Yeni Çek Kanununa göre çeklerin bankaya ibrazı ve karşılıksız çek işlemleri aşağıdaki kurallara göre yapılacaktır.
3167 Sayılı kanuna göre;
3. Maddede, çekin muhataba ibrazı, banka tarafından çekin bedelinin ödenmesi, çekin karşılıksız olduğunu tesbiti ve karşılıksız kalan kısım için gecikme cezası düzenlenmiştir.
Maddenin 1. fıkrasında, çek bedelinin nasıl ödeneceği, 2. ve takip eden fıkralarda karşılıksız işleminin nasıl yapılacağı ve bankanın sorumlu olduğu miktar belirtilmiştir.
Karşılıksız çek işlemi 2. 3. 4. 5. ve 6. fıkralara göre yapılacaktır.
Karşılıksız çek işlemi yapılabilmesi için;
a- Çekin, üzerinde yazan keşide tarihine göre kanuni ibraz süresi içerisinde ibraz edilmesi,
b- Hamilin, karşılıksız çek işlemi yapılmasını talep etmesi,
c- Çekin arkasına, ibraz tarihi, hesap durumu, bankanın yükümlülüğü çerçevesinde ödediği miktar, ibraz eden kişinin ya da tüzelkişi temsilcisinin adı soyadının yazılması,
d- Çekin arkasının hamille birlikte banka görevlisinin de imzalaması,Gerekir.
İbraz eden, çekin arkasını imzalamaktan kaçınırsa karşılıksız çek işlemi yapılmaz.
Çekin arkasında; Banka tarafından ödenen miktar çek bedelinden düşüldükten sonra karşılıksız kalan tutar açıkça belirtilir.
Banka tarafından ödenen miktar; hesap sahibinin banka hesabında bulunan parası + bu miktar yetmediğinde bankanın yükümlülüğü gereği (en çok 600 TL) ödemekle yükümlü olduğu miktardır.
5941 s. Çek Yasası’na göre; çeklerde, hamilin kısmi ödemeyi kabul edip etmemesine göre karşılıksız işlemi yapılmaktadır.
1 - Hamilin kısmi ödemeyi kabul etmesi halinde ibraz ve karşılıksız çek işlemi:
3. maddenin 4.ve 6. fıkralarına göre karşılıksız işlemi yapılacaktır.
Örnek;
A- ) Hesap bakiyesi sıfır, hesap sahibinin hesabında hiç para yok;
a- Çek bedeli 600 TL veya daha az,
Banka, 600 TL yi geçmemek üzere çek bedelini hamile ödeyecek ve karşılıksız işlemi yapılmayacaktır.
b- Çek bedeli 1.000 TL,
Banka, yükümlülüğü gereği 600 TL yi hamile ödeyecek, 400 TL için karşılıksız işlemi yapılacaktır.
c- Çek bedeli 1.500 TL,
Banka, yükümlülüğü gereği 600 TL yi hamile ödeyecek, 900 TL için karşılıksız işlemi yapılacaktır.
B - ) Banka hesabında 500 TL bulunmakta olsun,
a- Çek bedeli 600 TL.
Banka hesapta bulunan 500 TL yi + ödemekle yükümlü olduğu miktardan 100 TL yi ödeyecek ve karşılıksız işlemi yapılmayacaktır.
b- Çek bedeli 1.000 TL,
Banka, hesapta bulunan 500 TL + yükümlülüğü gereği 400 TL yi hamile ödeyecek karşılıksız işlemi yapılmayacaktır
c- Çek bedeli 1.500 TL,
Banka, hesapta bulunan 500 TL + yükümlülüğü gereği 600 TL yi hamile ödeyecek, karşılıksız kalan 400 TL için karşılıksız işlemi yapılacaktır.
2 - Hamil tarafından kısmi ödemenin kabul edilmemesi halinde (hesapta bulunan para+bankanın ödemekle yükümlü olduğu miktar) ibraz ve karşılıksız çek işlemi;
3. Maddenin 5. ev 2. fıkraları uyarınca; karşılıksız çek işlemi yapılacaktır.
Örnek;
Çek bedeli 10.000 TL olduğu halde banka hesabında 500 TL bulunmaktadır. Hamil kısmi ödemeyi kabul etmedi. Bankanın ödemekle yükümlü olduğu miktarın dışında sadece bankada bulunan miktar çek bedelinden düşülecek ve 9.500 TL olarak karşılıksız çek işlemi yapılacaktır. Burada bankanın ödemekle yükümlü olduğu miktar (600 TL) karşılıksız işleminde göz önüne alınmayacaktır.
1- Hamil tarafından kısmi ödemenin kabul edilmesi halinde;
Banka, karşılıksız işlemi yapıldıktan sonra çekin arka ve ön yüzünün onaylı fotokopisini ibraz eden hamile verir, çekin aslı banka tarafından muhafaza edilir. Çek aslının mahkeme veya icra dairesi tarafından istenmesi halinde bu mercilere gönderilir.
2- Hamil tarafından kısmi ödemenin kabul edilmemesi halinde (hesapta bulunan para+bankanın ödemekle yükümlü olduğu miktar);
İbraz tarihi ve ödememe nedeni çekin arkasına yazılır ve hamilin imzası alınmak suretiyle çekin aslı hamile geri verilir, onaylı fotokopisi bankada saklanır. Bu durumda karşılıksız çek işlemi 2. fıkraya göre yapılır.
Bu duruma göre infazları tamamlanmamış dosyalar yeniden ele alınıp, gerek hesapta gerekse bankaca kısmi ödeme yapılarak karşılıksız çek işlemi yapılıp yapılmadığı belirlenecektir..
Bu Karşılıksız çeklerle ilgili Yargıtay Savcısının yazısıdır, defalarca okumama rağmen bir şey anladığım söylenemez, ama dosyaların yeniden alınması güzel bir gelişme...
2 haftadır yorumlarınızı okuyorum,bende mağdurum geçen yıldan beri aranmaktayım eşim yüzünden bu haldeyim aslında bir işim vardı ama ona çek aldım kullandı ilk sene iyiydi 2007 de işeri bozuldu ayrıldık borçlar bana kaldı suan yakalamam var memleketimi terk ettim 3 ay önce babamı kaybettm cenazesine bile gidemedim 1 ev ve emekli san.maşı vardı kardeşlerim reddi miras davası açmamı istedi eve haciz gelmesin diye av.vekalet gönderdim sonuçlanmış ben şimdi babamın maaşından yararlanabilirmiyim alırsam nasıl alırım lütfen bana yardımcı olun
YanıtlaSilesnafı çek kullanmaya zorlayan eger geniş çaplı iş yapıyorsanız hammedde satan firmalardır o adama sana senet vereyim dedigin zaman sana ******* gülerler senet kullansın diyen piyasadan bihaber sözümona tüccarlar ya bu işi bilmiyor yada çok aptallar!
YanıtlaSilSAYIN CÜNEYT BEY 152 VE 153 TE ANLATTIĞIM VE SORDUĞUM SORULARA LÜTFEN BİR YORUM.SERDENGEÇTİ.
YanıtlaSilsgk bağlanacak maaş tereke nedeniyle borcaa bağlı değildir.
YanıtlaSilmaaş bağlatabilirsiniz.
merriaa@hotmail.com
Arkadaşım şuan mahkemeler şahsi davranıyor ve cezaları basıyor veya devam ettiriyor. Vicdanlı hakimlerse cezalara son veriyor. Bu yargıtay ictihatına kadar gider. Sonra tekrar dilekçeyle düşmeyen mahkemeler veya infaz savcıları düşürür. Malesef her mahkeme bağımsız anlayışı olduğu için Hakimler AT oynatıyor ülkede. Şikayet merci malesef yok.
YanıtlaSilNe demişler ; Düzen değişsede düzülen değişmez.
Affınıza sığınarak yazıyorum, ne kadar argo olsada durum bu.
Merrriaa
arkadaşlar bu ilk sayfadaki yargıtay savcısının yorumuna göre şu anda infazda olan dosyalarında yeniden görüşüleceği anlamınamı geliyor.yani kaçak durumdakilere yeniden yargılanma hakkı tanınabilirmi. sadi....
YanıtlaSilarkadaşlar
YanıtlaSilben yılbaşı akşamı alındım ve cuma cumartesi günü mahkemelerle uğraştım
tatil olduğu için nöbetci mahkemeler geç gediği için işim 2 gün sürdü
istanbul nöbetci ağırceza red verdi savcı ihtiraz etti ve bir üst
nöbetci mahkeme ye cıktım 3 tane hakim ardı 3 de red veren mahkeme
hakimine kızdılar nasıl böyle karar verirdiye ve beraat kararı verdiler
ve ben işlemlerimi bitirdim mahkemelerde matbu başvuru formları
vardoldurup veriyorsun savcı hemen mahkemeye sevk ediyor vehakim hemen
onaylıyor ve düşümü alıyorsun yoğunluk olmasa işlen 20 dakikada bitiyor
yanlız gidenlere bişey yapıyorlarmı bilmiyorum ben 2 gün içinde
işlemlerimi bitirdim bilader ceza evinde bakırköy 12 asliye red verdiği
için tek dosya o kaldı ve cıkamadı yanlız di,kkatli olun gbt de olmayan
dosyalarda olabilir ilerde cıkabilir uyaptan bunu iyi öğrenin sonra
karşınıza cıkmasın allah hepimizin yardımcısı olsun z.s
8 de yazan arkadaş. Beraat alma sebebin neydi ?
YanıtlaSilgününde ibraz edilmiş bir çek.yani 08-08-2007 fakat 19-03-2008 tarihinde dava açılmış.bu çekte altı aylık süre geçmiş olmuyormu.bu konuda lütfen bana yardımcı olun.f.t
YanıtlaSilarkadaşlar selamünaleyküm inşallah içerdeki arkadaşlar refaha tez zamanda çokar ben de 215 gün yattım çıktım ama 4 ay önce fakat akrabam aynı olaydan dolayı kaçak ne yapmak gerekir taahüt vermek istemiyoruz yokki çaresisiz ne yapalım cüneyt bey bekleyelimmi tolga
YanıtlaSilSayın F.T.
YanıtlaSilÇek; şikayete bağlı bir suç olduğundan, şikayet tarihi 6 ay içerisinde olmalı.
Ama savcı davayı 1 veya 2 senede de açabilir
ŞÜKRÜ BEY TEŞEKKÜR EDERİM.YALNIZ ŞİKAYET 6 AY 11 GÜNDE YAPILMIŞ YANİ ALTI AYLIK SÜRE GEÇMİŞ.BENİM ANLATMAK İSTEDİĞİM O.
YanıtlaSilDİKKAT DİKKAT DİKKAT.......................
YanıtlaSilSEVGİLİ ÇEK MAĞDURLARI ve SİTE YÖNETİCİLERİ
SİTEMİZE YAZANLARDAN BİRİ veya BİRİLERİNİN YAZILARINDAN VİRÜS GİREBİLİRMİ::::
BEN İSTİSNASIZ ve ARALIKSIZ DEVAMLI SİTEYİ TAKİP EDEN BİR SİTE ÜYESİYİM İKİ AYRI BİLGİSAYAR KULLANIYORUM ve HER İKİSİNEDE VİRUS BULAŞTI BU KONUYU SİTE YÖNETİCİLERİNİN ve SAYIN CÜNEYT BEYİN DİKKATİNE SUNUYORUM ÖNLEM VARSA ALINSIN......... İZMİRLİ MİMAR
9 YAZAN ARKAFAŞIM YENİ CIKAN ÇEK YASASINDAN DOLAYI HAKİMLER TUTUKLAMA KARARINI KALDIRIYOR HEMEN TAAHÜT DE BULUNURSAN Z.S
YanıtlaSilslm
YanıtlaSilarkAdaşlarsorumu yanıtlarsanız çok sevinirim. temyizdeki dosyaların durumu ne olacak bilen varmı. yani temyizdeki dosyalar nisandan sonra gelirse erteleme hakkından faydalanamayacakmıyız.
Sayın F.T.
YanıtlaSilÇek tarihinden hesaplamayacaksın. Çekin ibraz edilip karşılıksız çıktığı tarihten hesaplayacaksın.
Mesela 10/10/2009 tarihli çek 20/10/2009 da karşılıksız çıkmışsa, süre 20/10/2009 da başlar..
bu yazıda hamili diyor cirocularda hamilimi oluyor arkadaşlar hamili çekin üzerindeki sahıs olmuyormu enson çeki elinde tutanmı hamili aydınlatırsanız sevinirim saygılar ARLI
YanıtlaSilSayın 14
YanıtlaSilSiteden virüs bulaşması imkansız çünkü google alt yapısını kullanan bir site, blogger..
En şüpheli durum bence msn
messengerden den gelen mesajlara dikkat et, messengerden tanımadığın birinden gelen mesajı açmışsan şifayı kapmış olabilirsin
siteye ölü toprağı serpilmiş kimseden ses çıkmıyor hayırdır arkadaşlar bekleyelim ama bu sessizlik hayırdır inşallah arlı
YanıtlaSilİYİ GÜNLER,BENİM KESİNLEŞMİŞ 3000 TL ADLİ PARA CEZAM VAR,BU BORCU 3 TAKSİT YAPTIM,BİR TAKSİT ÖDEDİM AMA KALAN 2 TAKSİDİ ÖDEYEMEDİM,TUTUKLAMAM ÇIKTI,AMA BU YENİ ÇEK KANUNU ÇIKTIĞI İÇİN,SAVCI KATİBİ MAHKEME YAZI YAZMIŞ,AMA RED GELDİ,AMA BİR ŞEY ANLAMADIM ,BENDEN HERHANGİ BİR TAHAHÜT NAME İMZALAMADIM,AMA BU ARADA SAVCININ EMRİYLE 10 GÜN TUTUKLANMAM ERTENLENDİ,AMA BUGÜN ADLİYEDEN ARADILAR,YARIN SAAT 3 KADAR GELMESEM,TUTUKLANACAKMIŞIM BU DURUMDA NE YAPMALIYIM,LÜTFEN YARDIMCI OLURMUSUNUZ,ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.
YanıtlaSil21
YanıtlaSilikimilyar için gidip taahhütname vereceksin
Ne oldu, nereye gitti herkes? Çoğalmayı beklerken azalıyormuyuz?
