'a 8 ayrı davadan toplam 540 bin lira para cezası verildi.
Yaklaşık 10 yıl boyunca Türkiye ve Avrupa'da adından sıkça söz ettiren işadamı Önder Baykal'ın çöküşü bir yıl önce başladı. Bankalardan krediler çeken Baykal, hızla çıktığı başarı merdivenlerinden biranda inmeye başladı. Ekonomik kriz ve düşük kur yüzünden zor günler yaşayan, piyasaya ve bankalara yüklü miktarda borçlanan, bunları ödemekte güçlük çeken Önder Baykal, geçen nisan ayında avukatları aracılığıyla İzmir'de ‘iflas’ başvurusunda bulundu. İzmir Ticaret Mahkemesi, Baykal'ın avukatlarının başvurusunu kabul edip, şirketin iflasına karar verdi. İki fabrikanınn kapanması sonucu, yaklaşık 700 kişi işsiz kaldı.
Önder Baykal'ın aldığı mal karşılığı verdiği çeklerin karşılığını ödeyememesi üzerine, birçok ildeki alacaklılar, ‘Karşılıksız çek keşide etmek’ suçundan şikayetçi oldu. Savcılar, Önder Baykal hakkında Karadeniz Ereğli, Küçükçekmece, Antalya, İstanbul'un da aralarında bulunduğu il ve ilçelerde, asliye ceza mahkemelerinde ‘Karşılıksız çek keşide etmek’ suçundan davalar açtı. Açılan davalarda, Baykal hakkında para ve hapis cezaları çıktı. Karadeniz Ereğli Asliye Ceza Mahkemesi'nde açılan 8 ayrı çek davasından, çeklerin değeri olan 540 bin lira para cezasına çarptırıldı, Baykal'ın, 20 eşit taksite bölünen para cezasının bir taksitini bile ödemediği taktirde cezaevine gireceği belirtildi.
Önder Baykal'ın piyasaya ve bankalara, toplam 11 milyon lira borcu olduğu belirlendi. İşadamı Baykal'ın avukatı, müvekkilinin zor günler geçirdiğini, davaların ardı arkasının kesilmediğini, açılan davalardaki yakalama kararlarını kaldırttığını söyledi. Müvekkilinin, düştüğü kötü durum nedeniyle ortalıkta görünmediğini belirtti.
PAZAR LİDERİYDİ
İşadamı Önder Baykal, bir zamanlar İzmir'in Kemalpaşa İlçesi'nde kurduğu Dekorpan Isı Sistemleri Pazarlama Sanayi ve Dış Ticaret Limited Şirketiyle, havlu panel üretiminde Avrupa pazarında lider olup, gözünü ABD pazarına dikmişti. Eşme Kalkınma ve Eğitim Vakfı Fahri Başkanlığı başta olmak üzere Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO), İzmir Ticaret Odası (İTO), Kemalpaşa Sanayici ve İşadamları Derneği (KESİAD), İzmir Atıcılık ve İhtisas Kulubü üyesi olan Önder Baykal, Türkiye'deki profesyonel anlamda ilk havlu radyöteri üretimini yapmıştı. Uşak'tan 2007 yılında Ak Parti milletvekili aday adayı olan Önder Baykal, sivil toplum örgütlerine ve eğitime verdiği destekle de tanınıyordu.
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/13099062.asp?gid=229
2626
ARKADAŞLAR GEÇEN GÜN BENİ POLİS GECE SAAT 01:00 DA GELDİ EVDEN ALDI BİR İFADE VERMEN GEREK GEREKİYOR O YÜZDEN ARANMAN ÇIKMIŞ DEDİ TABİİKİ GECENİN SAAT 01:00'INDA İFADEDEN DOLAYI EVE HİÇBİR POLİS GELMEZ ANLADIM AMA YAPACAK BİR ŞEY EMNİYETE GÖTÜRDÜLER.BİR GECE NEZARETTE YATTIM BEN ŞEKER HASTASIYIM SAĞOLSUN POLİSLER GECE UYUDU BİR BARDAK SU BİLE VERMEDİ TANSİYOMUN TAVAN YAPTI ŞEKERİM AZDI AMA YAPACAK BİR ŞEY YOK TELEFON BİLE AÇTIRMIYORLAR SANKİ ADAM ÖLDÜRDÜK.ERTESİ SABAH PAZAR GÜNÜ ADLİYEYE GÖTÜRDÜLER ADLİYEYE GÖTÜRÜRKEN GENE CİNAYET İŞLEMİŞ GİBİ DAVRANDILAR.NE SU NE YEMEK NE SİGARA NE İNSAN GİBİ BİR YAKLAŞIM NAMINA HİÇ BİR ŞEY YOK.ADLİYEYE GİTTİK CEZAMIZ KESİLMİŞ.21.000TL ÇEK BORCU PAZAR PAZAR ADLİYEDE POLİS ÖDEDE GİT DİYOR BENDE SİNİRLENDİM HELE SEN BANA VERDE PAZAR PAZAR BEN SANA PAZARTESİ VEREYİM VEREYİM DEDİM NEYSE CEZAEVİNE GİTTİK PAZARTESİ OLDU BORCUNU ÖDEMİŞ OLDUĞUM ÇEKTEN DOLAYI CEZAEVİNE GİRMİŞİM GERİZAKALI AVUKAT PARAYI ALDIĞINI ADLİYEYE BİLDİRMEMİŞ VE TUTUKLAMA KARARI ÇIKMIŞ.CEZAEVİNE GİRİŞ ZATEN AYRI BİR DERT HALEN ADAM ÖLDÜRMÜŞ MUAMLEMESİ GÖRÜYORSUNUZ.ÇIRILÇIPLAKSINIZ HERYERİNİZ ARANIYOR TABİİRİ CAİZSE EĞİLTİLİP POPONUNUZA BİLE BAKIYORLAR YAKLASIK 7,8 KAPI GEÇTİKTEN SONRA MİSAFİR KOĞUŞU DENİLEN 5 YATAKLI AMA İÇERİDE 45 KİŞİNİN OLDUĞU BİR ODAYA TIKTILAR HERYER FARE PİSLİĞİ BÖCEK ÖLÜSÜ ZATEN KOKUYA DENİLECEK HİÇBİR ŞEY YOK ZATEN SABAHA KADAR YATAMADIM ERTESİ GÜN BAŞKA BİR KOĞUŞA GÖNDERİLDİK KALDIĞIM KOĞUŞTA 8 YATAK VARDI AMA 33 DE YATAN KİŞİ VARDI VEDE 18 METREKARE İDİ YATANLARA SEN NEYDEN SEN NEYDEN GEÇMİŞ OLSUN ALLAH KURTARSIN MUHABBETİNDEN SONRA KONUŞMAYA BAŞLADIK KİMİ AADAM ÖLDÜRMİŞ KİMİ HIRSIZLIK YAPMIŞ KİMİ ESRAR,EROİN KULLANIMI VE SATIŞINDAN YATIYOR İNSANLIĞIMDAN UTANDIM KENDİMDEN NEFRET ETTİM VE AKŞAMA KADAR AĞLADIM DİĞER BANA GÜLÜYORLARDI BEN 7 YIDIR BURDAYIM DAHA 12 YILIM VAR FİLAN DİYENLER VARDI ALLAHTANKİ ÖDEDEĞİM ÇEKTEN İÇERİDEYDİM AKŞAM SAATLERİNDE KOĞUŞUN KUŞ KAFASI GİRECEK KADAR OLAN PENCERESİ AÇILDI KORKUTUCU BİR SESLE ADIM SÖYLENDİ VE TAHLİYE DEDİ ARDINDAN O ANKİ SEVİNCİMİ SİZE ANALATAMAM
YanıtlaSilALLAH KİMSEYİ DÜŞÜRMESİN İNSANLAR BİLMİYOR CEZAEVLERİNİN NE HALDE OLDUĞUNU.NEYSE BEN UFAK TEFEKLERLE BAŞLIYAYIM DEDİM ARTIK AVUKATLAR İLE GÖRÜŞEYİM AYDAN AYDAN ÖDEYEYEYİM BORÇ BULAYIM FİLAN DEDİM.2,650.00 TL'LİK EN DÜŞÜK BİR ÇEKİM VARDI AVUKAT İLE GÖRÜŞTÜRK FAİZLERİ İLE 6.000 TL OLDU DEDİ BENDE ÖDEYEYEMEM DEDİM O ZAMAN HAPİSE GİDERSİN DEDİ ZATEN CIKTIM CIKALI O PSİKOLOJİ VE KORKUYLA 10 GÜN GEÇMESİNE HALEN KABUSLAR GÖRÜYORUM.BENDE AVUKATA DEDİM BENİM YAKALANMAM ÇIKSIN ZATEN DEVLET NE FAZİNİ NE AVUKATLIK ÜCRETİNİ İSTİYOR DEDİM YA ÇEKİN PARASINI VERİRİM DEDİM YADA GİDER 27 GÜN YATARIM DEDİM O ZAMAN BAKTIM 1.500 TL YE ÇEKTİ UYANIK AVUKAT ONUDA GELECEK AY ÖDERİM DEDİM ÇIKTIM.BAYAA BİR UZUN YAZDIM HAKKINIZI HELAL EDİNİZ KISACA ÖZETLE AVUKATLAR BU KONUDA ÇOK UYANIK DAVRANIYOR AYAĞINIZI DİRETİN İKİNCİ BİR KONU CEZAEVLERİNDE ÇEK SUÇUNDAN YATAN KİŞİLERİN CİNAYET İŞLEYEN HIRSIZLIK,GASP YAPAN,ESRAR EROİN SUÇUNDAN YATANLARDAN HİÇBİR SUÇU KALMIYOR BİZİM TEK SUÇUMUZ BORCUMUZU ÖDEMEMEK TABİİKİ SUÇ İSE KİM ÇEKİNİ YAZDIRIP TİCARİ HAYATINI BİTİRMEK İSTER AVUKATLARDAN EVİNE İŞYERİNE HACİZ GELDİN İSTER HAPİSE GİRSİN İSTER BU KONUYA DAHA FAZLA AĞIRLIK VERMEMEMİZ LAZIM ARKADAŞLAR YOKSA BU SİTEDEKİ BİR ÇOK KİŞİDE BENİM GİBİ CEWZAEVLERİNE GİRİP ÇIKACAK LÜTFEN BİRAZ DAHA DAYANIŞMA ULUSAL YEREL BASINA REKLAM VERİLSİN DEMEÇLER YAYNLANSIN GEREKİRSE BUNLAR İÇİN ARAMIZDA PARA TOPLAYIP BİR HESABA YATIRIP ORADAN İŞLEMLER YÜRÜTÜLSÜN GERÇEKTEN CEZAEVİNİN 1 SAATİNİ DIŞARIDA 1.000 GÜNE DEĞİŞEMEZSİN BEN 2 GÜN KALDIĞIMDA CEZAEVİNDE 2 GÜNDE BUNU ÖĞRENDİM ALLAH KİMSEYİ DÜŞÜRMESİN DÜŞENLERİN YARDIMCISI OLSUN
YanıtlaSilSAYGILARIMLA
Herkese hayırlı perşembeler arkadaşlar...
YanıtlaSilDakikaların geçmediği şu saatlerde merakla toplantının sona ermesini bekliyorum..Bu arada elime geçen bir yazıyı sizle paylaşmak istedim istanbul ticaret odasının çıkardığı aylık gazete de köşe yazarı ertuğ yaşar bakın çekle ilgili neler yazmış neler ben kendisini kınıyan birkaç mail attım sizde bir okuyun yorumlarınızı kendisine iletin...
Tahtakale’nin çek ahlakı ( 20 Kasım 2009)
1970’li yıllarda babamın Tahtakale’de bir hırdavat kırtasiye toptancı dükkanı varken tanışmıştım ticaretle. Türkiye için zor yıllardı. Ama iyi iş adamları için her zaman olduğu gibi olanaklar sonsuzdu. Zaten Türkiye’deki ticaretin merkezi de o zamanlar Tahtakale ve Sultanhamam’dı.
Çek ve senedi tanımam da o yıllara rastlar. Babamın bol bol senet ve çeki olurdu. Özellikle Anadolu’dan gelip mal alan tüccarlar hep senet ve çek verirlerdi. Babam da bu senet ve çekleri ciro eder ve imalatçılara verirdi. Hemen hiçbir çekin ya da senedin bizim dükkan tarafından tahsil edildiğini anımsamıyorum.
Sonra ben de firmalarda yönetici oldum. Senet artık eski itibarını yitirmişti (Dünya ‘kötü’ olmuş ve insanlar sözlerini tutmamaya başlamışlardı. Eskiden ‘sözüm senettir’ diyerek iş yapan iş adamları bile senetlerini ödemez duruma gelmişlerdi). Biz de işlerimizin bazılarını yürütmek için çek vermeye başladık.
Ama artık eskisi gibi çekleri ciro edip kullanma geleneği azalmıştı. Şimdi faktoring firmaları vardı. Faizi aşırı yüksek olsa bile eğer çeki imzalayan itibarlı bir kişi ya da firma ise çekler kırılıyor ve hemen nakit alınıyordu.
Neyse ki, benim firmam hiç çek kırdırmak zorunda kalmadı. Çek kırma faizlerinin çok yüksek olduğunu ve mutlaka bu işin bir yerde patlayacağını düşünüyordum. Zaten öyle de oldu.
Özellikle küresel mali krizin ardından ödenemeyen / ödenmeyen çeklerde müthiş bir patlama oldu.
Ama meğerse olayın görülen yönü görülmeyen yönünden çok daha küçük imiş! Özellikle son haftalarda TBMM’de görüşülen çek yasası sayesinde ödenmeyen çekler konusunda yaşanan dramlar ortaya çıkmaya başladı.
Asıl tartışma, ödenmeyen çekler nedeni ile hapis cezası verilip verilemeyeceği üzerinde yoğunlaşıyor. Dedikodulara bakılırsa, çek veren kurum olan bankalar, ödenmeyen çekler konusunda hapis cezasının kalkmasına karşılarmış.
Ödenmemiş çek sahiplerinden ise buna çok şiddetli itiraz geliyor. Bunun da bazı nedenleri var:
Ekonomik bir suça hapis cezası verilmesinin uygar ülke hukuk sistemlerinde yeri olmadığı söyleniyor (peki ‘görüldüğünde ödenmesi’ gereken çeklerin vadesinin olması uygar ülke hukuklarında var mı? Batılı ülkelerde sadece bankada olan paranın aktarımı / transferi için çek kesilmez mi?).
YanıtlaSilAynı durumda olan kişilere farklı uygulama olduğu görülüyor. Yani ödenmemiş çeki olanlardan bazıları hapse giderken bazıları ya kaçıyor ve polis de peşine ciddi anlamda düşmüyor ya da farklı bir mahkeme hapis cezası vermiyor.