YanıtlaSilcinocan zannetmiyorum hergün dahada güçleniyoruz aslında ancak herkes yasanın ne iş yaradığını ve nasıl işleyeceğini bize ne faydasının olduğunu ve chp'yi beklemektedirler bence
YanıtlaSil8 de yazan arkadaşım yılbaşı akşamı nerden alındın.yolda mı,bir mekanda mı,evde mi..
YanıtlaSilsite tatile girdi herhalde taahütü veren özgürlüğün tadını çıkarıyor herhalde öyleyse bizde gidelim verelim taahütü bizde tatile çıkalım ne bu sitenin hali arlı
YanıtlaSilSLM ARKADAŞLAR GBT'DE HANGİ DOSYALARDAN ARINDIGIMI NASIL ÖGRENEBİLİRİM.UGUR
YanıtlaSilhamle sırası chp de herkes bunu bekliyor ben dahil...
YanıtlaSil27
YanıtlaSilya avukatınız adliye infaz bürosuna gidecek öğrenecek, yada siz karakola gidip kimliğinizi memura vererek gbt me bakarmısınız diyeceksin
başka yolu yok
diğer sayfadada yazdım bu sayfaya geçildiğini farketmedim bu gün arkadaşım yanında 40 işçi çalıştırdığı fabrikasına baskın yapıldı rakadaşım tesadüf kurtuldu tamam borçlarını ödeyemiyor ama hala ayakta kalma mücadelesi veriyor üstelik 40 kişiye iş veriyor ekmek veriyor ATIN İÇERİ FABRİKA KAPANSIN 40 AİLE İŞSİZ KALSIN KİME NE DEMİ.
YanıtlaSil27 karakola gitme sakın yakalanırsın ondan sonra ayıtla pirincin taşını en güzeli tanıdık polis akraban varsa ona sorduracan
YanıtlaSilDEĞERLİ CÜNEYT BEY ARKADAŞI AVKTINA GİTTİ TAAHHÜT VERSİN DİYE BENDE KENDİSİYLE GÖRÜŞMEMDE DEDİMKI İLK TAKSİDİ 11 AY 25 GÜN SONRA ÖDÜCEM DİYE ÖDEME PLANI VER DEDİM BURDA ÖĞRENDİĞİM BU FAKAT ARKADAŞIMIN AVKTI KESİNLİKLE HAKİMLER O ŞEKİLDE ÖDEMEYİ KABUL ETMİYOR ÇOK DİLEKÇEYİDE GERİ ÇEVİRİYOR DİYE TEPKİDE BULUNDU O ŞEKİLDE ÖDEMEK BİZİM KANUNİ HAKKIMIZ DEĞİLMİ BUNU BİR AÇIKLARSANIZ SEVİNİRİM SAYGILAR
YanıtlaSiljenardi bey nerelerde kaç gündür yazmıyor.ortalıklarda yok.telefonundan arıyorum açmıyor.. bilen varsa söyeleyebilirmi aramızdan ayrıldımı yoksa.. bizi bırakmasın ne oluır ya.anıl türk
YanıtlaSil32 o avukat, sen borcun 2 yıllık faiziyle beraber hesapla nakit ve peşin güvence niyetine bana ver 2 yıl sonra borcu ödemezsen ben bu parayı borçluya öderim de diyomu!! merak ettim sadece
YanıtlaSil27 Bence git bir tane e devlet şifresi al sorunların çözülsün.
YanıtlaSilTOTE
vadesinden önce yazdırılan çeklerle ilgili beraat eden arkadaşlar dosya no,vs.yazarlarsa çok iyi olur.şimdiden teşekkürler.
YanıtlaSilsyn tote
YanıtlaSile devlet şifresi aldıgımızda neleri görebiliriz,,,dosya içerigi görme ihtimali varmı??
SLM
YanıtlaSil14000 TLİK ÇEKTEN DOLAYI ENİŞTEMİ GECE TUTTULAR HAL CEZAEVİBE GİTMİŞ DEĞİL AYRICA BAŞKADA ÇEKİ YOK TAHHÜT VERECEK FAKAT NE ŞEKİLDE VE FAİZİ NASIUL HESAPLAYACĞIZ ŞU AN ONUNLA UĞRAŞIYORUZ NE YAPMAMIZ GEREKİYOR HEMEN CEVAP VEREBİLİRMİSİNİZ
OKAN...
37
YanıtlaSilmahkemeni tarihini sonucunu daja pek çok şeyi
syn tote,,,şunu demek istedim
YanıtlaSiluyap taki gibimi,,yoksa
davanın içerigini,,kararını,,çek günündemi degilmi gibi ayrıntıları görme durumu varmı??
38
YanıtlaSilCezaevi İnfaz savcılığınca Karşılıksız çek nedeniyle tutuklu bulunan arkadaşlarımıza dağıtılan matbu taahhutname örneği aşağıdaki gibidir..
Anlaşılan halen infazı çıkmış yada çıkacak olan arkadaşlarımızda bunun gibi bir taahhütname verecekler
Hakkımızda hayırlısı..
...... ASLİYE CEZA MAHKEMESİNE
DOSYA NO : …… /
Mahkemenizin yukarıda esas no yazılı dava dosyası ile ilgili olarak hükümlünün ödeme taahhütnamesi vermiş olması ve ödeme taahhütnamesinin ibraz tarihinden itibaren işleyecek 3095 sayılı Kanuna göre ticarî işlerde temerrüt faiz oranı üzerinden hesaplanacak faizi ile ödenmesi ve ilk yıla denk gelen ödeme miktarının Yasa’nın geçici 2/b madde ve fıkrası hükmü gereğince borcun en az üçte birini kapsadığı ve yasadaki diğer şartları da içerdiği anlaşılmakla;
Hükümlü hakkında yukarıda numarası ve tarihi yazılı kararın İNFAZININ 5941 Sayılı Yasanın 2/b madde ve fıkrası hükmü gereğince taahhütnamede belirtilen süre kadar DURDURULMASINA karar verilmesi kamu adına talep ve mütalaa olunur.
.../.. /2009
C. savcısı
ÖDEME TAAHHÜTNAMESİDİR
İLK YIL BORCUN ÜÇTE BİRİ OLACAK
25.12.2010 borcun ilk taksiti
25.12.2011 borcun ikinci taksidi
34 deki dostum ben ne dediğinizi anlayamadım
YanıtlaSil40
YanıtlaSilDavanın türü
Mahkeme Numarası
Hakkınızda açılmış tüm davalar
Sanıklar
Tanıklar
Mahkeme tarihi
dosya durumu vs
PTT den aldığınız e-devlet şifresi ile hakkınızdaki tüm dava dosyalarını görebilir, detaylarınada gerekirse uyaptan bakabilirsiniz. Yani uyapta tek tek aramak yerine hakkınızda ne varsa www.turkiye.gov.tr de çıkıyor.
YanıtlaSilTEŞEKÜRLER VERDİĞİNİZ DİLEKÇE ÖRNEĞİ İÇİN FAKAT HALEN CEZAEVİNE GİTMİŞ DEĞİL ŞUAN KARAKOLDAN ADLİYE GİDİYORLAR. NİĞDEDE YAKALNDI CEZA ÇIKAN MAHKEME İSE İZMİR ASLİYE CEZA NİĞDEDE TAAHÜTTE BULUNSA BIRAKILMA ŞANSI VARMIDIR ACABA YOKSA CEZA EVİNE İZMİRDEN GELEN CEVABIMI BEKLEYECEK GECEDEN BERİ ONUNLA UĞRAŞIYORUZ BİZ MERSİNDEYİZ TELEFONUN BAŞINDA UĞRAŞABİLİYORUZ CEBTEN KONUŞABİLİYORUZ ŞUAN ADLİYE GİTTİKLERİ İÇİN BİZDEN BİLGİ BEKLİYOR AVUKATLADA GÖRÜŞÜYOUZ AMA BOŞ KONUŞUYORLAR LÜTFEN HEMEN CEVAP VE YOL GÖSTERİN...
YanıtlaSilOKAN
ptt den alınacak şifreyi bir yakınınız alablirmi veya aldırmış olan varmı
YanıtlaSil45
YanıtlaSilbizzat kişini gitmesi gerekiyor.
ptt den e devlet şifresi almaya gidince sobelenmeyelim....?
YanıtlaSilanalayamadım bana mı cevap verdiniz ne yapmamız gerekiyor hala öğrenemedim..
YanıtlaSilokan...
CAN DOSTLARIM BELKİ KAÇ KERE SORULMUŞTUR AMA BAĞIŞLARSANIZ BENDE SORACAM DİYELİMKİ SIKIŞTINIZ TAAHHÜT VERDİNİZ TABİİ FAİZLER VE MASRAFLAR ÜSTE BİNİNCE ÖDENMESİ ZOR BİR RAKAM ORTAYA ÇIKIYOR BU MEYANDA BİR PARA ELINIZE GEÇİYOR BU PARADA ADLİ PARA CEZASINA YETİYOR BU SEFER TAAHÜTTEN VAZ GEÇİP ADLİ PARA CEZASINI YATIRA BİLİYORMUSUNUZ DAHA UCUZA HALLETMEK AÇISINDAN
YanıtlaSilYa Arkadaşlar bir yol lütfen
YanıtlaSilBen kaçak durumdayım içeri girmemek için tahhut verip firmaya gidicem anlaşayım diye cünkü borcum sonuçta çekten çok paramı kaybettim ama onurumu kaybetmedik notere gidemiyorum gbt var veklaet veremiyorum alınacam dosya başka ilde cezaevine gitmek zorunda kalacam bunun bilen varmı ya bunun çözümü nerde hey allahım bu zulme sebep olanları layık olan yere koy emi arkadaşlar bu konuda yolumu cizebilecek arkadaş varmı
a.y.
Okan
YanıtlaSilNerde ceza aldı ise oradan cevap gelecek niğdede mahkemeye çıkacak ve ordan taahhü verecek.Ordanda bırakacaklar.
okan telini ver arayayım.
YanıtlaSilPTT de bayan görevli genelde bu şifreyi veren. GBT sorgulama yok orda. Korkmadan alabilirsiniz.
YanıtlaSilCinocan
sayın 32 yorumcusu kardeşim, sizin avukatın söyledigi kendi işgüzarlağı, siz şartlarına uygun taahhütte bulunduktan sonra hakimin red verme şansı yok. burada dikkat edilecek hususu ilk taksit borcun 1/3 ünden aşagı olmayacak şekilde 31.12.2010 ve yasal faizin 1/3'ü, ayrıcaikinci dilim 2/3 taahhüt tarihinden itibaren 2 yılı aşmayacak tarih olacak ve 2/3 yasal faiz. ( Burada işi şansa bırakmamak için bazı mahkemeler 2 yıllık süreyi yasanın resmi gazetede yayımlandıgı tarih olan 20.12.2009 itibaren başlatıyor, bu nedenle 20.12.2011 olarak taahhütte bulunursanız red gelme ihtimali azalır.) SAMİ KAL
YanıtlaSilşifreyi ptt den ben kendim aldım.. kaçak durumdayım ama sorun olmadı.
YanıtlaSilBende kendim aldı şifreyi PTT den ve soun yok oradaki görevli sadece bilgilerinizi giriyor ve size şifreyi aldığınıza dair bir yazı imzalatıyor ve bir nüshasınıda size veriyor.
YanıtlaSilŞöyle düşünün sizin adınıza olan bir banka şifresini nasıl başkalarına vermezler ise PTT dende kendi şifrenizi kendiniz alacaksınız.
SAYIN 55 SAMİ KAL İLK ÖNCE SİZEDE GEÇMİŞ OLSUN BU BAHSETTİĞİM ARKADAŞIMIN AVUKATI ADAM SANKİ ALACAKLININ ORTAĞI GİBİ KONUŞUYOR ARKADAŞIM YARIN BAŞKA BİR AVKTA GİDECEK
YanıtlaSilVEKALETEN ÇEKTEN BAŞVURUSU OLUPTA KARARI ÇIKAN VARMI VARSA PAYLAŞIRSANIZ SEVİNİRİM
YanıtlaSilARKADAŞLAR BU GBT İŞİNİ NE KADAR ABARTTINIZ YA NOTERLE GBT NİN NE ALAKASI VAR,MİLLETÇE PARANOYAK OLDUK YA...POLİS KONTROLUNDEN BAŞKA HİÇ BİR YERDE GBT OLMAZ.ADLİYELERDE BİLE...
YanıtlaSilGBT ANCAK ŞİFRE İLE GİRİLİP JANDARMA VE POLİS ASAYİŞ BİRİMLERİNCE ÖZEL BİR SİSTEMDEN YAPILANDAN SORGULAMADIR.RAHAT OLUN YA BİRAZ..
saygıdeğer kader arkadaşlarım hepinize allah kolaylık versin ben vekaleten çekten hakkımda tutuklama çıktı şimdi yasada bu ceza yok deniliyor vekaleten cekten yargılanıp ceza alan hapis yatmış ve dışarda olupta itiraz edip beraat alan kader arkadaşımız varmı? varsa eğer buraya mahkeme sonuçunu yazabilirmi emsal teşkil etmek için.. hepinizden allah razı olsun
YanıtlaSilmeraba ben gülçin kardeşim hapiste alacaklı anlaşmıyor.acaba adli para cezasına taahhüt verilebilirmi.lütfen cevap
YanıtlaSilŞÜKRÜ BEY BENDE AYNI ŞEYİ SÖYLÜYORUM.ÇEKİN İBRAZ EDİLİP KARŞILIKSIZ ÇIKTIĞI TARİH 08-08-2007 DAVANIN AÇILIŞ TARİHİ 19-03-2008 ŞİMDİ BU ÇEKİN AKİBETİ NE OLUR.İTİRAZMI ETMEMİZ GERKİYOR.LÜTFEN BANA BİR CEVAP VERİN.
YanıtlaSilDEĞERLİ CÜNEYT BEY AKŞAM OLDU BELKİ İŞ YOĞUNLUĞUNUZ HAFİFLEDİYSE DÜN YAZDIĞIM 139 DAKİ YORUMLA İLGİLİ BİR GÖZ GEZDİRİRSENİZ SEVİNİRİM
YanıtlaSil62
YanıtlaSilAdli para cezasına taahhüt verebilir tabiki.Sitenin sağ tarafında bulunan başlıklarda ÇEK KANUNU ÖRNEK TAAHHÜTNAMALER var.
Geçmiş olsun
cüneyt bey size bi sorum olacak benim çeklerim yeni yazılmaya başladı toplam 200 milyar piyasa ya çekli borcum var fakat ödeceyecek durumum yok tefeciye düştüm sadece adli para cezası ne kadar öderim
YanıtlaSilCUMHURİYET HALK PARTİSİ'NİN SAYIN YÖNETİCİLERİ,
YanıtlaSilYeni Çek Yasası çıkarılırken , bu
yasanın insanlık onuruna,insan haklarına,adalet ve hakkaniyete ve
ekonominin kurallarına ne kadar ters olduğunu sözcüleriniz vasıtasıyla
defalarca kürsüden ifade etmiştiniz.Ama iktidarın sayısal çoğunluğu
maalesef sizin bu çabalarınızın neticesini yüce Mecliste görmmemize
yetmedi.Ama meşhur sözdür;demokraside çare tükenmez diye.Heleki
Türkiye neticede bir hukuk devleti ve herşey parmak çoğunluğuyla
bitmiyor.Zulmün devamını temin etmek için havaya kalkan
parmaklar,akl-ı selimin,muhalefetin ve yargının sayesinde bakarsınız
büküleveriyor.
ÇEK MAGDURLARI.COM sitesini takip eden
vekilleriniz veya görevlileriniz mutlaka vardır.İnsafı olan Allah
rızası için konuşsun.Hergün yüzlerce mesaj yağıyor buraya.Bir tane
kötü niyetliye rastladınız mı?Buraya yazan insanlar bir zulümden
bahsediyor.Bu insanlar sahtekar değil , dolandırıcı değil.Bir yol
kazasına uğramışlar.Şimdi sadece imkan istiyorlar.Yeni bir düzen
kurmak , yeni bir hayata başlamak,borçlarını yavaş yavaş ödemek
istiyorlar.Kaçarak,hapislerde çürüyerek hangi borç ödenir.İktidar öyle
bir ucube yasa çıkarttı ki,kime neye hizmet ettiğini bilmeyen
yok.Düşmüşün,çaresiz kalmışın,hayatta tutunacak dalı bulunmayan
insanların seslerine bu kadar duyarsız kalabilmek,işgale uğramış
memleketlerde olurdur sanırım.Onları kendi inandıkları değerlere
değil,bizim Rabbimize havale ediyoruz artık.O her zaman çaresizin
yanındadır ve zalime hakettiği dersi ergeç bir gün mutlaka verir.
Şunu kesin olarak gördük ve anladık
ki,bizim sizden başka sesimizi duyacak , anlayacak ve çare olacak
kimsemiz kalmamıştır.Bu zulmü lütfen durdurun.Yoksulun halini
anlamayan,çaresize yaşam hakkı tanımayan ,insan haklarına ,evrensel
hukuka aykırı bu yasanın bir an evvel kaldırılması için ANAYASA
MAHKEMESİ ne gidin artık.
Şu noktayı kesinlikle temin ederim ki ,
bu zulümden dolayı perişan olmuş bir kaç milyon insanın duası ve
sandık önlerine geldiği zaman da destekleri sizinle beraber olacaktır
DEĞERLİ ARKADAŞLAR,
DAHA ÖNCE BURDA YAZAN ARKADAŞLAR, 5 OCAKTAKİ GRUP TOPLANTISINDA CHP.NİN YASAYI ANAYASA MAHKEMESİNE GÖTÜRME İŞİNİ GÖRÜŞECEĞİNİ SÖYLEMİŞTİ.BEN YUKARDAKİ YAZIMI CHP.NİN BÜTÜN ORGANLARINA GÖNDERDİM.LÜTFEN HEPİMİZ YAZALIM VE ULAŞALIM.BU İŞİ YÜCE ADALET TEMİZLER ANCAK.GRUP TOPLANTISI YARIN.
ERCAN ERMİŞ
bu akp hükümeti esnafı bankalar ve tefecilerin kucagına düşürmüştür medyada yanında alah için haberlerde kriz den bahseden yok varsa yoksa erkenekon kozmik oda ve açılım allah yardımcımız olsun
YanıtlaSilCHP ANAYASA MAHKEMESİNE KESİN OLARAK GİDİYOR
YanıtlaSilBU KONUYA YÖNELİK TEŞEKKÜR MESAJLARIMIZIDA İHMAL ETMEYELİM..
AYRICA TAHHÜT VERDİKLERİ HALDE HİÇ SEBEBSİZ CEZAEVLERİNDE TUTULMAYA DEVAM EDİLEN ARKADAŞLARIMIZ..
YanıtlaSilSAVCI VE HAKİMLERİN KEYFİ DAVRANIŞLARI
AVUKATLARLA ANLAŞMAMIZ GEREKTİĞİ YÖNÜNDE TELKİNLERİDE UNUTMAYALIM MESAJLARIMIZDA
cüneyt bey sorumun cevabını alamadım 18 32
YanıtlaSilsayın cüneyt chp mahkemeye kesin gidiyor haberin le bizleri çok sevindir din burdan chp sayın Deniz baykal ve Ali Rıza öztürk ve tüm yöneticilerine sonsuz teşkler onlar bizler için nasıl çalıştılarsa bizlerde onlar için çalışacagız
YanıtlaSilARKADAŞLAR VERECEĞİNİZ TAAHÜTLER ADLİ PARA CEZASINA DEĞİL BORCA TAAHÜTTÜR. SAVCIYA "BEN BU BORCU İLK YIL 1/3 Ü OLMAK ÜZERE 2 YIL İÇİNDE FAİZİYLE BİRLİKTE ALACAKLIYA ÖDEYECEĞİM" DİYE VERİLİYOR.
YanıtlaSilVERECEĞİMİZ TAAHÜTLERİN ADLİ PARA CEZASIYLA ALAKASI YOK. EĞER İLK YI SONUNDA 1/3 Ü ÖDENMEZ İSE, Kİ BURDA ALACAKLININ TEKRAR ŞİKAYETİ GEREKİYOR ADLİ PARA CEZASININ İNFAZINA DEVAM EDİLİR..
Cüneyt umarım bu verdiğin haber 2010 yılının ilk olumlu ama sonrası da gelen bir dizi olumlu haberlerin başlangıcı olur.Kabusları 2009 yılında bırakmış oluruz.
YanıtlaSil65/tote
YanıtlaSiladli para cezasına taahüt verilemiyor yasada öyle bir şey yok,insanları yanlış yönlendirmeyin,iyi günler
Arkadaşlar hukukçular kuran ı kerimden duadan allahtan kitaptan anlamazlar onlar sadece ilgili kanun maddelerine göre hareker ederler.Yanlış anlamayın inançsızdırlar demek istemitorum,hukuk böyle işliyor çünkü onlar sadece islam dinini inananlara değil herkesin sorunlarıyla ilgileniyorlar
YanıtlaSilAdalet org sitesinde Rahmi Bey Sayın savcımız Eralpe soru sormuş ve şu yanıtı almıştır..
YanıtlaSilRahmi Ofluoğlu......03.01.2010.11:46
3167 sayılı kanun kaşılıksız çek keşide etme suçunu objektif(şekli suç) olarak düzenlemiştir. 5941 sayılı kanunun 5. maddesi "sebebiyet verme" ibaresi ile suçun oluşumunu kast veya taksire bağlamıştır. Maddenin gerekçesinde "bu suç en azından taksirler işlenenecek bir suçtur" denmektedir.
Buna göre hakimin lehe kanuna karar vermeden önce 5941 madde 5 in 1 inci fıkrasına göre suçun oluşup oluşmadığına bakması gerekmiyor mu? Fiil 5941 madde 5, 1 .inci fıkraya göre suç oluşturmuyorsa sanığın beraati gerekmi yor mu? Hakimin yeni kanuna göre suçun oluşup oluşmadığına bakmadan lehe kanun tayini yerinde midir sayın Eralp?
Tayyar Cem Eralp ....... 03.01.2010.12:59
Sayın Ofluoğlu,
Yürürlükte bulunan bir yasanın toptan ya da kısmen değiştirilmesi halinde, yeni yasa yürürlüğe girmeden önce işlenen suçlarda; nasıl uygulama yapılacağı hususu 5237 s. TCK. nın 7. maddesinin 1. ve 2. fıkralarında düzenlenmiştir.
İşlendiği zaman yürürlükte bulunan yasaya göre suç teşkil eden bir eylem, yeni yasada suç olarak düzenlenmemiş ise TCK. 7/1. fıkrasına göre fail hakkında cezai yaptırım ya da güvenlik tedbiri uygulanmayacaktır.
Doğaldır ki; öncelikle, eski yasada suç olarak düzenlenen bir eylemin, yeni yasada da suç olarak düzenlenip düzenlenmediğine bakılmalıdır.
Eylem, her iki yasada da suç olarak düzenlenmişse, bu halde TCK. nın 7/2. fıkrasına göre her iki yasadan hangisinin uygulanması gerektiğinin belirlenebilmesi için lehe yasa değerlendirmesi yapılacaktır.
Saygılarımla...
Cüneyt bugün ne güzel kelimeler dökülüyor senin klavyenden üstad böyle!! umarım devamı gelir umarım o klavye hep artık olumlu haberleri yazar..
YanıtlaSilSayın F.T.
YanıtlaSil08/08/2007 ibraz tarihi demişsiniz.
Savcı davayı açmadan önce;
1- Çekin şartlara (TTK) uygun keşide edildiğine
2- Şikayetin zamanında yapılıp yapılmadığına
3- Bankadan gerekli döküman ve evraklar geldiğinde de diğer delillere
bakarak dava açar.
Ben size başka birşey söyleyeyim.
Ben 2008 Şubat ayına ait bir çekimin 01/10/2009 da davasının açıldığını gördüm.
Zaten Savcı usulsuz dava açmışsa mutlaka mahkeme davayı (iddanameyi) kabul etmeyecektir.
Rahmi bey sitesinde
YanıtlaSilBizleri kast ederek Bazıı siteler avukatsızlığı öneriyorr olurmu böle vs bir şeyler diyor..
Biz avukatsızlığı önermedik sadece dedikki, Parası olan mağdurlar tabiki avukata gidebilirler paralarını avukata verebilirler, ama bu kişilere tavsiyemiz işlerini sıkıca takip etmeleri ve avukat parasını peşin olarak ödememeleridir, yoksa avukat peşinde koşmaktan davalarına yetişemezler..
Parası olmayan yani ceplerinde sokağa atılacak parası olmayan arkadaşlarımız bizleri iyi takip etsinler, burada her yol her yöntem ayrıntılı şekilde izah edilecektir, bizlere bu konuda yardım eden hakim ve savcılarımız vardır..
Son söz
Çamura saplananın kendisinden başka güçlüsü olmaz diyoruz..
Kendi işinizi kendiniz takip edin..
ALLAHIN"cc" verdiği canı ALLAH"cc" alır BEYLER Bİ CANIMIZ KALDI ONU SİZ ALAMASSINIZ oysa bizim yöneticilerimiz olarak yaptığınız ekonomik hataları kabul etseydiniz esnafı enflasyonu düşürcem diye aldığınız radikal kararların altında linç etmeseydiniz çinlilerle sıcak ilişkiler kurcağız diye ne kadar çinin bozuk malı var ise ülkeye sokup binlerce imalatçımızı batırmasaydınız ülkeye yabancı sermaye sokacam adı altında yabancı bankaları sokup onların gözüne girmek için sanal ticaret ortamı yaratıp ilk önce kredi kartını pazarlarda zihinsel özürlülere bile dağıttınız"ispatlı"çek karnelerini olmayan paranın yerine dağıttınız ülkede mala olan talebi düşürüp daralan pazarda esnafın birbirinin gözünü çıkarmasını seyrettiniz böyle devam ederse bu esnaf batar çekini ödeyemez diyenlere batan batsın kalan sağlar bizimdir dediniz AĞALAR,BEYLER BU KADAR İNSANIN İŞİNİ BOZDUNUZ YUVASINI YIKTINIZ BAZILARI İNTİHAR ETTİ ZİNDANLARDA ÇÜRÜDÜ DAHASI İNSANLARIN ŞEREFİYLE OYNADINIZ DOLANDIRICI DİYE İSİM TAKTINIZ TİCARETTEN ANLAMAYAN İNSANLARIN ELİNE OYUNCAK YAPTINIZ neyseki ALLAHTAN"CC" memleketimizde hala haktan adaletten mazlumdan yana olan insanlar varmış evet varmış bu akşam duydum bizim için mücadele vermeye hazırlanıyorlarmış ALLAH"CC" onlardan razı olsun yaptıklarının mükafatın hem ALLAH"cc" katında hemde seçim meydanlarında alacaklardır sağolasın CHP varolasın CHP ,,,,,,,,İZ.ER
YanıtlaSilGününden önce yazdırılan çeklerimle ilgili ;
YanıtlaSilŞişli 8 Beraat.
Daha önce red vereceğini söyleyen Eyüp 2. Asliye Ceza , Beraat verdi.
İstanbul 5 ve 10 red verdi. Çarşamba istanbul ağır ceza dilekçemi vericem.
Merriaa
değerli arkadaşlar
YanıtlaSilaşağıda TCK maddelerine bakılırsa...
Ceza sorumluluğunun şahsîliği
MADDE 20. - (1) Ceza sorumluluğu şahsîdir. Kimse başkasının fiilinden dolayı sorumlu tutulamaz.
(2) Tüzel kişiler hakkında ceza yaptırımı uygulanamaz. Ancak, suç dolayısıyla kanunda öngörülen güvenlik tedbiri niteliğindeki yaptırımlar saklıdır.
Kast
MADDE 21. - (1) Suçun oluşması kastın varlığına bağlıdır. Kast, suçun kanunî tanımındaki unsurların bilerek ve istenerek gerçekleştirilmesidir.