Ödenmemiş çeki olanlar kendilerini ‘çek mağduru’ olarak tanımlıyor. Çünkü (onlara göre), kestikleri çekleri ödeyememelerinin en önemli nedeni, kendilerine verilen çeklerin karşılıksız çıkması. Yani ‘çek mağdurları’ diyesiler ki, “eğer ben başkalarından olan alacaklarımı / çeklerimi zamanında tahsil edebilseydim kendi çekimi valla billa öderdim”.
‘Çek mağdurlarının’ bir diğer savı da, ödenmeyen çeklerinin ödenmesi ile ilgili. “Biz hapisteyken nasıl olacak da para kazanacağız? Halbuki dışarıda olsak çalışırız ve karınca kararınca borcumuzu öderiz”.
Açıkçası, ben bu ‘çek mağduru’ sözüne çok alınıyorum. Benim tanıdığım bazı iş adamlarının da bazı çekleri ödenmedi. Yani sattıkları malların bedelini tahsil edemediler. Hukuki bir yaptırım da sağlanamıyor. Çeki ödemeyen kötü niyetli olmayabilir; ama sonuçta asıl mağdur olan parasını alamayan değil midir?
Bu konuda değerli bir büyüğümün sonuna kadar katıldığım bir görüşüne burada yer vermek isterim:
“Sorumlu bir iş adamı piyasa gerçeklerini bilmek ve bu sorunlara karşı hazırlıklı olmak zorundadır. Bu hazırlıklı olma çabası içerisinde ona verilen çekin ödenmeyebileceği ve o zaman onun da çekini ödeyemeyeceği gerçeği hep vardır. Bu nedenle hiçbir iş adamı “Bana olan çeklerini ödemediler, ben de çekimi ödeyemedim” dememelidir. Bu olasılığı dikkate alarak hazırlıklı olmalıdır.
Ekonominin krizlere girdiği dönemlerde daha da artan bu sorumluluklar paralelinde şekillenemeyen iş adamı, çek sorunlarıyla ve hapis cezalarıyla karşı karşıya kalacağını bilmek zorundadır.
‘Ayağını yorganına göre uzatmak’ atasözünden yola çıkarak tertibini, ticari hareketlerini bu paralelde yapmak zorundadır.”
Türkiye’deki ‘dejenere edilmiş (vadeli) çek sisteminin’ ekonomiye çok ciddi bir akışkanlık ve likidite sağladığını kim yadsıyabilir? Banka kredisi faizleri (özellikle öz kaynak sıkıntısı olan ‘riskli’ firmalar için), gök kubbeyi aşmışken nasıl olacak da işletmeler vade ile hammadde alıp yaşamlarını sürdürecekler?
Sonuçta vadeli çek, arkasında hapis cezası tehdidi olduğu için ‘teminatsız / imza karşılığı alınan kredi’ anlamına gelmektedir. Teminat tehdidin kendisidir. Bugün bir bankadan teminat olmadan (örneğin gayrimenkul ipoteği ya da diğer bir ipotek olmadan) kredi alınamamaktadır. Çek ile vadeli kredi almanın teminatı da hapis cezası tehdididir.
Hoşlanalım ya da hoşlanmayalım, durum budur…
Zaten böyle olmasa, kimse öz sermayesi yeterli olmayan işletmelere ya da iş adamlarına çek ile vadeli mal vermez. Dilersek bu duruma yasal bir düzenleme ile son veririz. Ama bunu yaparsak zaten sermayesi çok kıt olan Türk sanayi ve ticaret hayatına ciddi bir tıkanıklık getireceğimizi de hiç unutmayalım.
Son söz: (Bugün ödemedikleri çek nedeni ile hapis tehlikesi yaşayanların asıl dertleri, aldıkları çeşitli borç ve kredilerin aşırı artan faizleridir. O nedenle yazıyorum) Faiz yavru deve gibidir, hiçbir zaman girdiği kapıdan çıkmaz. Mutlaka bir duvar yıkarak çıkar.
Ertuğ Yaşar,
İstanbul,19.11.2009
ertug@yasar.nom.tr
Bu adam bizim odaya ödedğimiz aidatlarla o gazete de köşe yazıyor yazıklar olsun
YanıtlaSilhttp://www.ertugyasar.com/Default.aspx?pageID=320&nID=2391
YanıtlaSilbu adam çok zeki yaaa...
YanıtlaSilDEGERLİ ARKADAŞLAR
YanıtlaSilLÜTFEN HIZ KESMEDEN MAGDURİYETİMİZİ İFADE EDEN FAX LARI YOLLAYALIMMM.....
AHMET İYİMAYA AK Parti Adalet Kom.Bşk.TBMM
TEL. 0 312 4205323 -4205324 FAX.0 312 4205322
MEHMET GÜNAL MHP ANTALYA MİLLETVEKİLİ TBMM
TEL.0 312 4206266 -4206267 FAX.0 312 4206979
OKTAY VURAL MHP Grup Başkanvekili TBMM
TEL.0 312 4205242 -4205243 FAX.0 312 4205248
MEHMET ALİ ŞAHİN AK Parti TBMM Başkanı
TEL.0 312 4205150 (10) FAX.0 312 4205165
METİN ÇOBANOĞLU MHP KIRSEHİR MİLLETVEKİLİ TBMM
TEL.0 312 4205976 -4205977 FAX.0 312 4206966
MEHMET ŞANDIR MHP Grup Başkanvekili TBMM
TEL.0 312 4205239 -4205240 FAX.0 312 4205248
BEKİR BOZDAĞ AK Parti Grup Bşk. VEKİLİ TBMM
TEL.0 312 4206504 -4206505 FAX.0 312 4206514
DENİZ BAYKAL CHP Genel Başkanı TBMM
TEL.0 312 4205264 -4205265 FAX.0 312 4205282
BUGUN SAAT : 17,15 DE KANAL 24 DE AV RAHMİ OFLUOĞLU CANLI YAYINDA OLACAKTIR ..BİLGİLERİNİZE..
YanıtlaSilsaat kaçta sonuçlanır bu toplantı bilen varmı.doğum sancısı gibi bitmeyen son dakikalar.
YanıtlaSilERTUG YAŞARA TARAFIMDAN VERİLEN CEVAP(GÖNDERİLMİŞTİR)
YanıtlaSilçek,le ilgili yazınızı okudum.
1)anayasamıza göre,,hiç kimse borcundan dolayı özgürlügünden alıkonulamaz.
2)devlet hiç kimsenin,avkatı,tahsildarı olamaz.
3)devletin verdigi adli para cezası ödense bile,,alacaklıya gitmiyor,tamamen devletin kasasına haksız bir gelir olarak giriyor.
4)alacaklı ile borçlu arasına giremem ve hapis cezasını kaldıramam diyen devlet,ödenmeyen çekten dolayı adli para cezası ve akabinde hapis cezası vererek alacaklı ile borçlu arasına girmiş olmuyormu??
5)devlet alacaklıların tahsildarı olacaksa,,icra iflas kanunlarına ne gerek vardı?
6)krizden etkilenip işleri kötüye gitmiş ve borçlarını ödeyemeyen,esnaf ve sanayicinin,hapis korkusu ile tehdit edilerek,bin liraya 5 bin lira isteyen,kan emici,aşırı faizci,tefeci ve avkatların pençesinde kıvrandırmak sizce ne derece dogru??
6)çek te dolandırıcılıkta mevcuttur tabiibu suçun cezası da zaten tck da mevcut degilmidir??
7)yazdıgınız bu yazının,insan hakları,demokrasi,ve özgürlükler kavramı içerisinde degerlendiginde yüz karası bir yazı oldugunu biliyormusunuz.
saygılar.(BAŞKENTLİ)
Arkadaşlar bunların kimler için yazdıkları malum ve maalesef çoğunluktalar, bunlara mail atmaya bile değmez biz işimize bakalım odaklanmamız gereken yer adalet komisyonu genel kurul. Yılmadan mücadeleye devammmm.
YanıtlaSilSAYGILARIMLA
SERTAÇ
BU ADAMA SORUNBAK MUHAKKAK TEFECİLİK YAPIYORDUR UCUNDAN KIYISINDAN ÇIKARINA DOKUNMUŞ YAZAR MÜSVETTESİ KUSURA BAKMAYIN SEVGİLİ ARKADAŞLAR İLK DEFA BURADA SİZLERİN HUZURUNDA KABA KONUŞUYORUM HEPİNİZE SAYGILARIMLA
YanıtlaSilertuğrul yaşar ı tanımam bilmemde ama türkiyedeki ticaretin gerçek yüzünü göremeyecek kadar ya çok götürmüş yada hiç hayatı yaşamamış buradaki insanların alacağı borcu değil insanların özgürlüğü ve bu özgürlüğü hiçkimsenin peşkeş çekmeye hakkı yoktur.
YanıtlaSilESKİ KAFALI AKLI HALEN 30 YIL ÖNCESİNDE BU ERTUG YAŞAR'IN
YanıtlaSilSİZ KENDİ DİLİNİZLE İZAH ETMİŞSİNİZ.BABAMIN ZAMANINDA DİYE DEĞİL SİZİN BABANIZIN ZAMANI DEĞİL BEN GEÇEN SENEYE KADAR 150.000 TL KÜSÜRLERDE ÇEKİMİ ÖDÜYORDUM AMA ŞU ANDA İŞ YERİMİ KAPATTIM EKONOMİK KRİZ NEDENİYLE BENİMDE TAHSİL EDEMEDİĞİM ÇEKLER VAR EKONOMİK KRİZİ BİZMİ ÇIKARDIK BİZİMDE GEÇEN YILLARDA SÖZÜMÜZ ÇEK SENET SAYILIRDI.BİZ İÇERİDEYKEN BORCUMUZU NASIL ODEYELIM CEZAEVİNDE TESBİHMİ YAPIP SATACAĞIZ BİZ BORCUMUZUN KARŞILIĞINI CEZAEVLERİNDE GEÇİRSEK ALACAKLININ NE KARI OLACAK BİRAZ DAHA MANTIKLI YAKLAŞMANIZI ÖNERİRİDİM BU KONUYA SİZİN AKLINIZ HALEN 30 YILIN ÖNCESİ BABANIZIN ZAMANIN SİZİ ESEFLE KINIYORUM VE GELECEK SAYINIZDA YAZINIZIN ÖZÜR NİTELİĞİNDE BİR DÜZELTME YAPARAK TEKRAR YAYINLAMINIZI TALEP ETMEKTEYİM
SAYGILARIMLA
BENDE BU ADAMA BÖYLE BİR MAİL ATTIM HERKESİN BÖYLE KENDİSİNİ BİLMEZ AKLI HALEN 30 YIL ÖNCESİNE GİDEN KUŞ KAFALI İNSANLARI KINAMASINI MAİLLERİ İLE HATASININ TELAFİ ETMESİNİ GEREKEN MAİLLER ATMANIZI RİCA EDİYORUM
Bırakın şu ertuğrul yaşarı...adam kendini önemsemeye başlayacak hiç yoktan yere. İşimize devam...fax...fax...faxxx...
YanıtlaSilCinocan
bende bu adamcaıza mail attım
YanıtlaSilCARPEDİEM
beyefendi,
yazınızı okudum, sizin fikrinizdir, fikirlerinize saygı duymuyorum fakat fikirlerinizi, beyan etma hakkınıza saygı duyuyorum,
kısaca şu anda 70 li yıllarda yaşamıyoruz aradan 40 sene geçti 70 li yıllarda bizim babalarımızda, sizin babalarınız gibydi, ama son 10 senede bankaların %1000 lerle katlanan karına , bankaların yabancı ortaklarına bakarsanız, neden bu hale geldiimizi anlarsınız, evet biz mağduruz, çünkü hükümetin uyguladığı yanlış ekonomik politikalar yuzunden , herşeyimizi kaybettik karşılıksız çeklerde bu mağduriyetin sonucudur, sebebi değil,
saygılarımla
arsız arlının üzerine vardıkça arlı arından ses çıkarmazmış arsızda benden korktu sanırmış arlının tepesini attırmayın ertuğrul yaşar efendi
YanıtlaSilARKADAŞLAR BOŞVERİN ŞU MAŞALARI HAYATINDA SAKIZ SATMAMIŞ OTURDUĞU YERDEN AHKAM KESENLERDEN.HİKAYE ANLATIYO BİZER ESNAFIZ O KENDİNİN NE OLDUĞUNU KİMLERE HİZMET ETTİĞİNİ BİLMEDEN KONUŞUYO HİÇ CEVAP YAZIPDA İLGİSİNİ ÇEKMEYE GEREK YOK BİZİM KERVANIMIZIN SON DURAKLARINDAYIZ ALLAH YARDIMCIMIZ OLSUN.BUNDAN SONRADA HEP BERABER ŞAPKAMIZI KARŞIMIZA ALIP İYİ DÜŞÜNÜP SIKINTILARIMIZI PAYLAŞARAK ORTADAN KALDIRMAKTIR.BİZLER KADER ORTAKLARIYIZ.BİRİMİZ BİR HEPİMİZ BİRİZ ONA GÖRE MUCADELE EDECEĞİZ ÖLENE KADAR HERKESİN BİR LOBİSİ VAR BİZ DÜRÜST ESNAFLARDA BURDA OLACAĞIZ HER ZAMAN ANKARALI HASAN
YanıtlaSilarkadaşlar zaman gazetesinde birhaber var adalet komisyonundan birkişi İSİM VERİLMEMİŞ çek hapsinin ilkel oldugunu 1 sene içinde kaldırılacagını söylemiş ben anlamıyorum seni tutunmı var şimdi kaldırsana bizi uyutmaya çalışıyorlar arkadaşlar çek hapsini kaldırmak isteyen şimdi kaldırır 1 sene NİYE BEKLİYOSUN?
YanıtlaSilARKADAŞLAR NE OLDU BU TOPLANTI BİLGİSİ OLAN VARMI POLİS GÖRDÜĞÜMDE ŞEKİLDEN ŞEKİLE GİRMEKTEN BIKTIM BENDE RAHAT UYUMAK İSTİYORUM ARTIK
YanıtlaSilOCEON BLUE
KOMİSYON TOPLANTIYA BAŞLAMIŞ ÖGLE ARASI VERMİŞLER 1.MADDE KABUL EDİLMİŞ 1. MADDE NEDİR YAZMAMIŞ KAYNAK ZAMAN HABER
YanıtlaSilArkadaşlar,Av.Rahmi Ofluoğlu bugün hükümetin kanalı olan kanal 24'te canlı yayında.Saat 17:15 'te.Digitürk 40.kanal
YanıtlaSilBemimde ; Bir polis amcam var onu bile gördüğümde şeklim değişiyor. Adama ancak bayramdan bayrama gidiyorum ;)
YanıtlaSilARKADAŞLAR FAKSA MSJ TLF DEVAM BU SÖZLER BİZİ GEVŞETMEK İÇİN YAPIYORLAR.MÜCADELEYE DEVAM çeke hapse hayır 1SENE SONRA DEGİL ŞİMDİ!!!!!!!!!!!!!!