(2) Kişinin, suçun kanunî tanımındaki unsurların gerçekleşebileceğini öngörmesine rağmen, fiili işlemesi hâlinde olası kast vardır. Bu hâlde, ağırlaştırılmış müebbet hapis cezasını gerektiren suçlarda müebbet hapis cezasına, müebbet hapis cezasını gerektiren suçlarda yirmi yıldan yirmibeş yıla kadar hapis cezasına hükmolunur; diğer suçlarda ise temel ceza üçte birden yarısına kadar indirilir.
Taksir
MADDE 22. - (1) Taksirle işlenen fiiller, kanunun açıkça belirttiği hâllerde cezalandırılır.
(2) Taksir, dikkat ve özen yükümlülüğüne aykırılık dolayısıyla, bir davranışın suçun kanunî tanımında belirtilen neticesi öngörülmeyerek gerçekleştirilmesidir.
(3) Kişinin öngördüğü neticeyi istememesine karşın, neticenin meydana gelmesi hâlinde bilinçli taksir vardır; bu hâlde taksirli suça ilişkin ceza üçte birden yarısına kadar artırılır.
(4) Taksirle işlenen suçtan dolayı verilecek olan ceza failin kusuruna göre belirlenir.
(5) Birden fazla kişinin taksirle işlediği suçlarda, herkes kendi kusurundan dolayı sorumlu olur. Her failin cezası kusuruna göre ayrı ayrı belirlenir.
(6) Taksirli hareket sonucu neden olunan netice, münhasıran failin kişisel ve ailevî durumu bakımından, artık bir cezanın hükmedilmesini gereksiz kılacak derecede mağdur olmasına yol açmışsa ceza verilmez; bilinçli taksir hâlinde verilecek ceza yarıdan altıda bire kadar indirilebilir.
iki defa erteledikleri TCK 5.maddesi yürürlüğe girdikten sonra....
Özel kanunlarla ilişki
MADDE 5. - (1) Bu Kanunun genel hükümleri, özel ceza kanunları ve ceza içeren kanunlardaki suçlar hakkında da uygulanır.
3167 sayılı kanunun gerekçesinde de açıkça yazdığı gibi objektif (kusursuz ) sorumlulukla cezanın verilemeyeceği...ayrıca özel kanunların TCK ya aykırı hükümlerinin uygulanamayacağı konusu gündeme geldi...ve ADEM SÖZÜER gibi hukukçular çıktı ve haklı olarak çekten ceza alanların salıverilmesi gerektiğini söylediler...bir çok mahkeme bu aykırılıkları kararlarına madde madde yazdı ve beraat kararları verdi....fakat sonuç nafile oldu...
şu an 5941 sayılı kanunla , kusursuz suç olmaz mantığı kabul edildiğine göre...TCK 5.maddeyi kafalarına göre sündürüp cezaya devam diyenler...eskiden verdikleri cezaları nasıl değerlendirecekler çok merak ediyorum.....
1--TCK 5..uygulandığında zaten çek kanunundaki kusur aranmadan verilen cezaların verilmemesi gerektiğini mi anlayacaklar..(5941 uyduruldu)
2--5941 yürürlüğe girdikten sonra gerekçesinde de açıkça yazdığı gibi kusursuz sorumluluk neticesinde verdikleri cezaları şimdi beraat le mi sonuçlandıracaklar...
3 --o tarihteki verdikleri cezaları yeni kanuna göre o zaman ve 01.01.2009 tarihinden bu yana aramadıkları kusur ilkesini göz önünde bulundurarak objektif verdikleri cezaları yeniden canlandırmaya mı çalışacaklar...
cevap vermesi zor sorular değil mi?
my way
SAYIN MERRİAA GÜNÜNDEN ÖNCE YAZILAN ÇEKLERİNİZ 28/02/2009 ÖNCESİ Mİ?
YanıtlaSil66 ---
YanıtlaSilçek bedeli kadar adli para cezası ödersin veya çek tarihlerine göre infazın kesilir.
Şuan dosyaları salla, CGK karar vermek durumunda. benim 2 dosyam CGK 'da.
merriaa
GBT ARAŞTIRMASI KONAKLAMA TESİSİLERİNDE, HASTAHANELERDEDE UYGULANIYOR. DİYALİZ HASTASI BİR ARKADAŞIM DİYALİZDE İKEN ALINIP GELDİ ÜÇ GÜNE BİR SEDYE İLE DİYALİZE GÖTÜRÜLÜYOR. BEN ŞUNA İNANIYORUMKİ BU BECERİKSİZLER HER ZAMAN OLDUGU GİBİ BU İŞTEDE ÇUVALLADILAR. İŞİN İÇİNDEN ÇIKILMAZ BİR HALE GETİRDİLER. BİRAZ DAHA CANLAR YANACAK, MAGDUR ARKADAŞLARIMIZIN BİR KISMI YİNE CEZAEVLERİNDE ÇİLE ÇEKECEK AMA FEDAKARLIKLARIN MÜKAFATINI MUTLAKA ALACAGIZ. AKP'NİN OYUNUNA DİKKAT EDELİM CEZAEVLERİNDE ADLİ MAHKUMA 1/5 CEZA İNDİRİMİ HABERLERİ DOLAŞIYOR. BU ZİHNİYET BİZLERİN BU YASADAN YARARLANMAMAMIZ İÇİN ÇEK YASASINI ALEL ACELE VE SAÇMA SAPAN BİR ŞEKİLDE ÇIKARDILAR.ALINAN TAAHHÜTLER BUNUN İÇİNDİR AYRICA MAGDURLARIN BASKILARI KARŞISINDA DAYANAMADILAR, EMİR ALDIKLARI AGABABALARININ SÖZÜNDENDEN ÇIKAMADILAR, NE ZAMANKİ MECLİSTE KOMİSYON ÜYELERİ ARASINDA BANKALAR BİRLİGİ VE TOBB TEMSİLCİLERİ GÖRÜNDÜ İBRE ALEYHİMİZE DÖNDÜ.
YanıtlaSildeğerli arkadaşlar
YanıtlaSilyukarıdaki yazıya ek olarak TCK 2. maddeyi hatırlarsak belki özellikle yorum yapanlar 3.fıkrayı okurlar ve ona göre yorum yaparlar...
Suçta ve cezada kanunîlik ilkesi
MADDE 2. - (1) Kanunun açıkça suç saymadığı bir fiil için kimseye ceza verilemez ve güvenlik tedbiri uygulanamaz. Kanunda yazılı cezalardan ve güvenlik tedbirlerinden başka bir ceza ve güvenlik tedbirine hükmolunamaz.
(2) İdarenin düzenleyici işlemleriyle suç ve ceza konulamaz.
(3) Kanunların suç ve ceza içeren hükümlerinin uygulanmasında kıyas yapılamaz. Suç ve ceza içeren hükümler, kıyasa yol açacak biçimde geniş yorumlanamaz
my way
84---
YanıtlaSilDostum tüm çeklerim 2003 tarihli.
merriaa.
Rahmi bey Daha önce yazmıştık sitede "Çek Kanunu ve Lehe Olan Maddeler" başlığı altında okursanız günler önce bu konuya değindik bi zahmet okuyun sonra yeni bir şeymiş gibi lanse edin okuyucularınıza
YanıtlaSil6. parantez Uyarlama yargılamaları burada var
CMK. nun 195. maddesinin, yeni çek kanunu tasarısının 5/1. maddesinde düzenlenen karşılıksız işlemi yapılmasına sebebiyet vermek suçlarından açılan davalarda uygulanamayacaktır. Zira, CMK. nun 195. maddesi kısıtlayıcı bir hüküm içermektedir, güvenlik tedbirleri hakkında da uygulanacağı hususu madde metninde açıkça gösterilmemiştir.
Bu hüküm, usul hükmü olduğundan geçmişe dönük uygulanamaz. Yasanın yürürlüğünden önce açılan davalarda şüphelinin, usulüne uygun olarak davet edilmesine rağmen gelmediği hallerde, yeniden savunmasının alınması gerekmez. Ancak; ihtarlı davetname şüpheliye usulüne uygun olarak tebliğ edilememiş ise ve bu arada yeni yasa yürürlüğe girmiş ise şüphelinin savunması alınmalıdır. Yeni Çek Kanunu yürürlüğe girdikten sonra Çek Kanununun 5/1. maddesine göre açılan davalarda CMK. 195. maddesinin uygulanamaz.
6 – Uyarlama yargılamaları:
Karşılıksız çek keşide etmek suçundan açılan davalarda uyarlama yargılamaları duruşmalı yapılmalı, kısmi ödeme bulunup bulunmadığı, miktarı, tüzelkişi temsilcileri ve vekillerin çekin karşılığını bankada bulundurmakla yükümlü olup olmadığı veya temsilcilik ya da vekillik görevlerinin devam edip etmediği vs. hususlar araştırılmalıdır.
3167 s. Yasada kusursuz sorumluluk söz konusu iken 5941 s. Yasanın 5. maddesinde kusurlu sorumluluk öngörülmüştür.
Karşılıksızdır işleminin yapılmasına sebebiyet vermek suçunun oluşabilmesi için, çekin karşılığının, dikkat ve özen yükümlülüğüne aykırı olarak, yani en azından taksirle, ilgili çek hesabında bulundurulmaması gerekir. Anayasanın 38 inci maddesinin yedinci fıkrasında düzenlenen ceza sorumluluğunun şahsîliği ilkesi bağlamında güvence altına aldığı kusursuz ceza olmaz kuralının gereği olarak, söz konusu suç, objektif (kusursuz) sorumluluğu gerektiren bir suç olarak değil, en azından taksire dayalı kusurluluğu gerektiren bir suç olarak tanımlanmıştır. Bu itibarla, kişinin, elinde olmayan sebeplerle ortaya çıkan zorunluluk hâli dolayısıyla, örneğin doğal afet, savaş, kaza geçirmesi gibi bir sebeple, çekin karşılığım ilgili hesapta zamanında bulunduramamış olması hâlinde, ceza sorumluluğu olmayacaktır.
Şüphelinin, “çekin karşılığını elimde olmayan nedenlerle bankada hazır bulundurmadım” yönündeki savunması araştırılmalı ve sonucuna göre bir karar verilmelidir.
Uyarlama yargılamaları sonunda verilen kararların, itiraza mı? yoksa temyize mi? tabi olduğu hususu tartışmalıdır.
Ağırlıklı bir görüş; bu suçlardan yapılan uyarlama yargılamaları, duruşmalı olarak yapılsa bile itiraza tabi olduğunu savunmaktadır.
SN MERİA GÜZEL Bİ HABER BU.. JENARDİ BEYLE KONUŞTUM ; VADESİNDEN ÖNCE YAZILAN ÇEKLERLE ALAKALI BERAAT ALMAYA BAŞLADIĞINI SÖLEDİ.
YanıtlaSilŞİŞLİ
ÜMRANİYE
EYÜP
BU KONUYLA ALAKALI BERAAT VERİYOR.ANCAK İSTANBUL 5-10 DA SIKINTI VAR..ODA ÇÖZÜLECEK.DAHA FAZLA DAYANAMAYACAKLAR
Sevgili Cüneyt,
YanıtlaSilSn Eralp in Sn ofluoğluna verdiği cevapta aslında çok önemli bir nokta var. Her halukarda lehe yasa uygulanacağı zaten kesin olduğuna göre eğer Anayasa Mahkemesinden bir iptal çıkmazsa yada Yargıtay yeni bir içtihat yayınlayarak bu işi çözmezse yeni yasaya göre tüm çek davalarının yeniden görülmesi gerekecektir. Tabi Tüm yasama organları Eralp gibi düşünür ve yorumlarsa yoksa yine kaos. Aslında Anayasa Mahkemesi kararı beklenip olmadı tüm çek davaları için tüm arkadaşlar yeniden yargılanma talep ederek tıkanmış olan sistemi iyice tıkamalı diye düşünüyorum. çünkü 5941 e göre bu davalar yeniden görülmeli verilen kararların çoğu zaten sanığın yokluğunda gıyabında verildi.
saygılarımla
M.K.
DEĞERLİ ARKADAŞLAR; DEĞERLİ CÜNEYT HOCAM, (Pirimiz; görüyor ve anlıyorumki, sabrınız önünde saygıyla eğiliyorumki, Ve gelecekteki; bizlerin bana göre Milletvekili adayı olarak, şahsınıza saygı duyarak...) EVET EMRE KARDEŞİM; MÜCADELECİ ARKADAŞIM, SENİN VE CÜNEYT HOCAM'IN HABERLERİ OLDUKLARI HALDE; BEN BU HABERİ BİZZAT SİZLERE VERDİĞİM HALDE, Kİ; MÜTEVAZİ, KİŞİLİKLERİNİZDEN KAYNAKLANAN, AİLE TERBİYENİZLE, O MUHTEŞEM HOŞ GÖRÜNÜZLE; BU HABERİ HER HALDE VERMEYİ BİZZAT BANA BIRAKTINIZ. (Bu arada; değerli Emre Kardeşimiz, bir kaza geçirdiğinden, bir kaç günlüğüne aramızda olamamıştır. Kendisine şifalar dileriken, katkıları için; gözlerinden öpüyorum.) EVET DEĞERLİ ARKADAŞLAR; ELBETTEKİ, SİZLERİN KATKILARI VE ÇABALARIYLA, HAKLI OLDUĞUMUZA İNANDIĞIMIZ BU DAVAMIZDA, C.H.P.'NİN ANAYASA MAHKEMESİNE GİDECEĞİNE DAİR, BU HAKLI DAVAMIZDA SÜREKLİ YANIMIZDA OLAN, SAYIN; MİLLETVEKİLİMİZ, ALİ RIZA ÖZTÜRK BİZZAT BENİ ARAYARAK C.H.P. 'NİN YANIMIZDA OLDUĞUNU VE ANAYASA MAHKEMESİNE GİTMEK HUSUSUNDA, GEREKLİ KARARIN ALINDIĞINI BİLDİRMİŞLERDİR. GEREK KENDİSİNE; GEREKSE, C.H.P.'NE, SAYIN; C.H.P. GENEL BAŞKANIMIZ VE TÜM MİLLETVEKİLLERİNE, HUZURUNUZDA; HEPİMİZ ADINA, SONSUZ; TEŞEKKÜRLER EDİYORUM. UMUYOR VE DİLİYORUMKİ; T.C. DEVLETİ OLARAK, HUKUK DEVLETİ İSEK? (Ki; öyle olduğundan asla şüphem yok.) HAKLI OLDUĞUMUZ BU DAVAMIZDA; C.H.P.'NİN DEĞERLİ KATKILARIYLA BAŞARIYA ULAŞACAĞIMIZA İNANIYORUM. (Adalet topaltır; biraz zor yürür ama, sonuçta; mutlak ve mutlak doğru olanına karar verir.)ŞU ANDA; AKLIMDA DEĞİL AMA GALİBA, BÖYLE BİR TÜMCE VARDI. YAZIMIMI; ÇOK UZATTIĞIM İÇİN KUSURUMA BAKILMASIN, SİZLER İÇİN; SİZİNLE BERABERİM. BAŞKACA SÖYLEYECEK KELİME VE CÜMLE BULAMIYORUM. ALLAH'IN İZNİYLE; HAKLI OLDUĞUMUZA İNANDIĞIMIZ BU DAVAMIZDA, EN HAYIRLI SONUÇLARA... BU GÜNE KADAR; EMEĞİ GEÇEN TÜM KATILIMCILARA, SAYGI; SEVGİ VE HÜRMETLERİMLE. Hasan(Barışçı)-Mersin
YanıtlaSilsaygıdeğer kader arkadaşlarım hepinize allah kolaylık versin ben vekaleten çekten hakkımda tutuklama çıktı şimdi yasada bu ceza yok deniliyor vekaleten cekten yargılanıp ceza alan hapis yatmış ve dışarda olupta itiraz edip beraat alan kader arkadaşımız varmı? varsa eğer buraya mahkeme sonuçunu yazabilirmi emsal teşkil etmek için.. hepinizden allah razı olsun
YanıtlaSilemre bey kaza mı geçirmiş? ne kazası
YanıtlaSilSayın M.K
YanıtlaSilBu konuya zaten daha önce değinmiştik 16,12.2009 da ve bizzat Eralpin yazılarına atıf yapılarak değindik..