YanıtlaSilhttp://www.zaman.com.tr/wap.do?method=getSondakikaDetay&haberno=922938&sirano=0&sayfa=
YanıtlaSilarkadaşlar ben trt3'ü izliyorum bugün allah yardımcısı olsun hepsinin özürlüler günü bunlar bunu konuşuyor çek ile ilgili birşey konuşulmuyor
YanıtlaSilÇÇekte yeni düzenleme
YanıtlaSilAdalet Bakanı Sadullah Ergin, çekte hürriyeti bağlayıcı cezanın orta vadede kaldırılmasına karşı olmadıklarını belirterek, ancak bunun için başka düzenlemelere ihtiyaç olduğunu söyledi.
TBMM Adalet Komisyonunda, Çek Yasa Tasarısının görüşmelerine başlandı. Alt Komisyon metni üzerinden ele alınan tasarı üzerinde söz alan MHP ve CHP'li alt komisyon üyeleri, Haziran ayında yapılan Alt Komisyon çalışmalarını eleştirdi.
CHP Mersin Milletvekili Ali Rıza Öztürk, Alt Komisyonunun çalışma yöntemini eleştirerek, ''Alt Komisyon Başkanı ve AK Parti Kastamonu Milletvekili Hakkı Köylü'nün hukuku bir yana bırakarak tek seçici gibi davrandığını'' savunarak, 'Alt komisyon şeklen çalıştı, sonradan imzalar tamamlandı. Esas olan komisyon iradesi değildi.'' dedi.
Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Ali Babacan'ın toplantıya niçin gelmediğini soran Öztürk, ''Kendisi bankalarla görüştü, bankalara ne taahhüt verdi? Tasarının sahibi bankalar, holdingler ve sermaye mi? Çekten mağdur olan toplumsal gruplar yok mu? Bizler bu tür bir hukuk dışı davranışların oyuncağı, piyonu olmayız. Böylesine bir kepazelik, rezillik yapılmamıştı. Komisyon başkanı buna izin vermemeliydi'' diye konuştu.
AK Parti'li milletvekillerinin tepki göstermesi üzerine Öztürk, tasarıda değişiklik içeren önergelerin Komisyon dışında hazırlandığını ileri sürerek, 'Bu önergelerin sahibi Bankalar Birliği, holdingler mi? Önergeler kapalı kapılar ardından Babacan'ın yönlendirmesiyle mi hazırladı?'' diye sordu.
MHP Ordu Milletvekili Rıdvan Yalçın, alt komisyonda usulüne uygun çalışma yapılmadığını belirterek, ''ancak buna takılmaya gerek yok, soruna nasıl çözüm üretileceğini konuşalım'' görüşünü ifade etti.
Alt Komisyonunun çalışmalarını tamamlamasına rağmen konunun bekletilmesini ''işkence'' olarak tanımlayan Yalçın, krizin teğet geçmediğini, binlerce insanın çekin karşılığını ödeyemediği için cezaevinde bulunduğunu, aynı şekilde alacaklının da mağdur olduğunu kaydetti. Yalçın, tasarının her iki kesimi de rahatlatmayacağını belirterek, konuyla ilgili olarak af beklentisinin olduğunu, bu nedenle kısa bir düzenlemeyle yetinilmesi, ayrıntılı düzenlemenin daha sonra yapılmasını önerdi.
CHP Afyonkarahisar Milletvekili Halil Ünlütepe de tasarının çek mağdurlarının yoğun baskısıyla gündeme geldiğini ifade ederek, getirilen cezai yaptırımların karşılıksız çek sayısını azaltmadığını tam tersine artırdığını savundu. Bankaların, ''her önüne gelene çek verdiğini'', kime, hangi koşullarda nasıl çek verileceğine dair düzenleme yapılması halinde sorunun tekrar tekrar yaşanacağını kaydeden Ünlütepe, ''Kredi kartındaki uygulamayı buraya da getirelim. Çeki verenin parasını banka ödesin. Sorunun çıkışı ancak böyle mümkün olur'' dedi.
Ünlütepe, CHP olarak çekle ilgili cezaevinde bulunan tüm mahkumları salıverecek bir düzenleme yapılmasından yana olduklarını bildirdi.
EMRE AĞZINA SAĞLIK..EĞER YÜZBİNLERCE ÇEK MAĞDURUNDAN CÜNEYTE VE SANA 100 KİŞİ DESTEK OLSAYDI BU GÜN AF TAM MANASIYLA ÇIKMIŞTI BU GÜN GELİNEN NOKTA KESİNLİKLE CÜNEYT SEN OFLU NUN SAYESİNDEDİR SADECE OTURDUĞUN YERDEN YORUM YAZMAKLA OLMUYOR...HEPİMİZ HAZIRCI VE KOYUN GİBİ MİLLETİZ ALLAH YARDIMCIMIZ OLSUN.... tarık
YanıtlaSilCHP Zonguldak Milletvekili Ali İhsan Köktürk ise yapılacak düzenlemenin hem yasal hem de meşru olması gerektiğini savunarak, ''Borçlanmak başlı başına bir suçsa, Türkiye'yi borçlandıran Başbakan'ı da içeriye atmak gerekir'' diye konuştu.
YanıtlaSil-''ÇEKTE BİR TARAF YOK''-
Milletvekillerinin soru ve eleştirilerini yanıtlayan Adalet Bakanı Sadullah Ergin, çekin fonksiyonu itibarıyla ödenmemesi ve karşılıksız çıkması halinde müeyyide uygulanması ilkesinin, 2003 yılında yapılan değişiklikle adli para cezası uygulanması, bunun Ödenmemesi halinde ise hürriyeti bağlayıcı cezaya dönüşmesi şekline dönüştürüldüğünü belirterek, konuyla ilgili tartışmaların ''çekte hürriyeti bağlayıcı ceza ve vade olayının olup olmaması'' noktasında yapıldığını anlattı.
''Çek mağdurları'' ifadesine işaret eden Ergin, şöyle konuştu:
'Çekte bir taraf yok. Çeki düzenleyen ve kullanıma sunan banka, çeki alıp keşide eden borçlu ve çek karşılığında bir nakdi ödeme yapıp çeki alanlar var. Bu üçlü ilişki sonucunda, piyasada oluşan bir hareket var. Ekonominin dengelerini bir miktar etkileyen mekanizma var. Çeki ödeyemediği için soruşturma ve kovuşturma gören ve hapse düşenler kendileri açısından bir mağduriyet yaşadıkları doğru. Ancak, baktığınız zaman bir mal vererek karşılığında çeki alan kişiyi düşündüğünüzde o da kendi açısından mağdur olduğunu ifade ediyor. Karşılıksız çekten hapis yatanlar 'mağdurum, beni kurtarın' diyor, çek mağduru olarak müracaat ediyorlar. Muhalefet daha çok bu pencereden bakıyor. Diğer taraftan alacaklarını alamadıkları için kendi çarklarını döndüremeyen esnaf, KOBİ, ticari erbaplar da 'ben de alacağımı alamadım, ödemelerimi yapamadım, mağdurum' diyor. Bu çarkın dönmesini engellemeyen bir düzenlemeye ihtiyaç var. Hükümet penceresinden bakıldığında; bütün bu tarafların haklarını, hukukunu aynı pencereden bakarak koruma zaruriyeti var. Ben sadece cezaevinde olanların penceresinden bakarak ya da sadece alacaklının penceresinden bakarak bir düzenleme yapamam. Bütün bu dengeleri gözetmek ve işleyişi bozmadan, geleceğe dönük olarak sistemi rehabilite etme zorunluluğumuz var.''
Çekte hürriyeti bağlayıcı ceza olmaması yönündeki görüşlere işaret eden Ergin, ''Bu görüş düşünce olarak yanlış değil. Ancak, bunun önlemlerini almadan, böyle bir hükmü getirirsek, çok daha mağduriyetlere yol açacak endişesindeyim'' dedi.
37 MİLYON ÇEK-
YanıtlaSilErgin, bankaların Eylül ayı itibarıyla kullanıcılara verdiği çek adedinin 37 milyon 95 bin civarında olduğunu belirterek, ''Bu çeklerin yarısının tedavülde olduğunu düşünsek bile, yaklaşık 19 milyona yakın bir çekin olduğunu gösteriyor. Oysa karşılıksız çek nedeniyle mağduriyete uğradığı söylenenlerin sayısının, genel itibarıyla bu çoğunluk içerisinde ne kadarlık yer işgal ettiğini takdirinize bırakıyorum. Şimdi elbette ki mağdur kesimin sorununu düzeltmeye gayret edelim. Ama 37 milyon çek yaprağının da ekonomiyi ve piyasayı düzenleyici etkisini de gözden kaçırmamalıyız'' dedi.
Çekte hürriyeti bağlayıcı cezanın orta vadede kaldırılmasına karşı olmadıklarını bildiren Ergin, ancak bunun için alt yapıda ve başka bazı düzenlemelere ihtiyaç olduğunu vurguladı. Bu konudaki çalışmalar hakkında da bilgi veren Ergin, şöyle konuştu:
''Bu çalışmalardan biri risk merkezinin kurulması. Merkez bankası bünyesinde olan risk merkezinin Bankalar Birliğine devredilerek, bunun TOBB kullanıcılarının da yararlanmasına sunacak bir yasal düzenleme yapılması, ayrıca ticari risk sigortasının getirilmesi planlanıyor. Daha sonrasında çek alacak kişinin muhatabının durumunu gördükten sonra bu risk merkezi sayesinde takdiri kendisinde olacak. İster alır, ister almaz. Bununla ilgili bir tasarı halen Plan ve Bütçe Komisyonunda bulunuyor. Bu şartlarda orta vadede bu alt yapı çalışmaları bittikten sonra çekte hürriyeti bağlayıcı cezanın kaldırılması konusunda bizimde bir sakınca görmediğimizi ifade etmek istiyorum. Beni ziyarete gelen esnaf temsilcileri, çekte hürriyeti bağlayıcı cezanın kaldırılmasına yönelik tartışmaların bile çekin ödenmesi konusunda sıkıntı yarattığını söyledi. Bir geçiş süreci öngörerek, gerekli alt yapı ve düzenlemeleri yaparak biz de hükümet olarak bu düşünceye katılıyoruz.''
Ergin, çek ile ilgili olarak dün itibarıyla cezaevinde bulunanların sayısının 2 bin 172 kişi olduğunu belirtti.
Komisyonda, Çek Yasa Tasarısının birinci maddesi kabul edildi. Tasarının ikinci maddesi üzerinde görüşmeler sürerken toplantıya ara verildi. Görüşmeler, öğleden sonra devam edecek.
birinci maddede ne var kabul edilmiş.bilenler açıklama yapsın lütfen.
YanıtlaSilArkadaşlar kabul edilen 1. maddenin içeriğini bilen var mı acaba?
YanıtlaSilKOMISYONDAN HABER VARMI
YanıtlaSilcumhuriyet gazeteside aynı haberi verdi
YanıtlaSilKanun 11 maddedn oluşuyor.
YanıtlaSilbizi direkt ilgilendiren 5. madde
TBMM sitesinde veya Kanunlar Genel Müdürlüğü sitesinde tasarının komisyona gelmeden önceki hali var..
BEN BU İŞTEN UMUDUMU KESECEĞİM ARKADAŞLAR ARTIK ŞU YAZIYI OKUDUKTAN SONRA.BÜYÜK FACTORİNG FİRMALARI BU İŞİ ÇOK GÜZEL ENGELLİYOR HEPİNİZDEN ÖZÜR DİLİYORUM AMA BİR BOK ÇIKACAĞINI ZANNETMİYORUM
YanıtlaSil56 NOLU YAZIYI YAZAN ARKADAŞIN DEDİĞİNE BAKIN İNSAN AMCASINDAN BİLE ÇEKİNİYOR POLİS DİYE BİZ NE YAPALIM KILIK DEĞİŞTİRMEDEN BİR HAL OLDUK POLİS GÖRDÜKCE
YanıtlaSilBakın arkadaşlar bu kanun şimdi görüşülmeye başlanması komsiyon üyelerininde dediği gibi sizin baskınız sonucu buraya geldi. Aman arkadaslarım karşı tarafın sölyediklerini unutun cumhurbaşkanı imzasına kadar gevşemeden faxa maile telefona devammmmmm
YanıtlaSila.y.
BU HÜKÜMET APO'YU BİLE HAPİSTEN ÇIKARACAK 3 AYA KADAR ÇATIŞMALAR YÜZÜNDEN AMA BİZ CEZAEVLERİNDE ÖLSEK BİLE BİR ŞEY ÇIKMAYACAK GALİBA NEDENSE UMUDUM AZALIYOR BU ULUSAL TV'LERİ VE HABER KANALLARI GAZETELERİ'DE KINIYORUM BU KONU HAKKINDA HİÇ BİR SATIR DAHİ YAZI YAZMIYORLAR
YanıtlaSilTOBB başkanına yazdığım mesaj ve gelen cevap ne kadar ilgilendiğini gösteriyor...
YanıtlaSilİletiniz 03 Aralık 2009 Perşembe 14:59:10 (GMT+02:00) Atina, Bükreş, İstanbul tarihinde okunmadan silindi.
Cinocan
BELKİ Bİ TEBESSÜM EDERSİNİZ DİYE.
YanıtlaSilTemel ve Maymun Nasa uzay üssünde yeni bir deneme yapılıyormuş. Gönüllü başvuranlar arasından Temel, astronot adayı olarak seçilmiş. Ön elemede oldukça sıkı testleri geçen Temel; 3 aylik ikinci bir eğitim ile iyi bir astronot olabilmiş. Beklenen an gelmiş ve Temel bir maymunla birlikte uzay mekiğine binerek havalanmış. Atmosfer aşıldıktan sonra Temel'in ilk işi; kendisine sıkı sıkıya söylenildiği gibi zarfları açıp maymunun ve kendisinin görev kartlarını okumak olmuş. Maymunun görevleri: "Yerküre ile bağlantıyı sürekli kontrol altında tutmak; her 2 saatte bir yörüngedeki sapmaları ayarlamak; füze içindeki hava basıncı, ısı, iletkenlik değerlerini aşağıya bildirmek; yakıt harcamasını ve motorların sırasını belirlemek..." diye devam ederken; okumaktan sıkılan Temel, kendi görev kartını açmış : "Maymunu iyi besle!"
1-BU HÜKÜMET KAT SAYI İLE ACİLEN İLGİLENİYOR NEDEN EYLEM YAPTILAR
YanıtlaSil2-BU HÜKÜMET ECZACILARIN DERDİNE DÜŞTÜ NEDEN EYLEM YAPTILAR
3-BU HÜKÜMET APONUN CEZAEVİ ŞARTLARINI İYİLEŞTİRMEYE BAŞLIYACAK YADA SALI VERECEK NEDEN POLİSLER TAŞLANIYOR KARAKOLLARA MOLOTOFLAR ATILIYOR EYLEM YAPTILAR.
4-BU HÜKÜMET GDO'LU GIDAYA EL ATTI NEDEN HERKES EYLEM YAPTI
BU KADAR ÇEK MAĞDURUNUN FAKS VE TELEFON AÇMAKTAN DAHA FARKLI BİR ŞEYLER YAPMASI LAZIM GÜÇ BİRLİĞİ OLUŞTURALIM SİTENİN REKLAMINI ARAMIZDA PARA TOPLAYIP GAZETELERE VERELİM RADYOLARA VERELİM BÖYLECE DAHA FAZLA KİŞİYE ULAŞMIŞ DAHA FAZLA BİR TOPLULUK ELDE ETMİŞ OLURUZ VE SESİMİZİ DAHA FAZLA DUYURURUZ.BELKİ BEŞİNCİ MADDEDE YAZAN BİZ OLURUZ.
5-BU HÜKÜMET ÇEK MAGDURLARININ SORUNUNA EL ATTI NEDEN EYLEM YAPTILAR DİYEBİLİRİZ BELKİDE
ertuğ denilen beyfendi benim mailim üzerine cevaben bu maili göndermiş
YanıtlaSilBilal bey,
Görüşlerinizi benimle paylaştığınız için teşekkür ederim. Baştan sona yanlış olan düşünce mantığınızla ilgili yorum yapmayacağım. Sadece şunu okuyun yeterli olur:
“Sorumlu bir iş adamı piyasa gerçeklerini bilmek ve bu sorunlara karşı hazırlıklı olmak zorundadır. Bu hazırlıklı olma çabası içerisinde ona verilen çekin ödenmeyebileceği ve o zaman onun da çekini ödeyemeyeceği gerçeği hep vardır. Bu nedenle hiçbir iş adamı “Bana olan çeklerini ödemediler, ben de çekimi ödeyemedim” dememelidir. Bu olasılığı dikkate alarak hazırlıklı olmalıdır.
Ekonominin krizlere girdiği dönemlerde daha da artan bu sorumluluklar paralelinde şekillenemeyen iş adamı, çek sorunlarıyla ve hapis cezalarıyla karşı karşıya kalacağını bilmek zorundadır.
Ayağını yorganına göre uzatmak atasözünden yola çıkarak tertibini, ticari hareketlerini bu paralelde yapmak zorundadır.”
Ertuğ YAŞAR
ertug@yasar.nom.tr
www.ertugyasar.com
bende bu cevabı yazdım ertuğ beyfendi hazretlerine
YanıtlaSilertuğ bey siz benim arabamı evimi satıp personelin maaşını dağıttığımı biliyormusunuz bizim maksadımız çekleri ödememek değil sadece daha insaflı,vicdanlı davranılarak orta yolun bulunmasıdır.ben hapise girsem alacaklım benden hiçbir şey talep edemeyecek.sadece çek bedelini günlük 100.00 tl'den develete ödeyeceğim bende karşıyım çeklerin ödenmemesine ama biraz akılcı davranmak gerekir benimde elimde çekler var avukatlara verdim adamları hapise attıramıyorum attırsam ne olacak köklü olarak borç silinecek.param devlete gidecek sizce hangisi mantıklı elinden ekmeğini alıp aç bırakmakmı eline ekmek verip paylaşmasını beklemekmi.esnaf kişi böyle düşünür sizde esnaflıktan geldiğinizi söyleyen birisiniz sizce hangisi mantıklı
saygılarımla
cinocan sende tekrar cevap yaz
YanıtlaSilSİZDENDE BU BEKLENİRDİ ŞAŞIRMADIM:)
arkadaşlar bakan 2100 kişi cezaevinde diyor sözüer 20bin hükümlü var diyor sitede 60bin deniyor bu konu hakkında bilgisi olan varmı?bu rakamların hangisi dogru?birde bakan çeke hapis cezasının kalkacagı duyulunca çek ödemelerinde gevşeme oldu demiş BAKAN ÇEK KULLANAN İNSANLARA FIRSTÇI BORCUNA SADIK OLMADIKLARINIMI İMA EDİYOR?bir bakan halkı için böyle söylarmi onları fırsatçılıkla suçlarmı?TAKDİRİNİZE BIRAKIYORUM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
YanıtlaSilkanunun 1. maddesini programı indiremediğim için göremiyorum.bilen varsa yazabilir mi
YanıtlaSil''Çek mağdurları'' ifadesine işaret eden Ergin, şöyle konuştu:
YanıtlaSil'Çekte bir taraf yok. Çeki düzenleyen ve kullanıma sunan banka, çeki alıp keşide eden borçlu ve çek karşılığında bir nakdi ödeme yapıp çeki alanlar var. Bu üçlü ilişki sonucunda, piyasada oluşan bir hareket var. Ekonominin dengelerini bir miktar etkileyen mekanizma var. Çeki ödeyemediği için soruşturma ve kovuşturma gören ve hapse düşenler kendileri açısından bir mağduriyet yaşadıkları doğru. Ancak, baktığınız zaman bir mal vererek karşılığında çeki alan kişiyi düşündüğünüzde o da kendi açısından mağdur olduğunu ifade ediyor. Karşılıksız çekten hapis yatanlar 'mağdurum, beni kurtarın' diyor, çek mağduru olarak müracaat ediyorlar. Muhalefet daha çok bu pencereden bakıyor. Diğer taraftan alacaklarını alamadıkları için kendi çarklarını döndüremeyen esnaf, KOBİ, ticari erbaplar da 'ben de alacağımı alamadım, ödemelerimi yapamadım, mağdurum' diyor. Bu çarkın dönmesini engellemeyen bir düzenlemeye ihtiyaç var. Hükümet penceresinden bakıldığında; bütün bu tarafların haklarını, hukukunu aynı pencereden bakarak koruma zaruriyeti var. Ben sadece cezaevinde olanların penceresinden bakarak ya da sadece alacaklının penceresinden bakarak bir düzenleme yapamam. Bütün bu dengeleri gözetmek ve işleyişi bozmadan, geleceğe dönük olarak sistemi rehabilite etme zorunluluğumuz var.''
ne güzelsöylemiş bakan..
'Çekte bir taraf yok. Çeki düzenleyen ve kullanıma sunan banka, çeki alıp keşide eden borçlu ve çek karşılığında bir nakdi ödeme yapıp çeki alanlar var.
bunlar tefeci ve faktoringlerden başka kim acaba...
my way
SİTENİN REKLAMINI YAPMAK ŞART KALABALIK OLMALIYIZ
YanıtlaSilSİTE YÖNETİCİLERİ HESAP NO VARSA VERİN KATKIDA BULUNALIM ARKADAŞLAR ÖDEME GÜCÜ OLANLAR YARDIMCI OLSUN BAŞKA ÇARE BAŞKA YOLU YOK
ÖDEME YAPABİLECEK İMKANI OLANLAR NE YAPABİLİYORSA KARINCA KARARINCA O HESABA PARA YATIRSIN SİTE İLETİŞİM YOLUYLA MÜRACAT ETSİNLER LÜTFEN ZOR DÖNEMDEYİZ
SEVGİLİ MY WAY GÜZEL KONUŞMUŞ AMA ÖNÜ AÇIK BİR KONUŞMA YAPMIŞ SANKİ DAHA UZAYACAKMIŞ GİBİ GÖRÜNÜYOR
YanıtlaSilÇOK HAKLISIN MUSTAFA BENDE 3 GÜNDÜR BUNU DİYORUM İŞTE SİTE YÖNETİCİLERİNİN HESABINA ÜÇ KURUŞ BEŞ KURUŞ GÖNDERELİM SİTENİN REKLAMI YAPILSIN DAHA FAZLA KİŞİYE ULAŞIP SESİMİZİ DAHA FAZLA YÜKSELTELİM SİTE YÖNETİCİLERİ SESİMİZE KULAK VERİN VE ANA SAYFADA YER VERİN BU KONUYA GEREKLİ GÖRÜŞMELERİ YAPIN BİR HESAP AÇTIRIN VEYA SAHSİ HESABINIZA GÖNDERELİM GAZATELERDE RADYOLARDA HATTA GÜCÜMÜZ YETERSE TV'LERDE SİTE REKLAMIK YAPILSIN ÇOĞUNLUK YAKALANINCA EYLEME BAŞLANILSIN BEN BU İŞ NE GEREKİRSE YAPABİLİRİM
YanıtlaSilMSN ADRESİMİ EKLEYİP KONU ÜZERİNE KONUŞMAK İSTEYEN VARSA EKLESİN BİR ŞEYLER YAPALIM ARKADAŞLAR
bilpadisticaret@hotmail.com
yasanın 1. maddesi genel hükümler bizi 5 madde ilgilendiriyor. yasa tasarısı linki http://www2.tbmm.gov.tr/d23/1/1-0710.pdf
YanıtlaSilarkadaşlar ofluogluna mesajlarımızla tlf faksla destek olalı medya gğcümüzü görsün telefonları kitlensin hadi arkadaşlar
YanıtlaSilkanal 24 te 17:15 te hadi arkadaşlar
4 yıl önce DİZAYN PVC BORU üretici firmanın İZMİR BÖLGE BAYİSİnin pazarlama müdürü geldi benim siparişlerimi aldı ve siparişlerimin karşılığında benden vadeli çekler aldı.
YanıtlaSilvadeli çeklerimle bölge bayisi firma DİYAYN GRUP tan siparişlerimizi temin etti.Dizayn firması bu çekleri aldı istanbuldaki ismini vermeyeceğim bir factoring firmasına kırdırdı.
Koskoca DİZAYN GRUP holdingi bile üretimini o zaman factoring (resmi tefeciler)üzerinden yapıyordu.çünkü ben çekleri factoring firmalarına ödedim.
Bu haberimi başbakana babacana sadulah ergine hakkı köylüye lütfen fakslayın.isterlerse bankadan çek dökümanlarını da alır veririm.ayrıca bu kayıtlar bende zaten var.
akp nasıl oyuna geldiğini anlaması için bunun gibi binlerce örnek verilebilir.türkiyenin holdingleri bile tefecilerle iş yapıyor hükümet uyansın artık.
Banka elimdeki çek miktarının %80i kadar anında kredi veriyor.teminatı hapis cezası.
Dünyayı kriz kasıpkavuruyor ABDdeki bankalar batıyor bizdekiler rekor karlar açıklıyorlar.
Bakalım AKP yahudi lobilerine daha ne kadar çanak tutacak.
Çevremizde tefecilikten güya adam olan bir sürü para babası var.
AMA BİZ ÇEK MAĞDURLARI İMPARATOR BİR PİÇ OLMAKTANSA BİR HİÇ OLMAYI HATTA HAPİS YATMAYI DA TERCİH EDERİZ.
arkadaşlar ne oldu görüşememişler halen aylık 9.000 ytl alan yedikleri içtikleri evleri bedava olan kişiler ne yaptılar bu konuyu bılgısı olan yokmu
YanıtlaSilertuğ yaşar efendi kaç para aldın, kimden veya kimlerden o yazıyı yazmak için,hemde bu güne mi denk getirdin vay be ne tesadüf.Ayıp sana ayıp bi de esnaf çocuğuyum diyorsu .Atma.....açıklarım burdan....
YanıtlaSilmynet finans bakın.2 yıllık ertelemede mutabakat sağlanmış
YanıtlaSilertuğrul efendi sana söylenecek söz çok ama fazla söze gerek yok şarlatanlık yapma vatandaşında moralini bozma sen işine gücüne bak olanlara senin aklın ermiyor anlaşılan
YanıtlaSilBiz satın alamayız,çünki paramız yok.ama onlar (Banka ve faktöringler)satın alabilirler..çünki onlarda çok para var....
YanıtlaSilSenelerce bu memlekette birçok köşe yazısı parayla yazdırıldı....Daha yeni mi görüyorsunuz..
arkadaşım akp oyuna gelmiyor zaten oyunun içinde çeklere hapsin kalkmasını istemeyen bankalar resmi tefeciler degilmi?akp bunları bilmiyormu bal gibide biliyor gapsin kalkmasını neden istemiyor sanıyorsun?
YanıtlaSilya o mutabakat sağlandığı dünkü haber
YanıtlaSilsevgili arkadaşlar;
YanıtlaSilDün konu ile ilgili görüşlerimi belirtmiştim dilim döndüğünce.Bu işin çok kurcalanmaması gerektiğini belirtmiştim.Hükümetin yavaş yavaş bu işi kökten kaldıracağını söylemiştim.Semayeden çekiniyor demiştim.Ama bazı arkadaşlar umut tacirliği yapmaya devam ediyor.Birden bu işin oluşması mümkün değil.Düşünsenize ben çeke hapsi kaldırdım derse neler olabileceğini.Aslında hükümet sinyali verdi ama bazı arkadaşlarımız bu mesajı ya almadı yada almak istemedi.Tamam mazlumm durumda olabiliriz ama karşımızda da mağdur olan bir kesim var.Onları da anlayışla karşılamamız lazım.Bazı arkadaşlar öyle bir hava yarattı ki sanki biz tepeden tırnağa haklıyız.Aslında değiliz.Bu işi bu kadar kurcalayınca ne oldu.Karşı tarafda atağa geçti.Adalet bakanının konuşmasını duydunuz herhalde.Adam 360 derece birden döndü.Bunun tek müsebbibi sitedeki bazı kendini bilmeyen arkadaşlarımızdır.Herhalde bu arkadaşlar bu sorunun bitmesini istemiyor.Ben bu arkadaşların samimiyetinden şüphe etmeye başladım.Politikacının biri zamanında demişti;yavaş yavaş enjekte edeceğiz diye..Hükümette bize bunu dolaylı olarak söyledi..Ama malesef biz alamadık..Geçmiş olsun..Şimdi çıkacak kanunu seyredin bakalım..O çok bilmiş arkadaşlar ne diyecek merak ediyorum..
Dün de yazdım.Çekten dolayı uzunca bir süre cezaevinde yattım.Akıl hastanesinde tedavi gördüm.Sürgüne gönderildim.İçerde durum iyi değil.Bir an önce içerideki arkadaşlarımızı dışarı almamız lazım.Onun için ısrarla yine söylüyorum..2 yıl erteleme demek sonunda af demek.Yazı yazan bazı arkadaşlar bunun bilincinde olun.İşi baltalamayın..Sizin dediğiniz şekilde bu yasa ilk etapta çıkmaz.Zamana yayılacak..
Bu yazının site yöneticileri tarafından yayınlanıp yayınlanmayacağını da bilemiyorum.Ama gerçekleri görelim.Dışarıdan ahkam kesmek kolay..Çünkü sizler cinayet mahkumları ile iç içe yaşamıyorsunuz..Aynı yatağı ve sofrayı paylaşmıyorsunuz..
arkadaşlar tv si kanal 24'ü çekmeyen intrnetten izleyebilir ben program başlayınca aramaya başlıyacağım
YanıtlaSiljenardi nerelerdesin.
YanıtlaSil95 numaralı mesajda açıklama yapan arkadasımızın dediği doğru zaten yetkililer sinyalini verdi bunu cıkaralım 1 yıl içerisindede hapis cezasını kaldırılacağının hele şu iki yılı alalım kafamızı yastığa rahat koyalım ertesi gün düşünürüz gerisi inş şu iki yıl çıksaydı ne zaman çıkacak
YanıtlaSilErtuğ beyefendi kardeşim,
YanıtlaSil1-Vermiş olduğun kırtasiyeci örneğine kargalar güler..