Bu işi Yargıtay ve Anayasa mahkemesi çzecektir..
Benim kızdığım nokta
sayın oflunun şimdi bunu gündeme alıp altınada bakıınn bu avukatsız olmaz demesi..
benim kızdığım bu zihniyet
Bana göre 3167 yi çıkarıp vatandaşı yolunacak kaz olarak görenlerle bu zihniyet arasında bir fark yok.. varsada ince bir çizgi:)
sayın cüneyt bu kanun anayasa mahkemesine diyelimki yarın gitti bende ertesi gün tahaüt vermeye gitsem kanun anyasa mahkemesine gitti işlem yapamayız diye bir sorunla karşılaşırmıyım
YanıtlaSilTOTE'TEŞEKKÜR.BİLDİKLERİNİ BİZİMLE PAYLAŞTIGIN İÇİN..27.UGUR
YanıtlaSilHasan
YanıtlaSilhayır yasa iptal olursa zaten taahhüde gerek yok, anayasa mahkemesi esastan inceleyip karar verene kadar işlemler devam eder..
SAYIN MERİA PC DEKİ ARIZADAN DOLAYI AYRILMAK ZORUNDA KALDIM MSN' AÇIK KUSURA BAKMAYIN
YanıtlaSilSevgili Cüneyt,
YanıtlaSilBdelli bir zamandan beri ofluoğlu ile ilgili tek kelam etmedim. Sebebi belli. Bizim durumumuzdabelli. Kurt dumanlı havayı sever. Onun gibiler bu durumdan bir şekilde çıkar sağlamaya çalışıyorlar. Belli bir süre buna bizde müsade ettik zaten. Şimdi diyebilir sizlerden davamı aldım paramı kazandım diye. demeden ben söyleyeyim bahsettiğim konu zaten o değil. O bu dava nedeniyle kendisini gündeme taşıyıp bir yerlere varmaya çalışıyordu. Biz niyetini anlayınca engelledik. Kızgınlığı bu yüzden zaten. Ama iyiki engellemişiz. Bu mantığı taşıyıp nereye koyarsan koy ne vatana ne millete faydası olur. Olsa olsa kendine faydası olur. Onun hakkında tek kelam etmememde ondandır zaten. gündemden düşürmek için. çünkü biliyorsun reklamın iyisi kötüsü olmaz bizde onun reklamını yapmayalım dedik sadece :))
saygılar
M.K.
Birde Arkadaşlar,
YanıtlaSiliçerde olan arkadaşlar ve yakalanıp mecbur kalanlar hariç kimse taahhüt vermesin bence. Zaman var niçin acele ediyorsunuzki. Bu kadar kaçak yaşadınız bir süre daha sabredin. Eğer Anayasa mahkemesi yada yargıtay bu işi çözerse ki çözecek birde verdiğiniz tahhütlerle uğraşmak durumunda kalmayın.
Kimbilir 1 nisana kadar gündoğmadan neler doğar
saygılar
M.K.
Mayıs 2009 tarihinden bu yana ben bu konuyu yazıyorum, tasarı(şimdi kanun) kusurluluğu getiriyor diye. Yeni yasa bu şekilde yorumlanıp uygulanmalı, aksi halde Anayasa Mahkemesinden iptal edilmeli diye.Son yazılarımızda bu blogda bu konuyu hep gündemde tuttuk
YanıtlaSilsayın ofluoğlu..yukarıdaki cümlelerle,bu şekilde yorumlanır da ceza verilirse anayasa mahkemesine gitmese de olur demiş...
bizim bu kanundaki çağ dışı cezanın tümden kalkması birinci önceliğimiz...
BU DA ANCAK ANAYASA MAHKEMESİ İLE MÜMKÜN..
my way
teşekkür ederim sayın cüneyt bilgilendirdigin için iyiki varsın ozaman bende martın 20 sine kadar beklecem belki anayasa mahkemesine giderse erken bir sonuş çıkar kurtuluruz ve rahat rahat borcumu öderim 13 bin tl lik borcuma 48 bin isteyen avkatada kendimi gevdirmem
YanıtlaSilchp yönetiminin anayasa nahkemesine bu hükümetin çıkardıgı saçma yasayı götürecegini cüneyt beyden ögrenmek çok sevindirici inşallah bu çeke hapis cezası denen ilkellik tümden kalksın 2007den beri çektigimi bir allah(cc)bir ben bilyorum ne malım nede ailem kaldı bu hükümeti tatmin etmemiş heralde birde HAPİS CEZASIYLA yaptıgı yanlışı taçlandırmak istiyor!!!
YanıtlaSilchp ye mazlumun yayında durdugu haksızlıga karşı çıktıgı için teşekkür ediyor oylarımız chp ye HELAL OLSUN DİYORUM.
arkadaşlar benim eşim 8 aydır ümraniye cezaevinde.Bu muhteşem yasa çıktığında tahütnameyi ilk imzalayan mahkumlardan biriymiş yaklaşık 3 hafta oluyor hala çıkmadı.20 adet dosyası var bugün işten izin alıp dosyasının olduğu adliyeleri araştırıyım dedim.Ümraniye bütün tahütnamelerin faksını Üsküdar adliyesine yolluyormuş,ordanda ilgili adliyelere faks çekiyorlarmış.Benim eşimin hiçbirtahütname faksını bulamadılar Üsküdar'da...Çünkü faksları kaybetmişler ne diyeceğimi napacağımı şaşırdım günlerdir çıkacak diye beklerken bugün ciddi bir şok ve hayal kırıklığı yaşadım.Yarın sabah Üsküdara tekrar gidicem eşim yeniden tahütname imzaladı bilmiyorum yine kaybederlermi nolcak böyle söyleyecek birşey bulamıyorum...Sizlerle paylaşmak istedim..
YanıtlaSilçek cezaları ve ceza hukuku ile ilgili yazıyı okumanızı oneririm.
YanıtlaSilFİKRET İLKİZ'DENAcayip Konu: Öteki Ceza Hukuku
Devletin ceza hukuku konusunda bir politikası ve felsefesi olmalıdır. Türkiye Cumhuriyeti toprakları üzerinde "korku" devleti yaratmaya dönük faşizmin kilometre taşlarını döşeyerek otorite olamazsınız ve yönetemezsiniz.
Fikret İLKİZ ilkiz@mail.koc.net İstanbul - BİA Haber Merkezi04 Ocak 2010, Pazartesi Nasıl bir ceza adaleti istiyoruz? Neden cezaevlerimiz dolup taşıyor?
Karşılıksız çekten dolayı cezaevinde yatan hükümlülerin fazlalığı ve yaşadığımız ekonomik kriz baskısıyla, "panik" içinde bir kanun yapıldı. Türkiye Büyükı Millet Meclisi (TBMM) tarafından 14.12.2009'da kabul edilen yeni Çek Kanunu 20.12.2009 tarihli Resmi Gazete'de yayınlanarak yürürlüğe girdi. Kanuna göre karşılıksız çek nedeniyle hakkında savcılık tarafından soruşturma açılan, hakkında ceza davası açılan, davası süren ya da mahkûm olup cezasını çeken kişi, iki yıl içerisinde çekte yazılı miktarı ödemeyi taahhüt ettiği takdirde, hakkında "durma" ya da "erteleme" kararı verilecek. Böylece hapistekiler de çıkmış olacak...
Anayasanın 38/8 inci maddesine göre hiç kimse, yalnızca sözleşmeden doğan bir yükümlülüğü yerine getirememesinden dolayı özgürlüğünden alıkonulamaz. Yasa koyucu cesaret gösterip, karşılıksız çek için ve bu nedenle cezaevinde yatanlar için açıkça bir Af Kanunu getirseydi, belki de daha iyi olabilirdi. Çünkü yeni kanunla gelen cezalandırma sisteminde bir değişiklik yok aslında ve kısa sürede yeniden sorunlar yaşanacak. Yeni Kanuna göre çeki karşılıksız çıkan kişi hakkında (1500) güne kadar adli para cezası verilebilecek...
Yeni Çek Kanunu aslında "ceza içeren kanunlar" için bir örnektir. Yani öteki ceza hukukunu ilgilendiriyor... Acaba "öteki ceza hukuku" nedir? Bu konuya bazı yazarlar "acayip konu-strano oggetto" diyorlar. Öteki Ceza Hukuku, "ceza kanunu dışındaki ceza hukuku" olarak tarif edilir. Yani, ceza kanunları dışında tanımlanan ve yaptırıma bağlanan fiilleri sisteme bağlar. Bu yüzden çok geniş bir alandır ve aynı zamanda tehlikelerle doludur. Tıpkı yeni kabul edilen Çek Kanunu gibi... Bu alandaki suçlar bakımından örnek vermek gerekirse, örneğin siyasi partilerle veya seçim suçlarıyla ilgili suçlar veya derneklerle, vakıflarla ilgili suçlar gibi... Bu suçlar için ceza kanunundan ayrı, ceza içeren kanunlar vardır.
İşte bu tür suçlar yaratan öteki ceza hukuku aslında "bilinmeyen hukuk"tur. Ne zaman karşınıza çıkacağını kestiremezsiniz veya TBMM'nin ne zaman ve hangi tür suçlar yaratıp ceza hükmü içeren kanunlar kabul edeceğini bilemezsiniz. Benim bilgilerime göre "öteki ceza hukuku" konusu Türkiye'de ilk kez Prof. Dr. Uğur Alacakaptan tarafından yazılan "Ceza Hukukunda Tamamlayıcı Kurallar Ya da Öteki Ceza Hukuku" adlı makale yer aldı. (3.Yılında Yeni Ceza Adaleti Sistemi. 1-3 Haziran 2008. İstanbul Kültür Üniversitesince düzenlenen Sempozyum. Seçkin Yayınları Ankara 2009. Sayfa 13-48).
Acaba karşılaşılan her sorunu çözmek için başvurduğumuz "panik mevzuatı" gereği, yeni suçlar yaratarak ceza hükmü içeren kanun yapmak zorunda mıyız? Ceza hukukunda politikamız ve felsefemiz ne olmalıdır?
Yanıt çok basit: Ceza hukuku ve cezalandırma son çare ( ultima ratio) olmalıdır. Ceza hukuku ve cezalandırma ilk çare ( solo ratio) değildir.
devamıEğer devlet ortaya çıkan bir soruna el koyarak kendini bu sorunu çözmek zorunda hissediyorsa; el koymak istediği bu soruna öncelikle hukukun öteki dallarında var olan çare ve olanakları kullanarak yaklaşmalı ve buna göre çözmelidir. Zor kullanmak son çaredir. Eğer devlet, hukukun diğer dalları yetersiz kalırsa ve tüm yolları denemesine karşın çareleri tüketirse, ancak o zaman zorlayıcı, cezalandırıcı müeyyidelere başvurabilir...
YanıtlaSilBu yüzden de "öteki ceza hukuku"ndan kurtulmak gerekir. Ceza hukukunun alanı gereksiz yere genişletilmemelidir. Yasa koyucu; ceza yaptırımı ve bir cezai müeyyide ile müdahale etmemesi gereken konuları asla ceza hukukunun kapsamı içine sokmamalıdır.
Özgürlükçü bir ceza hukuku yapmadık mı? Niçin sürekli cezaevleri inşa ediyoruz?
Cezaevlerinin nüfusuna bakın...Özel ceza kanunları ve Türk Ceza Kanunu ile bu nüfusu karşılaştırın. 2004 yılı sonu itibariyle cezaevine giren toplam hükümlü sayısı 101 bin 308'dir. Bu sayısının sadece yüzde 45'i Türk Ceza Kanununa göre suç teşkil eden bir fiili işlediğinden dolayı cezaevine girmiştir. Yüzde 55'i ise "öteki ceza hukuku" kanunlarını ihlal ettiği için hapse düşmüştür. (Alacakaptan.Age)
Yaşadığımız en önemli sorunlardan birisi ise "tutuklama" enflasyonudur. Öğrendiğimiz şudur: kişinin özgürlüğü esastır. Tutuklama istisnadır. Kişi suçu kanıtlanana kadar suçsuz sayıldığından, "kesinlikle" ve zorunlu olarak "gerektirmedikçe" kişi hakkında tutuklama kararı verilmemelidir. Tutukluluk tedbirdir, ceza değildir ve cezaya dönüştürülmemelidir. Yaşadığımız gerçek ise öğrendiğimizin tam aksidir. Uygulama farklıdır.