2-Dükkanda çalışan babanız dahil 2 kişinin ne kadar borcu olabilir ki zaten
3-Zaten o tip yer işletme değildir ki
4-Sen bana tekstil atelyelerinden,oradaki makinalardan,çalışan 100-150 kişiden bahsetsene bakıyım
5-okadar adamın sorumluluğunu alıp da çek kes,ekonomi dursun çekini öde bakiyim,
6-Bana 3-5 liralık defter kitap satıp,sanayici büyük tüccar edebiyatı yapma...
7-Bu yaptığın edebiyat 20 yıl evveldi,kahvede yapılıyordu şimdi bu devirde yapılmıyor.Çünki kimse inanmıyor.
8-onun için sayın beyefendi,faktöringler yüzünden sana tahtakalede kaç tane esnafın dükkanının gittiğini ben sana söyleyeyim.134 tane .Aç tapu kayıtlarına bak.Bulamazsan mail adresine göndereyim
9-ticaret yapan tüccar ileriyi görür demişsiniz,ABD bile o kadar teknoloji ve akademik kariyerli ekonomistlerine rağmen göremedi.Siz neden bahsediyorsunuz.
10-Bu yorumcubaba edsını bırakıp,biraz oturduğunuz yükseklikten yere inerseniz sizde gerçekleri görürsünüz.
11-Bu bakımdan kitap cetvel edebiyatını bırakıp,yasak olmasına rağmen çin menşeli malların,ispanya üzerinden made in spain diye ülkemize nasıl girdiğini ve esnafı nasıl etkilediğini yaz.
12-Biraz ekonomi biliyorsan şayet,bu işlerin asla bir tüccarın ayağını yorganına göre uzatmasıyla değil,ülkenin genel ekonomisi ile direkt olarak ilintili olduğunu anlarsınız.
13-Bu bakımdan Faktöringlere hizmet etmekten vazgeçiniz sayın beyefendi..
Saygılarımla
ZOLA
95 de yazan arkadaş,seni tanıyorum nerden mi-
YanıtlaSilsite yöneticisine yaptığın yayınlamaz çağrısından....
burhan beeeyyy...naberr
RAHMİ OFLUOĞLU KANAL 24 TE
YanıtlaSilYA BU NASIL SPİKER RAHMİ BEYİ KONUŞTURMUYOR
YanıtlaSilYA NE SALAK SPİKER KONUYU BİLE BİLMİYOR
YanıtlaSilADAMI 13 DAKIKA PROGRAMA ALDILAR 4 DAKIKASI KADININ KONUŞMASIYLA 3 DAKIKASI KADININ KONUNUYU BİLMEMESİ İLE GEÇTİ GERİYE KALAN 6 DAKIKADA ADAMCAĞIZ NE ANLATSIN BİRDE DURMADAN ARKAYA BAKTI SPİKER KILIKLI CADI
YanıtlaSiltv deki konuşma beni hiç tatmin etmedi, bunu kimse anlayamaz, hani içerde 2100 kişi yerine 60 bin kişinin olduğu, hani para cezasının devlete ödendiği alacaklının bundan faydalanmadığı, yaklaşık 10 dakikada çok şey daha net anlatılabilirdi üzüldüm böyle bir fırsatın boşa gittiğini düşünüyorum yanlışım varsa özür dilerim.
YanıtlaSilCARPEDİEM
ARKADAŞLAR KOMİSYONDAN HABER VARMI
YanıtlaSilAĞZINA SAĞLIK 99
YanıtlaSilsesimiz oldun ofluoğlu teşekkürler.
YanıtlaSilARKADASLAR, artik her olumlu yazi yazana burhan bey demeyi birakin aydiN(istanbul)
YanıtlaSil95 te yazan arkadaşa katılıyorum
YanıtlaSil2 yıl ertelemeyle çıkacak şimdi, basında geçen bir haberde bu yasanın önümüzdeki yıl yeniden ele alınacağı yönünde idi.yani şimdi iki yıl erteleme bu iki yıl içinde de tamamen hapis cezasının kaldırılması...
sayın avukat bir de sadece içerdekilere yoğunlaştı bir de şu anda durumu toparlama şansı olanlar var ki içerdekilerden daha fazla bu sayı.Yasa düzelirse bizde ayakta kalırız alın-verin ekonomiye can verin diyorlar ya fırsat versinler .Birazda buradan ele alsak konuyu daha can alıcı olur.
YanıtlaSilArkadaşlar şu anda kiriz geçirmek üzereyim. Eğer ertelemede çıkmazsa bence yapılacak en iyi şey gidip topluca meclis polisine teslim olmaktır. Hem eylem yapmış oluruz hemde bu işi kökünden hallederiz . İnanın eğer meclise teslim olmaya 10.000 kişi gelsin bakalım ne olacak . Kızılca kıyemet kopar 1 saatte kanun çıkırırlar.
YanıtlaSilhttp://www.cekmagdurlari.com/2009/11/nurettin-ozdebir.html
YanıtlaSil05 Kasım 2009 Perşembe 00:07 tarihli 1 ay önceki
Cuneyt dedi ki... 122 nolu mesaj
Eğer bir düzenleme yapılacaksa, bu düzenlemenin sadece Erteleme olabileceğini söylemek istiyorum..
Konuştuğumuz vekiller bakanların düşüncesi bir yana bizi kandırıyorlar veya oyalıyorlar diyelim..
Hazırlanan çek yasası bu şekilde Genel Kurula gelir ve yasallaşırsa, bunun Anayasa Mahkemesine taşınacağı ve iptal edileceği su götürmez bir gerçek..
Anayasa Mahkemesi çeke vade konulması ve kast unsurundan dolayı yasayı iptal edecektir çünkü yeni yasada" üzerinde yazılı tarihte ibraz edilen çekin karşılıksız kalması halinde karşılıksız çek suçu oluşur" diyor.. vade olayından iptal 1. gerekçe..
..
2003 de çek hapsine onay veren Anayasa Mahkemesi üyeleri içinde karşı oy kullanan Haşim Kılıç şu anda başkan ve eski üyelerinde hiç biri şu anda yok..
2. iptal gerekçesi kasıt olayı..
TBMM , çıkan yasaya Anayasa Mahkemesinin iptal etmemesi için kast unsuru koyacaklardır yasaya bu seferde sulh ceza mahkemeleri, kasıt unsuru arayacaklar ve sulh ceza mahkemeleri Ticaret mahkemesine dönüşmesi kaçınılmaz olacaktır, defter kayıtları, faturalar bilançolar, bilirkişi müesesesi mahkemeleri işlemez duruma getirecektir, şu anda dava edilen karşılıksız çek sayısı 1.2 milyon, bu sayı mahkemelerin kast unsuru araması demek, işin içinden çıkılmaz hal demek, ayrıca kasıt olup olmadığı nası belirlebecek yanlış kararlar bir sürü tartışmayıda beraberinde getirecektir..
Yasada yapılmak istenen şudur
İlk önce erteleme yaparak orta bir yol aranacak kişilere borcunu ödeme şansı, alacaklıyada tahsil umudu vermek, tepkiler en aza indirilecek..
Adalet komisyonunda olan yasada 6 aylık dönem içinde gerekli düzenlemelerin yapılarak, Adli para cezalarının, şeklen ceza kavramında kasıt aranmaksızın idari para cezasına dönüşmesi söz konusu olacaktır.. Ekonomik eylemlere ekonomik ceza sistemi yürülüğe girecektir..
05 Kasım 2009 Perşembe 00:07
http://www.cekmagdurlari.com/2009/11/nurettin-ozdebir.html
BİR AY ÖNCE OLACAKLARI BU GÜNKÜ GİBİ YAZMIŞ ARKADAŞ..
NE OLDU BU TASARI ARKADAŞLAR BİLGİSİ OLAN YOKMU
YanıtlaSilarkadaslar adalet komısyonundakı gorusme bıttımı dıye saat 17 de tekrar ahmet ıyımayanın sekreteryasını aradım telefona cıkan bayan toplantının uzayacagını aksam saat 21 ı bulacagını soyledı ve ben telefon acınca benı tanıyıp yıne mı arıyorsunuz dıyorlar ya bırtek ben mı arıyorum sız aramıyormusunuz hadı son sanslarımız dunde fax cekmıstım sordugumda baska fax ceken yok dedıler
YanıtlaSilsayın ofluoglunu konuşturmadılar 15 dk olurmu böyle önemli konu bu medya çok saçma sapan işler yapıyor yazık çok yazık halkın dertlerinden çok uzaklar!!!!!!!
YanıtlaSil95 te yazan arkadaş,
YanıtlaSilsen yasa ve hukuktanmı bahsediyorsun yoksa başka bir derdinmi var...
ne demek fazla kurcalama... Ne yani Anayasaya aykırı bir yasa yapılmasına hee mi dememizi bekliyorsun.
Çekte adli para cezasına devam diyen yasaya evet demem için gereken şeyler var..
Nelermi; aşağıyı oku,
1.çeki yazarak borçalanıyoruz ödeme vadesi var,
2.kredi kartı kullanırkende borçlanıyoruz,ödeme vadesi var
3.kredi kullanırkende borçlanıyoruz,ödeme vadesi var
4.senet düzenlerken borçlanıyoruz ödeme vadesi var....
bunların birbirinden farkı varmı yok...
o zaman 2-3-4 maddedeki borçlularda borcunu ödemezse adli para cezası versinler çeke verilene razı olayım..
onlara yoksa çekede olmamalı çünkü farkı yaratan sadece yasa ve bu yasa hukuka tck ya anayasaya uygun değil.
yok ulufe istiyorsan AKP kömür dağıtmaya başlamıştır.
arkadaşlar nasısa sitedekiler faks çeker tlf eder diyerek kimse faks çekmiyor galiba arkadaşlar herkes üzerine düşen görevi yapsın ben faks çekmekten e-mail atmaktan manyak oldum lütfen HERKES FAKS ÇEKSİN TLF ETSİN!!!!!!!!!!
YanıtlaSilZİRVE 100 HABER
YanıtlaSilERTELEMEDE MUTABAKAT SAĞLANDI
ARKADAŞLAR İŞİ BİTİRECEK KİŞİ BAŞBAKANDIR...ONA YÖNLENELİM...O İSTERSE KANUN TAMAMMEN BAŞTAN AŞAGI DEĞİŞİR.
YanıtlaSilÇek Yasası Görüşmeleri Yarın da Devam Edecek (2)
YanıtlaSilTBMM Adalet Komisyonu'nda devam eden, "Çek Yasası" görüşmeleri bugünkü çalışmalarını tamamladı.
TBMM Adalet Komisyonu, AKP Ankara Milletvekili Ahmet İyimaya Başkanlığı'nda toplanarak, çek Yasası'nda değişiklik öngören tasarıyı görüştü.
Alt komisyon raporu üzerindeki görüşmelerde 3. Madde kabul edilirken, 4. madde üzerindeki görüşmelere yarın da devam edilecek.
Yasaya, Hükümet ta...
FOTOGALERİ
Tarihe Geçecek Görüşme
Başbakanlık Önünde Eylem
ABD Elçisi Ankara'yı Gerdi
Kan Davası Otobüs Durağında Yakaladı
Sevgilinize çiçek göndermek için tıklayın
TBMM Adalet Komisyonu'nda devam eden, "Çek Yasası" görüşmeleri bugünkü çalışmalarını tamamladı.
TBMM Adalet Komisyonu, AKP Ankara Milletvekili Ahmet İyimaya Başkanlığı'nda toplanarak, çek Yasası'nda değişiklik öngören tasarıyı görüştü.
Alt komisyon raporu üzerindeki görüşmelerde 3. Madde kabul edilirken, 4. madde üzerindeki görüşmelere yarın da devam edilecek.
Yasaya, Hükümet tarafından geçici bir madde eklenerek, soruşturması, kovuşturması ve ceza alanların infazının ertelenmesi öngörülüyor. (ANKA/SON)
(BK/BÜN) (Ankara Haber Ajansı) 10 dakika önce.. [
KARDEŞ SENDE SİTE REKLİMİ Mİ YAPIYON BİZLE DALGAMI GEÇİYON.....AYIP YAA BİZ NE DERTTEYİZ SEN NE DERTTESİN
YanıtlaSilarkadaşlar site yöneticileri başbakana gönderilmek üzere bir metin hazırlasalar bizde bu ortak metni başbakanlıgı faks çeksek sesimizi başbakana duyurmak içi iyi bir yol olur bence....
YanıtlaSilARKADAŞLAR BİZİM İŞİMİZİN ÇÖZÜMÜ BAŞBAKANDA ONA YÖNLENELİM EGER O İSTERSE BİRANDA HER ŞEY DEĞİŞEBİLİR....EMRE BEY BU KONUDA BİZİ YÖNLENDİR LÜTFEN ....
YanıtlaSilARKADAŞLAR ZATEN DÜN BAŞBAKANLIĞA SN.BAŞBAKANIN DİKKATİNE FAX YOLLANMASI İÇİN SİTEMİZDE SN.JENARDİNİN HAZIRLADIĞI METİN VARDI.LÜTFEN BAKIN.AMA ZATEN BAŞBAKAN YARIN ABD YE GİDİYOR!!!!
YanıtlaSilCAN MERT
Ertuğ Yaşar kardeşim senden esnaf değil devlet memuru olur ancak.Ticaret risktir.Hiç kendinle ilgili olmayan riskleri taşırsın ticaret yaparken.Buna mal verdiğin çekini aldığın adamın ölmesi de dahildir.
YanıtlaSilVicdanınla ve kısıtlı zekanla anlaman gereken şudur.Ticaret yapmanın bedeli belki tüm kazançlarını kaybetmek olabilir ama özgürlüğünü veya hayatını kaybetmek olamaz.
Senin bir kabahatin yok.Genlerinle ilgili bir olay zeka.Yani bunu yedi düvel bir araya gelsek sana anlatamayız.Aklın kesmez.
Bir aptala anlatır gibi anlatmak gerekirse;
Ticarette mal alınır mal satılır.Para alını para verilir.Bu alışverişlerde kar veya zarar oluşur.Araba temnat olur,konut teminat olur,teminat mektubu olur,arsa teminat olur ama hiçbir ticaretin teminatı hayat veya özgürlük olamaz.
Ticareti kavramak zeka ister.Sende yoksa zorlama.Varsa ne anlatmaya çalıştığımı anlarsın.Anlamamışsan üzgünüm....
KOMİSYONDAN HABER VARMI??????
YanıtlaSilBU İŞ İÇİN BEN SİTE YÖNETİCİLERİNE PARA GÖNDERMEK İSTİYORUM.DAHA ÖNCELERİ ANKARAYA GELİYORDUM AMA TUTUKLAMAQM VAR OMNUN İÇİN KAÇIYORUM HESAP NO VERE BİLİRMİSİNİZ
YanıtlaSilarkadaşlar başbakana yönelenim:DURMAK YOK YOLA DEVAM
YanıtlaSilyaşar factoring gibi tefeciler hala bu sitelere reklam veriyorlar.kanla beslenen kan emiciler
YanıtlaSilARKADAŞLAR BAŞBAKANA ULAŞMAK İÇİN EN ETKİLİ YOL EMİNE ERDOĞANA MEKTUP GÖNDERMEK
YanıtlaSilADRESİ YAYINLANDI BU SİTEDE..
Kuşadası sokak 26
SUBAYEVLERİ / ANKARA
ERKAN KARDEŞİM NE GÜZEL YAZMIŞIN:)
YanıtlaSilDEGERLİ ARKADAŞLAR
YanıtlaSilLÜTFEN HIZ KESMEDEN MAGDURİYETİMİZİ İFADE EDEN FAX LARI YOLLAYALIMMM.....
AHMET İYİMAYA AK Parti Adalet Kom.Bşk.TBMM
TEL. 0 312 4205323 -4205324 FAX.0 312 4205322
MEHMET GÜNAL MHP ANTALYA MİLLETVEKİLİ TBMM
TEL.0 312 4206266 -4206267 FAX.0 312 4206979
OKTAY VURAL MHP Grup Başkanvekili TBMM
TEL.0 312 4205242 -4205243 FAX.0 312 4205248
MEHMET ALİ ŞAHİN AK Parti TBMM Başkanı
TEL.0 312 4205150 (10) FAX.0 312 4205165
METİN ÇOBANOĞLU MHP KIRSEHİR MİLLETVEKİLİ TBMM
TEL.0 312 4205976 -4205977 FAX.0 312 4206966
MEHMET ŞANDIR MHP Grup Başkanvekili TBMM
TEL.0 312 4205239 -4205240 FAX.0 312 4205248
BEKİR BOZDAĞ AK Parti Grup Bşk. VEKİLİ TBMM
TEL.0 312 4206504 -4206505 FAX.0 312 4206514
DENİZ BAYKAL CHP Genel Başkanı TBMM
TEL.0 312 4205264 -4205265 FAX.0 312 4205282
arkadaşlar gelişmelerden bir haberi olan varmı
YanıtlaSilErkan
YanıtlaSilSenin diline sağlık anca bu kadar güzel anlatılırdı
ARKADAŞLAR ŞUANDA KOMİSYON TOPLANTISI SONA ERDİ.MADDELER ÜZERİNDE GÖRÜŞMELERE YARIN DEVAM EDİLECEK.NE OLACAK NE ÇIKACAK BİLİNMİYOR.. KİMİSİ KAST DİYOR.KİMİSİ KAST OLMADAN CEZALI ÇIKACAK.KİMİSİ DİYORKİ YENİ YASA GELMEYECEK.ERTELEME OLUCAK..
YanıtlaSilBİZİM YAPMAMIZ GEREKENİ ARTIK BİLİYORSUNUZ.BİR KAÇ GÜN DAHA KAZANDIK.HAYDİ ARKADAŞLAR.BU GECE DE VEKİLLERİ UYUTMAYALIM.BASKIYI İYİCE ARTTIRALIM.MAİLLERİNİZDE ZATEN GEREKLİ BİLGİLER VAR. ADALET KOMİSYON ÜYELERİ İLE AKPARTİ GRUP BAŞKAN VEKİLLERİNİ ARAYALIM..
MHPLİ VEKİLLERİ ALACAKLILARI DA DÜŞÜNME YOLUNA GİRMİŞ GÖRÜNÜYORLAR. MHPLİLERİ DE ARAYIP BASKIMIZI ONLARIN ÜZERİNDE KURMALIYIZ.
HAYDİ ARKADAŞLAR BUGUN YİNE SABAHA KADAR ARAMALARA MSJLARA FAXLARA DEVAM.
Değerli arkadaşlar MHP MİLLETVEKLİMİZ SAYIN PROF.DR. ALİM IŞIK dertlerimize merhem olmaya çalışıyor.Google'dan Alim Işık yazarak, bizimle ilgili çalışmalarını görebilirsiniz.
YanıtlaSilmhp akp ye işine geldiği konuda baston olmaya devam edtsin sonrada bağırsın bölyorsunuz diye böyle yaparsa ciddiyeti ve inanılırlığını yitirir. yazıklar olsun o da siyasetini bölücülük üstüne kursun kısır politikacılar yazıklar olsun
YanıtlaSilönemli olan mhp nin gurup başkanı oktay vuralın çek magdurlarına açık destek vermesini bekliyoruz çek hapsi HUKUKSUZLUKTUR sayın oktay vuralın basına açıklama yapması gerekir chp bunu yaptı mhp niye yapmıyor?
YanıtlaSil95 i hakli ve mantikli buluyorum.kacmaktan bunalima girdik.once kacmak fiilini bitirelim.sonrasina akilli ve mantiklica,teskilatli bir sekilde devam ederiz.yarin hayirli bir sonuc aliriz insaallah.
YanıtlaSil139 138 YAZAN ARKADAŞLAR İSMİNİ VERDİĞİM VEKİL BİZİM İÇİN BAŞINDAN BERİ MÜCADELE VEREN EN SON 10 KASIM 13 KASIMDA ÖNERGESİ OLAN HELAL SÜT EMMİŞ MAZLUMUN YANINDA OLAN ENDER BİRİKİ KİŞİDEN BİRİ SİZE KAYNAKDA VERDİM BİZİM İÇİN NE YAPIYOR DİYE SİZ BUNA BAKMADAN YORUM YAPMIŞINIZ AMA MAKSADINIZ BAŞKAYSA BİLMEM FAKTORİNGLERDE PARA ÇOK ????
YanıtlaSilSAYIN ALİM IŞIKTAN ALLAH RAZI OLSUN 10 KASIM VE 13 KASIM DA BİZİM İÇİN ÖNERGE VERDİ MECLİSDEKİ SİCİL AFFI GÖRÜŞMELERİNDE O ZAMANKİ SANAYİ BAKANINA ÇEK MAĞDURLARININ NE OLACAĞINI VE PARA BULAMAYAN ESNAFIN DENİZE DÜŞEN YILANA SARILIR MİSALİ MODEREN İSMİ FAKTORİNG OLAN KLASİK TEFECİLERİN SAHİBLERİ KİMDİR ÜLKEDEKİ YATIRIMLARI NELERDİR DİYE SORU SORDU KİMSEDE CEVAP VERMEDİ NEDEN ACABA 138 139 ARKADAŞLARIN BİLGİSİ VARMI?
YanıtlaSilakşam gazetesindede benzer haber vardı. yatan 2000 küsür diye. haberi yapan deniz hn.ı aradım. yaptığınız haber için teşekkür ederiz mağdurlar olarak amma velakin yanlış bilgi verdiğini hapis yatanların 2000 küsur değil 20-25 bin kişi aralığında olduğunu, asıl mağduriyetin adli para cezasının ödenmemesinden kaynaklı hapis olduğunu anlattım. kendisi resmi bilgileri kullandığını adalet bakanlığınamı yoksa iskender denen herhangibir vatandaşamı inanacağını söyledi. bende siz resmi gazete yazarı değilsiniz kamuyu aydınlatan ulusal bir basınsınız dedim. bana işimi öğretmeyin beyefendi diyerek tersledi. bende araştırın bakalım ist. hukuk fak. dekanı sn adem sözüer aynı zamanda bu tasarının mimarlarından olan bu şahsın 1-2 gün önce yaptığı açıklamada kaç bin insanın hapis yattığını öğrenin dedim kendisi yine beni azarlar tonuyla ben araştırmacı gazeteci değilim dedi inanamadım. SN DENİZ hn. size şurdan bir çift daha laf söylemek isterim ki siz muhabir gelir muhabir gidersiniz asla gerçek bir gazeteci olamazsınız. içimde kalmıştı oh bee. lütfen kendisini arayıp konunun ailelerle birlikte 100 binleri etkilediğini sizlerde söylerseniz umarım birazcık araştırmacı gazetecilik yolunda biraz ufkunu açmaya yardımcı olmuş olur ve bir dizi sevap dahi kazanabiliriz mesleki geleceği açısından. tel: 312-467 50 00 deniz çiçek deyin bağlıyorlar. bu arada özel nosu değil gazete künyesindeki numaradır.....İSKENDER
YanıtlaSilbiz derdimize bakalım,siyasetin yeri değil,çıldırmak üzereyiz..bugün,yarın .. bu kadarmı zor..bakalım yarın ne olacak???
YanıtlaSilMHP NİN TAVRINI ANLAYABİLEN VAR MI?POLİTİKA SADECE TERÖR ÜZERİNE ÜRETİLMEMELİ.BU MEMLEKETİN BAŞKA GERÇEKLERİ DE VAR.
YanıtlaSilBEN İNANIYORUM.ER VEYA GEÇ BU KANUNSUZLUK ORTADAN KALKACAK.
BUGÜNE KADAR HEP SAĞ PARTİLERE OY VEREN BİRİ OLARAK DÜŞÜNÜYORUM DA;
BİR KAÇ MİLYON İNSANI DİREKT İLGİLENDİREN BÖYLE HASSAS BİR KONUDA ,İNŞAALLAH DÜZE ÇIKTIĞIMIZ VAKİT ,GERİYE DÖNÜP BAKACAGIZ.ŞU GERÇEĞİ TESLİM EDEYİM Kİ,CHP DEN BAŞKA KİMSE YOK...
UYU MHP UYU...
RAHATIN BOZULMASIN...
CHP YE DE BİR NOT BURDAN:
ERTELEME ÇIKSA BİLE LÜTFEN BU HUKUKSUZLUĞU ANAYASA MAHKEMESİNE GÖTÜRÜN.YEMİN EDİYORUM ZAMANI GELİNCE BU MAZLUMLAR KİTLESİ DE SİZİN ARKANIZDA OLACAK...
AÇILIMCILAR VE POLİTİKAYI SADECE İMRALI DAN İBARET SAYANLAR DA ,NE YAPALIM FAKTORİNGCİ DOSTLARINA GİTSİNLER.
arkadaşım biz alim işık beye çek magdurlarının yanında oldugu destek verdigi için teşekkür ediyoruz bizim söylemek istedigimiz mhp gurup başkanı oktay vuralın adalet komisyonundaki mhpli milletvekillerinin chpli kemal anadol ve adalet komisyonundaki chp milletvekilleri gibi çek hapsine karşı oldugunu basın açıklamasıyla kamuoyuna duyurmasıydı FAKAT BUNU YAPMADILAR bizim sitemimiz buna.
YanıtlaSilayrıca factoringleri kan emici olarak gören kişilere bunları söylemeniz yannış...
142 de yazan arkadaş ben adalet komisyonu üyesi sn metin çobanoğlu ile görüştüm kendisi mhp milletvekilidir bana gayet olumlu yaklaştı ve desteklediklerini söyledi ama siyaset bugün öyle yarın böyle olur dün dündür bugün de bugün hoşunuza gitmeyen bir şey söylenince hemen tefecimisin diye sorgulamakda biraz ayıp oluyor benim eşim 8 aydan beri cezaavinde yatmakta çektiğimiz sıkıntıyı ancak bu durumu yaşayan bilir metin çobanoğlunun mehmet şandırın alim aşıkın yaptıkları inkar edilemez ama buda yazdığım gerçeği değiştirmez buradki çabamız cezaevindekilerin çıkması sizlerinde cezaevine girmemeniz üzerinedir saygılar
YanıtlaSilTBMM - TBMM Adalet Komisyonunda ele alınan Çek Yasa Tasarısı'nın 2 maddesi daha kabul edildi.
YanıtlaSilTasarının kabul edilen maddelerine göre, bankalar, önce çek hesabı açtırmak isteyenin yasaklı olup olmadığını kontrol edecek, ayrıca kişinin ekonomik ve sosyal durumunun belirlenmesinde gerekli basiret ve özeni gösterecek.
Bankalar, çek hesabı açtırmak isteyenlerin yasaklılık durumuna ilişkin adli sicil kayıtlarını, açık kimliklerini saptamak için fotoğraflı nüfus cüzdanı, pasaport veya sürücü belgesi örneklerini, yerleşim yeri belgelerini, vergi kimlik numaralarını, tacir olanların ayrıca ticaret sicili kayıtlarını, esnaf ve sanatkar olanların ise esnaf ve sanatkar sicili kayıtlarını almak ve çek hesabının kapatılması halinde bunları, hesabın kapatıldığı tarihten itibaren 10 yıl süreyle saklayacak. Yerleşim yeri yurt dışında bulunan kişiler, bankaya kendileri ile ilgili olarak Türkiye'de bir adres bildirmek zorunda olacak.
Çekin karşılığının tamamen veya kısmen bulunmaması halinde, çek düzenleyenin bankaca bilinen adresleri talebi halinde hamiline verilecek.
Çek hesabı ilgilinin, vekilin veya yasal temsilcisinin imzası olmadan açılamayacak.
Çek hesabı açılmasını veya mevcut çek hesabından çek defteri verilmesini isteyen kişi, her defasında tacir veya esnaf ve sanatkar olup olmadığını, kendisi hakkında yasak bulunmadığını bankaya yazılı olarak beyan edecek.
Hakkında çek düzenleme ve çek hesabı açma yasağı kararı bulunan gerçek kişinin, yönetim organında görev yaptığı, temsilcisi veya imza yetkilisi olduğu tüzel kişiye çek defteri verilmeyecek.
Çekte ayrıma gidiliyor
Tacir olan ve tacir olmayan kişilere verilecek çekler ile hamiline düzenlenecek çekler, açıkça ayırt edilebilecek biçimde bastırılacak. Bu çeklere ilişkin işlemlerin işlendiği ayrı çek hesapları açılacak ve hamiline düzenlenecek çeklerin yapraklarında "hamiline" ibaresi matbu olarak yer alacak.
Karşılığı bulunan çek, hesabın bulunduğu bankaya ibraz edildiğinde hamilin vergi kimlik numarası saptandıktan sonra ödenecek.
YanıtlaSilÇek hesabı, ancak sahibinin veya yasal temsilcisinin yazılı talebi ya da mevduat veya katılım fonu zaman aşımı süresinin dolması üzerine kapatılacak.
Karşılıksız her çek yaprağı için bankaya ceza
"Karşılıksızdır" işlemi, muhatap bankanın hamile kanunen ödemekle yükümlü olduğu miktarın dışında, çek bedelinin karşılanamayan kısmıyla sınırlı olarak yapılacak.
Banka, karşılıksız çıkan her bir çek yaprağı ile ilgili olarak ödemekle yükümlü olduğu miktarı, ancak ibraz eden hamile talep ettiği takdirde ödeyecek. Buna göre, banka, hamile, talep ettiği takdirde süresinde ibraz edilen her çek yaprağı için; karşılığının hiç bulunmaması halinde, çek bedeli bin lira veya üzerinde ise bin lira, bu tutarın altındaysa çek bedelini ödeyecek.
Karşılığının kısmen bulunması halindeyse banka, çek bedeli bin lira veya altındaysa, çek bedelini aşmamak koşuluyla kısmi karşılığı bin liraya tamamlayacak bir miktarı; çek bedelinin bin liradan fazla olması halinde çek bedelini aşmamak koşuluyla, kısmi karşılığa ilave olarak bin lira ödemekle yükümlü olacak.