....
devamıTürkiye'de cezaevindeki tutuklu sayısı neden hükümlü sayısından çoktur?
YanıtlaSil2009 yılı sonunda "tutuklu" kişi sayısı, Türkiye'nin en ürkütücü aritmetiğidir.
Kasım 2009 tarihi itibariyle cezaevi nüfusu 117 bin 61 kişidir ve bu nüfusun 60 bin 175 kişisi "tutuklu"dur. Hükümlü sayısı ise 56 bin 885'tir. Tutuklu kişilerin 40 bin 206'sı tutuklu, 19 bin 970'i ise hükmen tutukludur. Cezaevindeki tutuklu sayısı, hükümlü sayısından çoktur. Bu durum, ülke genelinde gerilim yaratan uygulamadır.
Devletin ceza hukuku konusunda bir politikası ve felsefesi olmalıdır.
Türkiye Cumhuriyeti toprakları üzerinde "korku" devleti yaratmaya dönük faşizmin kilometre taşlarını döşeyerek otorite olamazsınız ve yönetemezsiniz.
Çetin Özek'in devletinin soyut bir otorite olmadığı hakkındaki sözlerini anımsayalım: " ...Devlet çağdaş toplum yaşamının yönetim sistemidir. Bu nedenle de insan haklarına geçerlilik sağlayan devlet değil, insanın kendisidir. İnsan, doğa ve yaşam koşulları zorunlu kıldığından devleti yaratmıştır. Devletin nedeni insanın mutlu ve korkusuz yaşamını sağlamaktır".
2010 yılında, böyle bir ülke olmanın umudu korunmalıdır. Bu coğrafya üzerinde yaşayan herkesin "korkudan kurtulma" özgürlüğü ve hakkı vardır.
Bu yüzden, ceza hukuku, cezalandırma hukuku değildir. Ceza hukuku, bireyin hakkını korur. Yasama organı, insan haklarını ihlal eden suçlar yaratamaz.(Fİ/EÜ)
rahmiofluoglu Diyor:
YanıtlaSil04 Ocak 2010 Pazartesi, 21:55 üzerinde
YANILIYORSUNUZ
Bu yazı Yargıtay Cumhuriyet Savcısı Tayyar Cem Eralp’e ait ve adalet.org sitesinde yayınlandı. Bugün bu yazıyı yazar güncelledi. Kendisi ile telefon görüşmesi yaptık. Yazı ikinci kez güncellendi. İsim ve kaynak belirtmeden birileri yazıdan aşırma yapmışlarsa o onların sorunu.
Adalet. org sitesi hakim, savcı ve avukatların üye olduğu bir site ve ben sitenin üyesiyim.Yazılardandan kaynak belirtmeden alıntı yapmak hem etik değil, hemde suçtur.Sitenize söyleyin dikkat etsinler.
Buyur gülermisin ağlarmısın..
Çek mağdurları sitesini tehdit ediyor adam:)
Bunca mücadele veren bu siteyi, hemde kim
Mağdurların yanında olduğunu söyleyen ve ilkelerim için ben davanızda yanınızdayım diyen bu şahsiyet..
Şapka düştü kel göründü..
Sayın Rahmi bey siz kimin yanındasınız
safınızı belli edin artık..
5 te yazdığım konuda yardımcı olursanız sevinrim.zor durumdayım ne yapmalıyım.
YanıtlaSilselam arkadaşlar.ben anayasa mahkemesinden bu yasanın incelenip kararın belirlenmesine kadar bir süre ortalardan kaybolacağım .dağa çıkıyorum arkadaşlar . evi falan terkediyorum .mağara ayarladım kendime , bu şartlarda düze inip yaşamak zor, bu borçları ödeyeceğim diye çırpınıyorum ama .yakalama var nereye gitsem polis jandarma var hemen kimlik ve gbt sorgulaması... bu şartlarda bu borçlar nasıl ödenir arkadaşlar.... Allah bütün arkadaşlara kolaylık versin..alacaklıya ulaştım bu gün.faka kıstınız işte bakalım ne yapacaksınız diyor.nasıl bir çağda yaşıyoruz arkadaşlar.. tamam.alacaklı haklı ama bizi özgürlüğümüzden olursak bu borç nasıl ödenirki...hakimler ve savcılarında kafası karıştı iyice . bir türlü nasıl karar vereceklerini kestiremiyorlar.ne günlere kaldık arkadaşlar.herkesin yorumu farklı. köz gibi yanmak da var işin ucunda.
YanıtlaSilSevgili Cüneyt,
YanıtlaSilhazımsızlık iyi birşey değildir. ortaya çıktığı zamanlarda bellidir. Bence sorun artık saf sorunu değildir onun için, ulaşamadığı erk sorunudur. hazımsızlıkta bundandır. Ama bunun suçuda kendisindedir. Yolda yanlış yapanın yanında kimse kalmaz yolunada yalnız devam eder. Biz hala burdayız demekki yanlışı yapan belli biz büyüyerek devam ediyoruz onlar küçülerek gerisi hikaye zaten boşver dostum.
saygılar
M.K.
Sevgili 111,
YanıtlaSilaslında farkında değil bu yasalar ile sıkışan bizler olsakta zararı bir şekilde onlara dokunacak. Aylardır bağırıyoruz hala anlatamadık
yahu HAPİSTEKİ ADAM BORÇ ÖDEYEMEZ
ADAMI HAPSİSTE YATIRIRSAN ÇIKTIĞINDA ZATEN ÖDEMEZ.
bunların hiç kafası çalışmıyormu.... benim aranmam yakalanmam yok bir yılda neredeyse borcumun 3 te 1 ini ödedim. ödemeyede devam ediyorum. Hapse girenden ne alacaklarını sanıyorlar.
HAPİS tehditi ancak dolandırıcılarda işe yarar paraları zula etmişlerse biryerlere yatmaktansa öderler. Ama dolandırıcılar zaten işi kılıfına uydurmuştur yada ülkeyi terketmiştir.
Allah ya bana akıl versin yada onlara fikir ne diyeyim.
saygılar
M.K.
sayın 110
YanıtlaSilartık çeklerde kısmi ödeme kabul ediliyor
ödeme yaptığınız belgeler elinizde ne varsa dekont makbuz vs , ödeme yaptığınızı belgeleyen evraklar
bunları mahkemeye sunarak karar düzeltme talebinde bulunacaksınız..
bunları Asliye ceza mahkemesine sunuyorsunuz ve çek bedelinden düşüyor..
faiz hesaplama işi ayrı o icra müdürlüğüne sunuluyor
ama asliye ceza mahkemesi ilgili çekle yapılan tüm ödemeleri çek bedelinden düşmek zorunda..
saygılar
değerli arkadaşlar bende sizin gibi mağdurlardanım bu benim ilk yazım daha sonra biraz daha dertlerimden ve yaşadıklarımı paylaşırım ama acil bir derdim var çek yaprağını iade etmediğimden dolayı yakalamam vardı onların düşümünü getir dediler nasıl ödeyip götürecem bilemiyorum. Yeni kanunda bu cezalar kalktı diye yorumlar olduğunu gördüm bu yorumların doğruluk derecesi ne öyle birşey varmı nasıl uygulanıyor.
YanıtlaSilhükümet bir kanun çıkardı herkesin kafası karıştı bir arkadaşımıza KISTINIZ ŞİMDİ NE YAPACAKSINIZ? diyen alacaklıların insafına bıraktı bu insanın zoruna gidiyor adamlar maça 3-o önde başladı habire bize gol atıyor hakemde(hükümet) bunları tutuyor taraftarlarıda fazla(hükümet'tefeciler'BANKALAR')bizim türübünler nerdeyse boş kimse gelemiyor çünkü polis abiler var tuttugunu götürüyor futbol federasyonu(anayasa mahkemesi) maçta şike var derse biz bu maçı alırız!!!
YanıtlaSilMEHMET CEYLAN
YanıtlaSilÇEK DEFTERLERİNİ İADE ETMEMEK SUÇU YENİ YASADA YOK
DOLAYISIYLA KANUNSUZ CEZA OLMAZ
MAHKEMEDEN CEZALARIN DÜŞÜMÜNÜ TALEP EDECEKSİNİZ
cüneyt bey jenardi hiç yazı yazmıyor sebebi nedir acaba?
YanıtlaSilDeğerli üstat cüneyt teşekkür ederim cevabınız için yarın ilk işim müracat olacak başıma bir iş gelirmi gbt. gibi diye düşünüyorum sonucunu sizlerle paylaşacam saygılar.
YanıtlaSilSAYIN CÜNEYT BEY ,
YanıtlaSilŞU SON GÜNLERDE SİZDEN SORULARIMIZA KARŞI ALDIĞIMIZ CEVAP SAYISI AZALDI , AMA BİR O KADAR'DA SİZDEN ALDIĞIMIZ CEVAPLARIN KALİTESİ ARTTI . SORUNLARI HEDEFTEN VURACAK NİTELİKTE GÜZEL HABERLER VERİYORSUNUZ SİZLERE BİRKEZ DAHA SONSUZ TEŞEKKÜRLERİMİ SUNUYORUM...
İNANIRMISINIZ TANIDIĞIM BİRKAÇ AVUKATA SİZİN SEÇME YAZILARINIZI DERS NOTU GİBİ YOLLUYORUM VE BİR ÇOĞUNUN BİRÇOK ŞEYDEN HABERLERİ YOK ve BUNLARIN İÇİNDE İSİM YAPMIŞLARDA VAR OT GİBİLER SEVİNİYORLAR BU BİLGİLERE..BUNLAR İŞTE MAĞDUR OLANLARI GÜYA SAVUNACAK FIRSATÇI *****SİZLER . BEN İNANIYORUMKİ BU MAĞDURLARIN İÇİNDE BİRÇOK KİŞİDE BİLGİSİZ TECRÜBESİZ AVUKAT MAĞDURU.. (İZMİRLİ MİMAR)...
arkadaşlar elimizde dosya numarası olmadan adliyelere gidebiliyormuyuz lütfen cevap yazarmısınız
YanıtlaSil121 ADLİYEYE GİTMEDEN BENCE BİR PTT YE UĞRA VE E DEVLET ŞİFRESİ AL ORDAN BAK NERDE MAHKEMEN VE DOSYA NUMARAN NE ONA GÖRE GİT ZAMAN KAYBIN OLMASIN.
YanıtlaSilArkadaşlar,
YanıtlaSilLütfen PTT e uğrayıp bir e devlet şifresi alın ve hakkınızda açılmış olan davaları görün ve ona göre sistemli bir şekilde hareket edin.Yanı sıra uyap ilede gbt varmı yokmu onuda takip etme şansınız olsun.Burada yazıpta dosya numaram ne ? GBT varmı? Mahkemem ne aşamada? gibi soruları azaltmış oluruz.
İnanın çok basit ve kısa süreli bir iş e devlet şifresi almak.
e devlet şifreniz olursa ne oldu? ne olacak gibi pek çok soruyu aklınızdan atacaksınız.
İyi günler dilerim.
kendim için değil eşim cezaevinde hala bi sonuç alamadık onun dosyalarını takip edebilmek için soruyorum
YanıtlaSil124
YanıtlaSilo zaman uyap sitesine gir biraz masraflı olacak ama oradan sms ile bilgilere ulaşabilirsin.
Kolay gelsin
124
YanıtlaSileşinizin hakkında açılmış davaları ve dosyaları öğrenmenin en kısa yolu Adliye infaz büro kalemine başvurmaktır.
eşinizin kimlik fotokopisi ile (eşiniz olduğunu kanıtlayıcı belge) giderek türkiyede olan tüm davaları ve dosya numaralarını hangi şehirde hangi mahkemede olduğunu öğrenebilirsiniz..
Değerli arkadaşlar 115 deki soruma Cüneyt beyin 117 de vermiş olduğu cevabı biraz önce mahkemeye müracat edelim diye avukatımla paylaştım diyorki eski kanundaki ilgili maddeyi yeni kanunda belirterek kaldırılmadığı için eski kanun maddesi geçerli onun için öyle bir hakkın yok diyor. Bukonuyla ilgili alınmış bir karar var ise lütfen karar merci ve nosu ile paylaşırsanız memnun olurum şimdiden teşekkürler.
YanıtlaSilcüneyt bey 2007 yılında 7000 tl lik çekime karşı 5000 tl kısmi ödeme yaptım banka dekontu dosyada o tarihte hakim çek tutarı kadar para cezası verdi dosya temyizde ne yapabilirim
YanıtlaSil106-107-108 de yorum yazan arkadaşım yazdığınız makalenin kaynağını da açık bir şekilde belirtirseniz eğer herkes en azından alıntı yapılan siteyi, blogu ya da mecrayı takip eder diye düşünüyorum ayrıca alıntı yaptığınız makale hepimizin lehine yorum yapılan olumlu ve de destek vermemiz gereken bir kaynak diye düşünüyorum.
YanıtlaSilptt şifresi ile sorgulama yaptığımızda bizi ayit davalara girdiğimizde aynı zamanda bize tebligat yapılmış sayılırmı.
YanıtlaSilmehmet ceylan arkadaşım cek iade etmeme cezası benimde vardı 450tl lik ceza bunlar gecen yakalandım o cezalar gbt de görünmüyor gecen karakoldan bir arkadaş bu dosyaların geri istendiğini ve düşüleceğini söylemişti bana onlar bildiğim kadar otomatikman düştü benim kide gbt de cıkmadı z.s
YanıtlaSilsaygıdeğer kader arkadaşlarım hepinize allah kolaylık versin ben vekaleten çekten hakkımda tutuklama çıktı şimdi yasada bu ceza yok deniliyor vekaleten cekten yargılanıp ceza alan hapis yatmış ve dışarda olupta itiraz edip beraat alan kader arkadaşımız varmı? varsa eğer buraya mahkeme sonuçunu yazabilirmi emsal teşkil etmek için.. hepinizden allah razı olsun
YanıtlaSilARKADAŞLAR VEKALETEN ÇEKE İMZA ATMAKTAN YARARLANAN ARKADAŞLARDAN BAŞVURU YAPIPTA SONUC ALANLAR VARMI LÜTFEN SİTEDE PAYLAŞIRLARSA SEVİNİRİM.