Hamilin talepte bulunması halinde, "karşılıksızdır" işlemi, çekin arka yüzüne tahsil için bankaya ibraz edildiği tarih, hesap durumu, bankanın yükümlülüğü çerçevesinde ödediği miktar ve ibraz eden gerçek kişinin adı ve soyadı yazılmak, bu kişinin tüzel kişi adına bedeli tahsil etmesi halinde bu belirtilmek ve kişi ile birlikte banka yetkilisi tarafından imzalanmak suretiyle yapılacak. Banka tarafından ödenen miktar düşüldükten sonra karşılıksız kalan tutar açıkça belirtilecek. Hamilin imzalamaktan kaçınması halinde, "karşılıksızdır" işlemi yapılmayacak.
Kısmi ödeme kabul edilmiş olsun veya olmasın, çekin tamamen veya kısmen karşılıksız çıkması halinde, "karşılıksızdır" işlemi yapıldıktan sonra ön ve arka yüzün fotokopisi çekilerek bankada saklanacak ve çek hamile geri verilecek
Banka; çekin karşılığının hesapta bulunmamasına rağmen hamiline ödenmesinin geciktirilmesi, kanunen ödemekle yükümlü olduğu miktarın hamile ödenmesinin geciktirilmesi hallerinde çek hamiline, her geçen gün için binde 3 gecikme cezası ödeyecek.
Üzerindeki tarihten önce ibraz edilen çekin karşılığının kısmen veya tamamen ödenmemiş olması halinde, bu çekle ilgili olarak hukuki takip yapılamayacak. İleri tarihli çekle ilgili olarak hukuki takip yapılabilmesi için, çekin üzerindeki düzenleme tarihine göre kanuni ibraz süresi içinde bankaya ibraz edilmesi ve "karşılıksızdır" işlemine tabi tutulması şart olacak.
Çekte muteberlik sıralaması
YanıtlaSilKomisyonda çek konusunda tacir, taciri olmayan ve hamiline çek şeklinde ayrımına gidilmesi eleştirildi. CHP Afyonkarahisar Milletvekili Halil Ünlütepe, Türk Ticaret Kanunu Tasarısında benzeri bir ayrım yapılmadığını belirterek, "Bunda sonra uzun boylulara başka, kısa boylulara başka çek ayrımına kadar gidilecek. Ekonomi bitti, deniz görüldü. Çek, kredi kartı gibi kabul görmüyor. Esnaf çek kabul etmiyor, kredi kartı istiyor. Çünkü banka ödüyor. Çekler tefecilerin eline düştü" dedi.
CHP Zonguldak Milletvekili Ali İhsan Köktürk, "çekte muteberlik sıralaması yapıldığını" savunarak, bunun doğru olmadığını söyledi. Düzenlemeye TESK ve TOBB temsilcileri de karşı çıktı.
Adalet Bakanı Sadullah Ergin, konuyla ilgili eleştirilere, çekte ayırım yapılmasının amacının statü farklılığı yaratmak olmadığını belirterek, çeke güveni artırmak ve daha fonksiyonel hale getirilmesinin hedeflendiğini ifade etti.
Ergin, 2008 yılında 23 milyon çekin takasa ibraz edildiğini, bunun rakamsal tutarının 234 milyar lira olduğunu kaydederek, bunun 1,5 milyon adedinin karşılıksız çek olduğunu, tutarının ise yaklaşık 15 milyar lira olduğunu söyledi. Ergin, en çok keşide edilen çekleri küçük işletme sahiplerinin işini çevirmek amacıyla kullandığına işaret ederek, yapılacak düzenlemelerin buna zarar vermemesi gereğini vurguladı.
Tasarının görüşmeleri yarın 4. madde üzerinde devam edecek.
DÜNYA GAZETESİ SON DAKİKA
149 da yazılanlara bakılırsa (son paragraf) ileri vadeli çeklerin yazılanlar bu kanundan faydalanacaklar gibi,çeki erken yazdırmaya fırsat vermiyecekler..buda lehte bir karar olacaktır.Yorumlarsanız sevinirim..
YanıtlaSilyukarıda yazılanları okuyunca şaşırıyorum.sanki bazıları 2 yıla razı.varmı böyle birşey.demekki köşeye ayırmışlar.ya olmayanlar ne yapacak .yoldan dönme yok amaç hapisin tamamen kalkması için çalışılmalıdır.rehavete kapılmayın bu bence son çare gerkirse açlığa da varım.bakın eczacılar seslerini nasıl duyurdular ve işlerini hallettiler.bravo onlara.sayın başbakana aklı selim birilerinin derdimizi anlatması lazım.yokmu yukarılarda hiç tanıdığı olan.bir randevu bizi kurtaracak.
YanıtlaSilHERKES SPİKERE VERMİŞ VERİŞTİRMİŞ,BİR KAÇ SORUM OLACAK RAHMİ BEYE,
YanıtlaSil1-AÇIK AÇIK NEDEN HÜKÜMET YAPTIĞI BİR HÜLLEYLE ADLİ PARA CEZASI VEREREK İNSANLARI İÇERİ TIKIYOR,
2-ADALET BAKANI VE HÜKÜMET YETKİLİLERİ 2500 KİŞİ OLARAK KAMUOYUNU YANILTIYOR VE YALAN SÖYLÜYORLAR
3-BU DURUMDA BU YASAYI ÇIKARTMAMAKLA FAKTORİNGLERE VE BANKALARA VE AVUKATLARA HİZMET EDİYORLAR
DİYEBİLİRDİ...
SÜREKLİ ANAYASADAN BAHSETTİ...KARDEŞİM ZATEN BUNUN ANAYASAYA AYKIRILIĞINI HÜKÜMET DAHİL HERKES BİLİYOR...
SN.OFLUOĞLU ORADA YÜKLENECEKTİ YAPAMADI BENCE,O BAKIMDAN BU TİP HABER PROGRAMLARINA AGRESİF VE HİTABETİ KUVVETLİ OLANLARIN ÇIKMASI DAHA DOĞRU OLUR GİBİME GELİYOR.
ZOLA
MHP Lİ VEKİLLERDEN DESTEK BEKLİYORUZ.
YanıtlaSilEĞER DESTEK VERMEZLER İSE,ÖZELLİKLE (SN.OKTAY VURAL)İNANMAK İSTEMİYORUM AMA TAYYİP BEYİN TERÖR ÜSTÜNDEN SİYASET YAPIYORLAR SÖZÜ DOĞRU ÇIKACAK.ÇÜNKİ MHP YALNIZCA BU İŞLE UĞRAŞIYOR MAALESEF...HADİ UTANDIRSINLAR BENİ...BENDE ÖZÜR DİLEYEYİM ONLARDAN..
ZOLA
ARKADASLAR YURT DISINDA MAHSUR VE INTERNETSIZ KALDIM.AYRICA BES PARASIZIM.SU AN BIR ARKADASIN NETINDEN KISA SURE ICIN FAYDALANABILUIYORUM.LUTFEN SU YASA ICIN NE YAPILACAKSA YAPSINLAR.EYLEM ICIN GUN VERIN BEN DE BORC HARC ULKEME DONUP O GUN EYLEME KATILAYIM VE ICERI ATACAKLARSA ATSINLAR ARTIK .BITSIN BU IZDIRSP.SLLSHIM NE GUNAHIM VARDI DA TC VATANDASI OLDUM???ULKEMI COK HEM DE ,OLUMUNE SEVMEME RAGMEN BANA BU LAFI DEDIRTTILER.SU KOSE YAZARI BOZUNTUSUNA SOYLEYIN DE AYRICA BABASININ ZAMANINDA TERORISTLERE AF VARMIYMIS?BIZI TERORISTLERDEN BILE KIYMETSIZ GORECEK KADAR COK MU BAGIS YAPIYORLAR ZATIALINIZE.BIZ DOLANDIRMADIK BEYEFENDI BORCUMUZU ODEYEMEDIK.ULKEMIZE DONERSEK,YA DA ICERDEKI ARKADA;LAR DISARI CIKARSA CALISIP ODEME IMKANI BULACAK.BUNU DUSUNEMEYECEK,ANLAYAMAYACAK KADAR KUSURLU OLMANIZ ICIN BABANIZ SIZE NE YEDIRDI ACABA.???AYRICA BISEY DAHA VAR.BIZ COCUKLARIMIZ DA SIZIN GIBI KUSURLU OLMASIN DIYE, HALAAA MUCADELE EDIP ONLARI OKUTMAYA CALISIYORUZ,HEM DE BUTUN OLUMSUZ SARTLARA RAGMEN...BILGILERINIZE...
YanıtlaSilARKADASLAR ZAMANA KARSI YARISIYORUM KONUDAN KONUYA ATLIYORUM O YUZDEN.EYLEM GUNUNU YAZIN DA O GUN DONEYIM YURDA.YALNIZ EYLEM TBMM ONUNDE OLSUN.ATATURKUMUN KURMU; OLDUGU BIR KURUMA TESLIM OLAYIM BARI.HER NE KADAR ICINDE BIZI TEMSIL EDEMEYENLER OLSA DA!!!EY MILLETVEKILLERIM EY BAKANLARIM DUYUN ARTIK FERYADIMIZI.ALLAH BILE FERYADIMI DUYDU,IS BULUP YAKALANMADAN COCUKLARIMI OKULA GONDEREBILDIM.SIZ HASAA????CEVABI YARIN OKURUM INSALLAH...SAYGILAR,ENE ESNAF EL INSAF
arkadaşlar 5. madde görüşmelerinde yzlnızca chp milletvekilleri hapis cezasına karşı ve yargıtay 10.dairesinden birsen hanım cezanın idari para cezası olmasının uygun olacağını söylemiş
YanıtlaSilözür diliyorum 10. hukuk dairesi tetkik hakimi birsen hanım cezanın idari para cezası olması gerektiğini söylemiş
YanıtlaSilya ben gercekleri yorum olarak yazıorumm ama kim bu yorumları okuyosaa yayınlamıo alooooo
YanıtlaSilHAYRET BİRŞEY ADALET BAKANI İMRALIDKİNİ DÜŞÜNDÜGÜ KADAR ÇEK YÜZÜNDEN HAPİSTE YATANLARI DÜŞÜNMÜYOR YAZIK ÇOK YAZIK!!!!!!!!!
YanıtlaSilarkadaşalar sevmediğimiz bir şahsın sözünü söylemek istiyorum durmak yok yola devam avrupa insan hakları mahkemesine dilekçe gönderelim devlet büyüklerine tekrar tekrar dilekçeler gönderelim.yanlız birisinin başımızda olup bize bilgi vermesi gerek avukat olması.
YanıtlaSilbirsen hanıma ulaşılacağımız hiç telefon faks mail yokmu acaba kınayan yazılar gonderelım kendılerıne
YanıtlaSiloceon blue birsen hn idari para cezası olmalı dedi
YanıtlaSilarkadaş yanlış yazmış
birsen hanıma ulaşılacağımız hiç telefon faks mail yokmu acaba kınayan yazılar gonderelım kendılerıne
YanıtlaSilarkadaşalar sevmediğimiz bir şahsın sözünü söylemek istiyorum durmak yok yola devam avrupa insan hakları mahkemesine dilekçe gönderelim devlet büyüklerine tekrar tekrar dilekçeler gönderelim.yanlız birisinin başımızda olup bize bilgi vermesi gerek avukat olması.
YanıtlaSilözür diliyorum 10. hukuk dairesi tetkik hakimi birsen hanım cezanın idari para cezası olması gerektiğini söylemiş
YanıtlaSilARKADASLAR YURT DISINDA MAHSUR VE INTERNETSIZ KALDIM.AYRICA BES PARASIZIM.SU AN BIR ARKADASIN NETINDEN KISA SURE ICIN FAYDALANABILUIYORUM.LUTFEN SU YASA ICIN NE YAPILACAKSA YAPSINLAR.EYLEM ICIN GUN VERIN BEN DE BORC HARC ULKEME DONUP O GUN EYLEME KATILAYIM VE ICERI ATACAKLARSA ATSINLAR ARTIK .BITSIN BU IZDIRSP.SLLSHIM NE GUNAHIM VARDI DA TC VATANDASI OLDUM???ULKEMI COK HEM DE ,OLUMUNE SEVMEME RAGMEN BANA BU LAFI DEDIRTTILER.SU KOSE YAZARI BOZUNTUSUNA SOYLEYIN DE AYRICA BABASININ ZAMANINDA TERORISTLERE AF VARMIYMIS?BIZI TERORISTLERDEN BILE KIYMETSIZ GORECEK KADAR COK MU BAGIS YAPIYORLAR ZATIALINIZE.BIZ DOLANDIRMADIK BEYEFENDI BORCUMUZU ODEYEMEDIK.ULKEMIZE DONERSEK,YA DA ICERDEKI ARKADA;LAR DISARI CIKARSA CALISIP ODEME IMKANI BULACAK.BUNU DUSUNEMEYECEK,ANLAYAMAYACAK KADAR KUSURLU OLMANIZ ICIN BABANIZ SIZE NE YEDIRDI ACABA.???AYRICA BISEY DAHA VAR.BIZ COCUKLARIMIZ DA SIZIN GIBI KUSURLU OLMASIN DIYE, HALAAA MUCADELE EDIP ONLARI OKUTMAYA CALISIYORUZ,HEM DE BUTUN OLUMSUZ SARTLARA RAGMEN...BILGILERINIZE...
YanıtlaSilARKADASLAR ZAMANA KARSI YARISIYORUM KONUDAN KONUYA ATLIYORUM O YUZDEN.EYLEM GUNUNU YAZIN DA O GUN DONEYIM YURDA.YALNIZ EYLEM TBMM ONUNDE OLSUN.ATATURKUMUN KURMU; OLDUGU BIR KURUMA TESLIM OLAYIM BARI.HER NE KADAR ICINDE BIZI TEMSIL EDEMEYENLER OLSA DA!!!EY MILLETVEKILLERIM EY BAKANLARIM DUYUN ARTIK FERYADIMIZI.ALLAH BILE FERYADIMI DUYDU,IS BULUP YAKALANMADAN COCUKLARIMI OKULA GONDEREBILDIM.SIZ HASAA????CEVABI YARIN OKURUM INSALLAH...SAYGILAR,ENE ESNAF EL INSAF
HERKES SPİKERE VERMİŞ VERİŞTİRMİŞ,BİR KAÇ SORUM OLACAK RAHMİ BEYE,
YanıtlaSil1-AÇIK AÇIK NEDEN HÜKÜMET YAPTIĞI BİR HÜLLEYLE ADLİ PARA CEZASI VEREREK İNSANLARI İÇERİ TIKIYOR,
2-ADALET BAKANI VE HÜKÜMET YETKİLİLERİ 2500 KİŞİ OLARAK KAMUOYUNU YANILTIYOR VE YALAN SÖYLÜYORLAR
3-BU DURUMDA BU YASAYI ÇIKARTMAMAKLA FAKTORİNGLERE VE BANKALARA VE AVUKATLARA HİZMET EDİYORLAR
DİYEBİLİRDİ...
SÜREKLİ ANAYASADAN BAHSETTİ...KARDEŞİM ZATEN BUNUN ANAYASAYA AYKIRILIĞINI HÜKÜMET DAHİL HERKES BİLİYOR...
SN.OFLUOĞLU ORADA YÜKLENECEKTİ YAPAMADI BENCE,O BAKIMDAN BU TİP HABER PROGRAMLARINA AGRESİF VE HİTABETİ KUVVETLİ OLANLARIN ÇIKMASI DAHA DOĞRU OLUR GİBİME GELİYOR.
ZOLA
Erkan
YanıtlaSilSenin diline sağlık anca bu kadar güzel anlatılırdı
DEGERLİ ARKADAŞLAR
YanıtlaSilLÜTFEN HIZ KESMEDEN MAGDURİYETİMİZİ İFADE EDEN FAX LARI YOLLAYALIMMM.....
AHMET İYİMAYA AK Parti Adalet Kom.Bşk.TBMM
TEL. 0 312 4205323 -4205324 FAX.0 312 4205322
MEHMET GÜNAL MHP ANTALYA MİLLETVEKİLİ TBMM
TEL.0 312 4206266 -4206267 FAX.0 312 4206979
OKTAY VURAL MHP Grup Başkanvekili TBMM
TEL.0 312 4205242 -4205243 FAX.0 312 4205248
MEHMET ALİ ŞAHİN AK Parti TBMM Başkanı
TEL.0 312 4205150 (10) FAX.0 312 4205165
METİN ÇOBANOĞLU MHP KIRSEHİR MİLLETVEKİLİ TBMM
TEL.0 312 4205976 -4205977 FAX.0 312 4206966
MEHMET ŞANDIR MHP Grup Başkanvekili TBMM
TEL.0 312 4205239 -4205240 FAX.0 312 4205248
BEKİR BOZDAĞ AK Parti Grup Bşk. VEKİLİ TBMM
TEL.0 312 4206504 -4206505 FAX.0 312 4206514
DENİZ BAYKAL CHP Genel Başkanı TBMM
TEL.0 312 4205264 -4205265 FAX.0 312 4205282
yaşar factoring gibi tefeciler hala bu sitelere reklam veriyorlar.kanla beslenen kan emiciler
YanıtlaSilarkadaşlar site yöneticileri başbakana gönderilmek üzere bir metin hazırlasalar bizde bu ortak metni başbakanlıgı faks çeksek sesimizi başbakana duyurmak içi iyi bir yol olur bence....
YanıtlaSilÇek Yasası Görüşmeleri Yarın da Devam Edecek (2)
YanıtlaSilTBMM Adalet Komisyonu'nda devam eden, "Çek Yasası" görüşmeleri bugünkü çalışmalarını tamamladı.
TBMM Adalet Komisyonu, AKP Ankara Milletvekili Ahmet İyimaya Başkanlığı'nda toplanarak, çek Yasası'nda değişiklik öngören tasarıyı görüştü.
Alt komisyon raporu üzerindeki görüşmelerde 3. Madde kabul edilirken, 4. madde üzerindeki görüşmelere yarın da devam edilecek.
Yasaya, Hükümet ta...
FOTOGALERİ
Tarihe Geçecek Görüşme
Başbakanlık Önünde Eylem
ABD Elçisi Ankara'yı Gerdi
Kan Davası Otobüs Durağında Yakaladı
Sevgilinize çiçek göndermek için tıklayın
TBMM Adalet Komisyonu'nda devam eden, "Çek Yasası" görüşmeleri bugünkü çalışmalarını tamamladı.
TBMM Adalet Komisyonu, AKP Ankara Milletvekili Ahmet İyimaya Başkanlığı'nda toplanarak, çek Yasası'nda değişiklik öngören tasarıyı görüştü.
Alt komisyon raporu üzerindeki görüşmelerde 3. Madde kabul edilirken, 4. madde üzerindeki görüşmelere yarın da devam edilecek.
Yasaya, Hükümet tarafından geçici bir madde eklenerek, soruşturması, kovuşturması ve ceza alanların infazının ertelenmesi öngörülüyor. (ANKA/SON)
(BK/BÜN) (Ankara Haber Ajansı) 10 dakika önce.. [
ARKADAŞLAR İŞİ BİTİRECEK KİŞİ BAŞBAKANDIR...ONA YÖNLENELİM...O İSTERSE KANUN TAMAMMEN BAŞTAN AŞAGI DEĞİŞİR.
YanıtlaSil95 te yazan arkadaş,
YanıtlaSilsen yasa ve hukuktanmı bahsediyorsun yoksa başka bir derdinmi var...
ne demek fazla kurcalama... Ne yani Anayasaya aykırı bir yasa yapılmasına hee mi dememizi bekliyorsun.
Çekte adli para cezasına devam diyen yasaya evet demem için gereken şeyler var..
Nelermi; aşağıyı oku,
1.çeki yazarak borçalanıyoruz ödeme vadesi var,
2.kredi kartı kullanırkende borçlanıyoruz,ödeme vadesi var
3.kredi kullanırkende borçlanıyoruz,ödeme vadesi var
4.senet düzenlerken borçlanıyoruz ödeme vadesi var....
bunların birbirinden farkı varmı yok...
o zaman 2-3-4 maddedeki borçlularda borcunu ödemezse adli para cezası versinler çeke verilene razı olayım..
onlara yoksa çekede olmamalı çünkü farkı yaratan sadece yasa ve bu yasa hukuka tck ya anayasaya uygun değil.
yok ulufe istiyorsan AKP kömür dağıtmaya başlamıştır.
arkadaslar adalet komısyonundakı gorusme bıttımı dıye saat 17 de tekrar ahmet ıyımayanın sekreteryasını aradım telefona cıkan bayan toplantının uzayacagını aksam saat 21 ı bulacagını soyledı ve ben telefon acınca benı tanıyıp yıne mı arıyorsunuz dıyorlar ya bırtek ben mı arıyorum sız aramıyormusunuz hadı son sanslarımız dunde fax cekmıstım sordugumda baska fax ceken yok dedıler
YanıtlaSilArkadaşlar şu anda kiriz geçirmek üzereyim. Eğer ertelemede çıkmazsa bence yapılacak en iyi şey gidip topluca meclis polisine teslim olmaktır. Hem eylem yapmış oluruz hemde bu işi kökünden hallederiz . İnanın eğer meclise teslim olmaya 10.000 kişi gelsin bakalım ne olacak . Kızılca kıyemet kopar 1 saatte kanun çıkırırlar.
YanıtlaSilARKADASLAR, artik her olumlu yazi yazana burhan bey demeyi birakin aydiN(istanbul)
YanıtlaSiltv deki konuşma beni hiç tatmin etmedi, bunu kimse anlayamaz, hani içerde 2100 kişi yerine 60 bin kişinin olduğu, hani para cezasının devlete ödendiği alacaklının bundan faydalanmadığı, yaklaşık 10 dakikada çok şey daha net anlatılabilirdi üzüldüm böyle bir fırsatın boşa gittiğini düşünüyorum yanlışım varsa özür dilerim.
YanıtlaSilCARPEDİEM
ARKADAŞLAR KOMİSYONDAN HABER VARMI
YanıtlaSil95 de yazan arkadaş,seni tanıyorum nerden mi-
YanıtlaSilsite yöneticisine yaptığın yayınlamaz çağrısından....
burhan beeeyyy...naberr
Ertuğ beyefendi kardeşim,
YanıtlaSil1-Vermiş olduğun kırtasiyeci örneğine kargalar güler..
2-Dükkanda çalışan babanız dahil 2 kişinin ne kadar borcu olabilir ki zaten
3-Zaten o tip yer işletme değildir ki
4-Sen bana tekstil atelyelerinden,oradaki makinalardan,çalışan 100-150 kişiden bahsetsene bakıyım
5-okadar adamın sorumluluğunu alıp da çek kes,ekonomi dursun çekini öde bakiyim,
6-Bana 3-5 liralık defter kitap satıp,sanayici büyük tüccar edebiyatı yapma...
7-Bu yaptığın edebiyat 20 yıl evveldi,kahvede yapılıyordu şimdi bu devirde yapılmıyor.Çünki kimse inanmıyor.
8-onun için sayın beyefendi,faktöringler yüzünden sana tahtakalede kaç tane esnafın dükkanının gittiğini ben sana söyleyeyim.134 tane .Aç tapu kayıtlarına bak.Bulamazsan mail adresine göndereyim
9-ticaret yapan tüccar ileriyi görür demişsiniz,ABD bile o kadar teknoloji ve akademik kariyerli ekonomistlerine rağmen göremedi.Siz neden bahsediyorsunuz.
10-Bu yorumcubaba edsını bırakıp,biraz oturduğunuz yükseklikten yere inerseniz sizde gerçekleri görürsünüz.
11-Bu bakımdan kitap cetvel edebiyatını bırakıp,yasak olmasına rağmen çin menşeli malların,ispanya üzerinden made in spain diye ülkemize nasıl girdiğini ve esnafı nasıl etkilediğini yaz.
12-Biraz ekonomi biliyorsan şayet,bu işlerin asla bir tüccarın ayağını yorganına göre uzatmasıyla değil,ülkenin genel ekonomisi ile direkt olarak ilintili olduğunu anlarsınız.
13-Bu bakımdan Faktöringlere hizmet etmekten vazgeçiniz sayın beyefendi..
Saygılarımla
ZOLA
sevgili arkadaşlar;
YanıtlaSilDün konu ile ilgili görüşlerimi belirtmiştim dilim döndüğünce.Bu işin çok kurcalanmaması gerektiğini belirtmiştim.Hükümetin yavaş yavaş bu işi kökten kaldıracağını söylemiştim.Semayeden çekiniyor demiştim.Ama bazı arkadaşlar umut tacirliği yapmaya devam ediyor.Birden bu işin oluşması mümkün değil.Düşünsenize ben çeke hapsi kaldırdım derse neler olabileceğini.Aslında hükümet sinyali verdi ama bazı arkadaşlarımız bu mesajı ya almadı yada almak istemedi.Tamam mazlumm durumda olabiliriz ama karşımızda da mağdur olan bir kesim var.Onları da anlayışla karşılamamız lazım.Bazı arkadaşlar öyle bir hava yarattı ki sanki biz tepeden tırnağa haklıyız.Aslında değiliz.Bu işi bu kadar kurcalayınca ne oldu.Karşı tarafda atağa geçti.Adalet bakanının konuşmasını duydunuz herhalde.Adam 360 derece birden döndü.Bunun tek müsebbibi sitedeki bazı kendini bilmeyen arkadaşlarımızdır.Herhalde bu arkadaşlar bu sorunun bitmesini istemiyor.Ben bu arkadaşların samimiyetinden şüphe etmeye başladım.Politikacının biri zamanında demişti;yavaş yavaş enjekte edeceğiz diye..Hükümette bize bunu dolaylı olarak söyledi..Ama malesef biz alamadık..Geçmiş olsun..Şimdi çıkacak kanunu seyredin bakalım..O çok bilmiş arkadaşlar ne diyecek merak ediyorum..
Dün de yazdım.Çekten dolayı uzunca bir süre cezaevinde yattım.Akıl hastanesinde tedavi gördüm.Sürgüne gönderildim.İçerde durum iyi değil.Bir an önce içerideki arkadaşlarımızı dışarı almamız lazım.Onun için ısrarla yine söylüyorum..2 yıl erteleme demek sonunda af demek.Yazı yazan bazı arkadaşlar bunun bilincinde olun.İşi baltalamayın..Sizin dediğiniz şekilde bu yasa ilk etapta çıkmaz.Zamana yayılacak..
Bu yazının site yöneticileri tarafından yayınlanıp yayınlanmayacağını da bilemiyorum.Ama gerçekleri görelim.Dışarıdan ahkam kesmek kolay..Çünkü sizler cinayet mahkumları ile iç içe yaşamıyorsunuz..Aynı yatağı ve sofrayı paylaşmıyorsunuz..
ya o mutabakat sağlandığı dünkü haber
YanıtlaSilertuğrul efendi sana söylenecek söz çok ama fazla söze gerek yok şarlatanlık yapma vatandaşında moralini bozma sen işine gücüne bak olanlara senin aklın ermiyor anlaşılan
YanıtlaSilmynet finans bakın.2 yıllık ertelemede mutabakat sağlanmış
YanıtlaSil4 yıl önce DİZAYN PVC BORU üretici firmanın İZMİR BÖLGE BAYİSİnin pazarlama müdürü geldi benim siparişlerimi aldı ve siparişlerimin karşılığında benden vadeli çekler aldı.
YanıtlaSilvadeli çeklerimle bölge bayisi firma DİYAYN GRUP tan siparişlerimizi temin etti.Dizayn firması bu çekleri aldı istanbuldaki ismini vermeyeceğim bir factoring firmasına kırdırdı.
Koskoca DİZAYN GRUP holdingi bile üretimini o zaman factoring (resmi tefeciler)üzerinden yapıyordu.çünkü ben çekleri factoring firmalarına ödedim.
Bu haberimi başbakana babacana sadulah ergine hakkı köylüye lütfen fakslayın.isterlerse bankadan çek dökümanlarını da alır veririm.ayrıca bu kayıtlar bende zaten var.
akp nasıl oyuna geldiğini anlaması için bunun gibi binlerce örnek verilebilir.türkiyenin holdingleri bile tefecilerle iş yapıyor hükümet uyansın artık.
Banka elimdeki çek miktarının %80i kadar anında kredi veriyor.teminatı hapis cezası.
Dünyayı kriz kasıpkavuruyor ABDdeki bankalar batıyor bizdekiler rekor karlar açıklıyorlar.
Bakalım AKP yahudi lobilerine daha ne kadar çanak tutacak.
Çevremizde tefecilikten güya adam olan bir sürü para babası var.
AMA BİZ ÇEK MAĞDURLARI İMPARATOR BİR PİÇ OLMAKTANSA BİR HİÇ OLMAYI HATTA HAPİS YATMAYI DA TERCİH EDERİZ.
arkadaşlar ofluogluna mesajlarımızla tlf faksla destek olalı medya gğcümüzü görsün telefonları kitlensin hadi arkadaşlar
YanıtlaSilkanal 24 te 17:15 te hadi arkadaşlar
SİTENİN REKLAMINI YAPMAK ŞART KALABALIK OLMALIYIZ
YanıtlaSilSİTE YÖNETİCİLERİ HESAP NO VARSA VERİN KATKIDA BULUNALIM ARKADAŞLAR ÖDEME GÜCÜ OLANLAR YARDIMCI OLSUN BAŞKA ÇARE BAŞKA YOLU YOK
ÖDEME YAPABİLECEK İMKANI OLANLAR NE YAPABİLİYORSA KARINCA KARARINCA O HESABA PARA YATIRSIN SİTE İLETİŞİM YOLUYLA MÜRACAT ETSİNLER LÜTFEN ZOR DÖNEMDEYİZ