YanıtlaSilSevgili Cüneyt, Bu sitede yorum yazan mağdurların %90 ı ya işi bilmeyen ama müşterisini yolunacak kaz olarak gören avukatlara para kaptırmaktan bıkmış ya da parası olmadığından avukata para veremeyen insanlardan oluşuyor. Ben şahsım olarak defalarca kendi müvekkilini borçlusundan alacağı rüşvete satan alacak malacak gözü görmeyen avukatlarla karşılaştım. hatta ve hatta benim kendi avukatım benim ortağıma beni sattı ( tabiyki istisnalar kaideyi bozmaz derler mutlaka içlerinde çok insan olanları da vardır bu her meslekte olduğu gibi) ama şu da bir gerçek ki senin de dediğin gibi "Çamura saplananın kendisinden başka güçlüsü olmaz " o yüzden de sözde bizim davamızın savunucu olupta kendine prim sağlamaya çalışan makam ve de mevki peşinde olan kişileri kendilerine ve de Allah'a havale edelim. Doğru insan kavak ağacına benzer fırtınalarda, rüzgarlarda sallanır eğilir bükülür ama asla devrilmez, bizde haklı davamızda zaman zaman eğilsek de devrilmeyeceğiz. Son mağdurun mağduriyeti bitene kadar....
YanıtlaSilvekaleten imza atanlar bakırköy 5 asliyede mahkeme katibi düşer dedi benim biladerimin attığı bir imza vardı o şekilde katip demişki bu düşer hakime ben götürecem düşürürüm demiş
YanıtlaSilcüneyt bey 128 e cevap verebilirmisiniz selamlar
YanıtlaSil135 de yazan arkadaş biladerinizin mahkemesinin düştüğünü kanıtlayan bir mahkeme kararı varmı yani sonuç ne olmuş düşmüşmü düşmemişmi bunu belgeyle kanıtlarsanız çok arkadaşımız bundan faydalanaçaktır
YanıtlaSilDEĞERLİ 135 SONULANINCA SİTEYE YAZARMISINIZ LÜTFEN
YanıtlaSil128-136
YanıtlaSilBu konuyla ilgili mahkeme kararı yazmıştık..
Bu karara uygun bir dilekçeyle mahkemeye müraacat edin..
KARAR :
Sanığın A Bankasına ait B... şehrinde ../.../2009 tarihinde Keşide edilen 11.370 TL bedelli ../../2009 tarihinde C... bankasına ibraz edilerek karşılıksız olduğu saptanan çek ile ilgili olarak karşılıksızdır işlemi yapılmasına sebebiyet verdiği, suçtan zarar görmesi ihtimali karşısında davaya katılan müştekinin çek hamili olup, usulüne uygun olarak yasal sürede şikâyetçi olduğu, çek bedelinin ödenmesi konusunda Çek Yasası Geçici 2.madde anlaşmaya vardıklarına dair bir belgenin bu güne kadar mahkememize sunulmadığı, ancak 5941 Sayılı Yasa 5/1 madde ve fıkrasının ikinci cümlesi hükmü gereğince hükmedilecek adli para cezası, çek bedelinin karşılıksız kalan miktarından az olamayacağı hükmü gereğince, şikayetçiye Bankaca ödemekle yükümlü olunan 370 TL nin ödendiği, sanığın ise 6.000 TL sini şikayetçinin hesabına ../..2009 tarihinde yatırarak kısmi ödemede bulunduğu, iddia, tebligatlar, tasdikli çek fotokopisi ve tüm dosya kapsamından anlaşılmış olmakla:
Sanığın Çek ile ilgili Karşılıksızdır İşlemi Yapılmasına sebebiyet verdiği sabit olduğundan eylemine uyan 5941 Sayılı Yasa 5/1.maddesi gereğince suçun işleniş biçimi, suç konusunun önem ve değeri, çek miktarı, ödeme yaptığı miktar göz önüne alınarak takdiren 250 gün ADLİ PARA CEZASI İLE CEZALANDIRILMASINA.
Sanığın ekonomik durumu ve diğer şahsi halleri göz önüne alınarak takdirenTCK 52/1.maddesi gereği 1 günü 20 TL den 5.000 TL ADLİ PARA CEZASINA ÇEVRİLMESİNE,
5941 Sayılı Yasa 5/1.maddesi gereğince Çek Düzenleme ve Çek Hesabı Açtırmasının Yasaklanmasına. Yasaklama kararının aynı Kanunun 8. maddesi gereğince Merkez Bankasına bildirilmesine.
Müşteki tarafın zararını karşılamayan sanık hakkında hükmün açıklanmasının geri bırakılması şartları oluşmadığından 5271 sayılı CMN nin 231 madde hükmünün uygulanmasına yer olmadığına,
12 TL tebligat ve yazışma giderinden ibaret yargılama giderinin sanıktan tahsiline..
137
YanıtlaSilçek defterlerini iade etmemekten açılmış davalar düşürülüyor
sizin bir şey yapmanıza gerek yok
KARARLARI HALA AVUKATLAR NEZNİNİNDE VE ÇIKARLARI DOĞRULTUSUNDA VERMEYE ÇALIŞAN HAKİM VE SAVCILARI HSYK ' YA VE ADALET BAKANINA ŞİKAYET EDİYORUZ.
YanıtlaSilBEN ARADIM GÖRÜŞTÜM SADULLAH ERGİN İLE.. İSTANBUL 5 VE 10. CEZA DAİRESİNİN ,GÜNÜNDEN ÖNCE YAZILAN ÇEKLERE BERAAT VERMEDİĞİNİ HALA KENDİLERİNİ, KANUN KOYUCU GİBİ GÖRDÜKLERİNİ SÖLEDİM..
YANINDAKİ DANIŞMANINA NOT ALDIRDI.İSTANBUL 5 ve 10. ASLİYE CEZA MAHKEMESİ HAKİMLERİNİN İSİMLERİNİ BULMA TALİMATI VERDİ.
VE İLGİLENECEĞİNİ SÖLEDİ..
SİZLERDE SORUN YAŞADIĞINIZ MAHKEMEYİ ADALET BAKANINA, ADALET KOMİSYON BAŞKANINA, HSYK YA ŞİKAYET EDİN.
cuneyit bey, vekaleten berat varmı. mahkeme sonucu hiç yayınlamadınız.
YanıtlaSilSayın 105 te yazan arkadaşımız;
YanıtlaSilÖncelikle inşallah en kısa sürede eşinize kavuşursunuz, ancak yorumunuzda belirttiğiniz gelen faksı kaybetmek gibi bir hususta somut bir kanıtınız varsa bence hemen bu konu hakkında şikayet dilekçesi verebilirsiniz. Resmi bir evrakın kaybolması ciddi bir suçtur ve bu konuda hafife alınamaz eşinizin 1 saat bile haksız yere kendisinin elinde olmayan sebeplerden dolayı tutulması kabul edilemez.
SN.Cüneyt bey ve 131 deki arkadaş z.s. değerli yorumlarınız için teşekkür ederim polisler sıkıştırıyor demekki karakollara henüz böyle bir yazı gelmemiş allah yardımcımız olsun hepimizin bir keşmekeştir gidiyor sonumuz ne olacak belli değil.
YanıtlaSilSn. Cüneyt bey benim gibi bu sitenin yeni müdavimleri için kendinizi bize tanıtırsanız (ne iş yapıyorsunuz kaç yaşınızdasınız size hitab ederken,cevremize sizden ve arkadaşlarınızdan bahsederken tanımış olarak edebilmek için soruyorum sakıncası tabiki yoksa.) bizler için harcamış olduğunuz enerjiniz,emeğizin,vaktiniz için ne kadar teşekkür etsek azdır sonsuz teşekkürler.
YanıtlaSilsayın aso baskanı esnaf namusu ve serefi icin ceklerini ödüyor ya siz ne yapıyorsunuz işcilere verdiginiz senetleri bile ödmiyorsunuz tabii korkunuz yok cünkü verdiginiz cek degil hapsede girmesiniz birde işcilerinize yaklasık 1senedir maaş vermiyorsunz utanmıyormusunuz öncelikle oturdugunuz koltugun hakkını verin ve işcilerinizin hakkından kurtulun işcileriniz her gün yüzünüze bakınca ne düşünüyor
YanıtlaSilARKADAŞLAR ŞİMDİ DEVLETE TAAHHÜT VERİLDİĞNDE HAKKIMIZDAKİ DAVA HAPİS CEZASINDAN KURTULUYORUZ DÜŞÜYOR ONU BİLİYORUMDA PEKALA KARŞI TARAFIN GENE İCRA DURUMU SÖZ KONUSU OLUYORMU HACİZ FİALN GETİREBİLİYORMU EVE İŞYERİNE BANKA HESAPLARINA CEVAPLARSANIZ SEVİNİRİM
YanıtlaSilSAYIN OFLUOĞLU
YanıtlaSilBENİM YAZDIĞIM YAZI AÇIK VE NET...
Mayıs 2009 tarihinden bu yana ben bu konuyu yazıyorum, tasarı(şimdi kanun) kusurluluğu getiriyor diye. Yeni yasa bu şekilde yorumlanıp uygulanmalı, aksi halde Anayasa Mahkemesinden iptal edilmeli diye.Son yazılarımızda bu blogda bu konuyu hep gündemde tuttuk
sayın ofluoğlu..yukarıdaki cümlelerle,bu şekilde yorumlanır da ceza verilirse anayasa mahkemesine gitmese de olur demiş…
bizim bu kanundaki çağ dışı cezanın tümden kalkması birinci önceliğimiz…
BU DA ANCAK ANAYASA MAHKEMESİ İLE MÜMKÜN..
my way
My Way benim adıma yargıda bulunuyor. “sayın ofluoğlu..yukarıdaki cümlelerle,bu şekilde yorumlanır da ceza verilirse anayasa mahkemesine gitmese de olur demiş…”
Böyle bir şey miş…falan …demiş…miş…!
My Way beni eleştirmek için kendini çok zorlamış. Benim dediğim şu:
Çek kanunu kusurluluk ilkesine göre yorumlanır ve genel yargılama usulüne tabi olursa TCK 157- 158 maddelerinin devamı bir düzenleme olur ve fiilen karşılıksız çeke ceza ortadan kalkar. Bu durumda biz çekle dolandırılıcılığı savunan bir çizgiye gelemeyiz. Bunu anlamak için Türk Ceza Kanununa esas olan suç nazariyesini bilmek gerekir. Kendileri hukuka meraklı, Prof. Dr.İzzet Özgenç’in Türk Ceza hukukunun Genel Hükümlerini tavsiye ederim.
Ben mahkemelerin Eralp’in kusurluluk yorumu doğrultusunda uygulama yapacağı konusunda şüpheliyim. Bu bir hukuk mücadelsidir. 25 yıldır salt karşılıksız çeke yargısız infaz gibi ceza veren hakimlerin 3167 yi unutup yeni kanunun felsefesini anlayarak karar vermeleri zor görünüyor.
yukarıdaki yazınıza cevap verme gereğini duydum..çünkü yiğidi öldür hakkını da ver diyenlerdenim...
ilk olarak miş..müş..demiş...burda haklısınız değiştirelim ve DEDİ yazalım önemli bir konu TÜRKÇEMİZİ doğru kullanmalıyız...
konuya gelirsek burada üstünde durmamız gereken konu CHP nin anayasa mahkemesine gitmesi konusu ve bu konu varsayımlarda bulunarak ertelenecek bir konu değil...(eğer hakimler şöyle yorumlar SA böyle olur gibi ) nedeni bu süreç 60 günlük bir süreç ve anayasa mahkemesine gidilmezse eğer bu vebal taşır...zaten hakimlerin görüşünü yazmışsınız ve bu konuda hemfikiriz sanırım...
bu çok saygıdeğer proflara gelince...ünal tekinalple bazı arkadaşlarımız da görüştü telefonla bize verdiği cevap çeke ceza ÇAĞ DIŞI bende karşısındayım ama lobiler çok baskı yapıyor dedi...sanırım tavsiye ettiğiniz izzet özgenç te komisyondaydı...bu zat lar eğer mesleklerine saygı duysalardı eğer HUKUK kuralları için mücadele ederlerdi...ünal tekinalp in takvim gazetesine verdiği beyanatı gördük tam tersi ertelemeye bile biz karşı çıktık diyor ve güya günah çıkartıyor...eğer biz bunları okuyarak bi yere varacak bilgi sahibi olacaksak...KALSIN...
sonuç olarak HUKUK konusunda bi iddiamız olamaz...fakat en azından okuduğumuzu anlıyoruz...bu da bizi avukatların ihmalinden geç te olsa koruyor....sizi de en kısa zaman da gerçek mücadeleye çağırıyoruz...
ANAYASA MAHKEMESİNE CHP GİDECEK...BUNA DESTEK VERMEYE DEVAM EDELİM...
ÇÜNKÜ BU CEZA HUKUK DIŞI...
ÇÜNKÜ BU CEZA ÇAĞ DIŞI...
my way
120 de yazan arkadaşım veya ilgili tüm arkadaşlar ptt den şifre aldım dava dosyalarımın tamamını gösteriyor ama hangisinden aranmam var veya hangi dosyadan gbt var bunu göremiyorum bilen arkadaş varsa lütfen yardım...
YanıtlaSilsayın ofluoğlu
YanıtlaSilTV lerde defalarca söylediğiniz gibi TCK da dolandırıcılıkla ilgili maddeler mevcut ve çeke ceza ile bu sorunu çözmek SN ALİRIZA ÖZTÜRK ün söylediği gebi çek alacaklısını padişahın oğlu gibi görmektir...
my way
Sakarya lnci Ağır Ceza Mahkemesi, Türkiye’de binlerce kişinin hapisten çıkmasına neden olacak bir karar verdi. Mahkeme 3167 sayılı çek kanunuyla ilgili yasada boşluk olması nedeniyle karşılıksız çek vermek suçundan Adapazarı Asliye Ceza Mahkemesi tarafından hapis cezasına çarptırılan ve tutuklanan İstanbul Ümraniye’de esnaflık yapan H. S. S.na verilen 24 bin 300 lira adli para cezası sonrasında verilen hapis cezası hükmü durdurdu
YanıtlaSilBu karar sonrasında karşılıksız çek vermek suçundan Ferizli Cezaevinde tutuklu bulunan H. H. S. ’nu tahliye ederken mahkemenin bu kararının emsal teşkil edebilecegi belirtildi.
Türkiye’de ilk olan karar , Sakarya lnci Ağır Ceza Mahkemesi başkanı Abdulkadir Yavuz mahkeme heyeti hakim Burhanettin Esenkar, Cevdet Bak tarafından tutuklanan H. S. S.’nun avukatının cezaya yaptığı itiraz sonrasında verildi.
İstanbul Ümraniye’de tavukçuluk yapan H. S. S.(64) 17 Şubat 2007 tarihinde kestiği 24 bin 300 liralık çek karşılıksız çıkınca hakkında karşılıksız çek vermek suçundan Adapazarı lnci Asliye Ceza Mahkemesi tarafından dava açıldı. 12 Aralık 2007 tarihinde karara çıkan dava sonrasında da İstanbullu tavukçu karşılıksız çek vermek suçundan çek bedeli olan 24 bin 300 YTL adli para cezasına çarptırıldı.
Mahkemenin kararı 29 Ocak 2009 tarihinde infaz edilerek H. S. S. tutuklanarak Ferizli Cezaevine konuldu.
Bu tutuklama sonrasında H.S.S.’nun avukatı Sakarya lnci Ağır Ceza Mahkemesine verdiği dilekçe ile hapis cezasının 3167 sayılı çek kanunun 16ncı maddesi ile TCK’nın 20,43,52,53,60 ve 6lni maddelerini kapsayan düzenlemelere aykırı olduğunu ve 31 Kasım 2008 tarihi itibariyle de karşılıksız çek keşide etmek eyleminin suç olmaktan çıktığını belirterek müvekkilinin tahliye edilmesini istedi.
İtirazı inceleyen Sakarya lnci Ağır Ceza Mahkemesi Türkiye’de emsal teşkil edecek bir karar verdi.
İŞTE MAHKEMENİN GEREKÇESİ
YanıtlaSilMahkeme 4 sayfalık kararında tahliyeye gerekçe olarak şunları yazdı:
“ 3167 sayılı yasanın 16ncı maddesi değerlendirildiğinde çek tutarı kadar ağır para cezası ile cezalandırır. Ancak veilen para cezası 80 milyar liradan fazla olamaz”hükmünün bulunduğu bu düzenlemenin gün para cezası içermemesi nedeni ile TCK’nın 52/1 maddesine uygun olmadığı ortadadır.
Bu düzenleme karsısında açık bir yasal düzenleme yokken çek bedeli kadar tam gün sayısı belirlenerek bunun 20-100 lira arasında takdir edilecek bir bedelle çarpılması sureti ile sanığın cezalandırılabilecegini degerlendirmek kıyas yapmaktır. Kıyas TCK’nın 2/3 madde ve fıkrası ile yasaklanmıştır. Buna öre kanunların suç ve ceza içeren hükümlerinin uygulanmasında kıyas yapılamaz. Suç ve ceza içeren hükümler kıyasa yol açacak biçimde yorumlanamaz. Kararına itiraz edilen mahkeme gerekçesinde kıyas yasağına ragmen kıyas yaparak adli para cezası olduğu belirtilmiştir.
3167 sayılı yasada bulunan ve 5237 sayılı TCK’nınlnci kitabında yer alan düzenlemelere aykırı hükümler 31 Aralık 2008 tarihine kadar uygulanabilecektir. Bu düzenlemenin mevhumu 52nci maddede düzenlenen gün para sistemine aykını oln ceza kuralının 31 Aralık 2008 tarihinden sonra uygulanamayacağı anlaşılmaktadır. Kaldı ki yasa koyucu 5252 sayılı yasanın geçici lnci maddesine dikkate alarak 5728 sayılı yasa ile özel yasalarda ayrıntılı düzenleme yapmasına rağmen 3167 sayılı yasada herhangi bir düzenleme yapmamıştır.
Yasa koruyucunun atlama yaptığı, bu konuyu unuttuğu kabul edilemeyecegine göre yasa koruyucunun muradının 3167 sayılı yasanın 16/1 maddesi ile düzenlenen ceza kuralının ortadan kalkması uygulanamaz olması olduğu kabul edilmelidir. Çünkü ceza kuralları uyguylanmak amacı ile konulur.Uygulanmayan bir ceza kuralı kaldırılmış demektir. Uygulanamayacağı yasa ile düzenlenen bu nedenle yasal olarak kaldırılma dışında yok hükmünde olan bir kurala göre ceza vermek gerek Anayasa7da yapılan dütenlemeye temel hak ve özgürlükleri içeren uluslar arası sözleşme hükümlerine ve gerekse türk ceza kanunun 2nci maddesinde düzenlenen kanunun açıkca suç saymadığı bir fiim içim kimseye ceza verilemez ve güvenlik tedbiri uygulanamaz. Kanunlarla yazılı cezalardan ve güvenlik tedbirlerinden baska bir ceza .ir güvenlik tedbirine hüküm olunamaz kuralına da aykırıdır
Mahkeme 4 sayfalık gerekçesiyle itirazı kabul ederek yasada yeni düzenleme yapılıncaya kadar infazın durdurulmasına karar vedi.
Bu karar ile karşılıksız çek vermek suçundan tutuklanan ve cezaevlerinde bulunan kişilerinde tahliyeleri gündeme geldi
alıntıdır www.sakaryahalk.com
Arkadaşlar Sayın Başbakan Erdoğan'ın Emeklilere zam müjdesi açıklamasını yaparken ağzından dökülen cümlelerin bir özeti aşağıdadır. Buradan da herkes bizim neden mağdur olduğumzu neden Amerika'da vatandaşların haklarının, eşitliğin, insan haklarının ne kadar önde geldiğini hiçbir özel güçlü lobinin halkın gücünün önünde olamadığının ciddi bir göstergesi, bizim ülkemizde tabi bankalar batmaz rekor karlar açıklarlar nassıl olsa onların yerine halk batırılıyor. İşte başbakanın sözleri " Dikkat ediniz krizin başladığı günden itibaren sadece ABD’de 158 banka battı. Bizdeyse tek bir banka bile batmadı.
YanıtlaSil-Neden? Çünkü 7 yıldır bir finans sitemi inşa etmek için mücadele verdik. Ciddi bir zorluk da yaşamadık.
- 2001 krizinde bu ülkede tam 21 banka fona devredildi. Kimlerin iktidarı döneminde olduğunu biliyorsunuz. Bu bankaların zararı benim milletimin cebinden çıktı. Bankaların patronları değil, milletim ödedi. 2008’de daha büyük bir kriz yaşandı, Türkiye’de hiçbir banka batmadı. Niye? Takip mekanizması var, disiplin var.
- 21 banka batarken iktidarda MHP, DSP, ANAP vardı. Çok başarılıydınız da 5 yıl iktidarda kalmanız gerekirken 3.5 yılın sonunda niçin kaçıp gittiniz? Çünkü sizin işiniz değil bu yapamazsınız. "
Arkadaşlar bu da baştan bu yana basın kanadında haklı davamıza destek olduğu hepimiz tarafından bilinen Sayın Fatih ALTAYLI'nın 04/OCAK/2010 da Haberturk Gazetesinde yayınlanan yazısı ( hani Türkiye'de global kriz teğet geçmişti ya) :))
YanıtlaSil04.01.2010 08:23
BEN size söyleyeyim. Bu durum hayra alamet değil.
Bir toplum bu kadar tepkisiz, bu kadar hareketsiz, bu kadar suskun olduysa ortada ciddi bir sorun var demektir.
Memlekette son 1 yıldır olanlara bakıyorum.
Yargı bölünüyor, yıpratılıyor.
İktidarın hoşuna gitmeyen yargı "Hâkim diktatörlüğü" oluyor, iktidarın hoşuna giden yargı "Bağımsız".
Türkiye bölünüyor, yıpratılıyor.
Dağdan karşılama töreni ile inen terörist "kahraman" ilan ediliyor, suçunu dahi öğrenemeyen profesörler "terörist".
Dün ağlayıp zırlayıp "ezilen" olduğunu söyleyen, bugün artık "ezen".
Memlekete demokrasi geliyor diye bir tarafını yırtanlar, Tekel işçilerinin yediği sopayı, gazı da demokrasi diye yutturuyorlar.
Haksızlığın, yolsuzluğun, eş dost kollamanın bini bir para.
Ülkenin yönü çevrildi diyorlar. Keşke o olsa. Ülkenin yönü belirsiz.
Ama kimsede ses yok. Kimse gıkını çıkarmıyor.
Geçenlerde eski bir siyasetçi ile karşılaştım.
"Bu halk böyledir" dedi. "Ucu cebine dokunmadığı zaman hiçbir şeyi umursamaz. Gıkını çıkarmaz. Ama cebine dokununca kıyamet kopar. Yarın öyle bir zam furyası başlasın bak nasıl kıyamet kopuyor."
O da oldu işte.
Yılbaşından bir gün önce her şeye zam geldi.
Hem de ne zaman.
O müptezel şarkı gibi.
Enfyasyon 5, zamlar 25.
Dünyanın en pahalı benzini mazotu artık dünyanın en pahalısından bile daha pahalı.
Ama memleketimin vatandaşında hâlâ ses yok.
Ses değil, tık yok.
Diyorum ya bu durum hayra alamet değil.
Ya millet öldü farkında değiliz ya da başka bir durum var.
Yakında çıkar kokusu.
arkadaşlar taahhütnameyi aileden birine vekalet vererek yaptırabiliyoruz değilmi
YanıtlaSilSAYIN CÜNEYT ABİ!C.H.P anayasa mahkemesine bu aymı gidecek ve eğer giderse anayasa mahkemesinden tahmini nezaman gelir,bu süre zarfında bizim durumumuz ne olur!zeynep
YanıtlaSil61 nolu yorumdaki arkadaşım.
YanıtlaSilvekaleten çek keşide eden çalışanlara sadece adli paracezası kaldırılıyor dediler.(telefonla irtibata geçtiğimiz savcı,hakimler)
şu an gelmeyin istanbul ve diğer iller yoğun içeri alınırsınız.işin başka gerçeği hisseniz olmasada şirket çalışanları şirket md olmasada keşide ettiği çeklerin ödemelerinden sorumludur ibaresi var.ikilemdeyim.
avukatlar olmaaz limited şirket sermayesinden sorumludur,hakim ve savcılar öyle şey olur mu canım çeklerdeki miktarlardan siz sorumlusunuz diyorlar.
dedikleri gibi çıkan arkadaşlarla irtibata geçtim,taahütname imzalatmışlar.
135 nolu yorumdaki arkadaş..
YanıtlaSilvekaleten çek keşide eden şirketten ayrılan vekiller şirket müdürü değilse,hissesi yoksa hapis cezası düşecek diyorlar.
katip hakim veya savcıya düşürttürüm demiş.peki borçtan kurtulacakmısınız.işin o boyutuna hakimler karar veremiyor.bizim yasadan anladığımız hissesi olmasada.....keşide eden şahıs alacaklıya borçludur.icralar devam edecek.taahütnameye imza atarken toplam borcunuzada bakıverseniz iyi olur.bizlerden sadece devlet cezayı almıyor.alacaklı devam
sayın cüneyt son durum nedir ne yapmamız gerekiyor nisana kadar bekleyelimmi yoksa taahüt verelimmi birde taahüt vermeye gittiğimiz zaman içeri alınmayalım son durumu özetlermisin saygılar ARLI
YanıtlaSilarkadaşlar vkaleten cek imzalayanlara ceza yok dendi.. 159 daki arkadaş diyorki vekaleten cek imzalayıp cezaevinde olanlarada tahütname imzalatıp salıvermişle.. Burda bir yanlış anlaşılma var mademki vekaleten cek imzalayanlara ceza yok denildi öyle ise neden tahütname imzalatıldı?? tahütname imzalatıldıysa vekaleten çek imzalayan kişilere af gelmedi..SAYIN CÜNEYT BEY BU KONUDA BİZLERİ AYDINLATIRMISINIZ MUTLAKA BU DAVA İLE ALAKALI BİR KARDEŞİMİZ OLMALI.GERCEK BİLGİYİ SİZDEN ALMAK İSTİYORUZ BURAYA YAZAN ARKADAŞLARIN ÇOĞU KULAKTAN DOLMA BİLGİYİ AKTARIYOR BİR MAHKEME KARARI OLURSA BİZLERDE AYDINLANMIŞ OLURUZ.. SAYGILARIMLA... HAMDİ
YanıtlaSilSayın Cüneyt bey bie sorum olacak ,gerçi tam kestirmek kabil değil ama,CHP Anayasa Mahkemesine itiraz etti diyelim,bu itiraz Anayasa Mahkemesinde ne kadar zamanda görüşülüp karar bağlanabilir,üç aşağı beş yukarı bir fikriniz vardır sanırım,bu konuyu merak eden çok mağdur arkadaş var
YanıtlaSilTeşekkürler.
yine site karanlığa büründü kimse yokmu burda arkadaşlar
YanıtlaSil08 ocak 2010 günü saat 14.00--- 17.00 de , MARMARA ÜNİVERSİTESİNDE , 5941 SAYILI ÇEK KANUNUNUN GETİRDİĞİ YENİLİKLER VE UYGULAMAYA ETKİLERİ KONUSUNDA BİR PANEL DÜZENLENECEK.Açılış konuşmasını, MARMARA ÜNİ. HUKUK FAK.DEKANI sayın Prof. dr.MEHMET EMİN ARTUK ,un yapacağı panelde ayrıca , Sayın Prof. Dr. Ünal TEKİNALP , Sayın Prof. Dr.İzzet ÖZGENÇ birer konuşma yapacaklar.
YanıtlaSilbilgilerinize ..........
yargıtay başkanı ve diger yüksek mahkeme başkanları ile başbakan sayın cumhur başkanı ile görüştü umarım yargıtay ile hükümet arasında bir sorun oluşmaz ve ozamanda yargıtay bu soruna son noktayı koyar aksi halde bunlar kendi aralarındaki kavgada bizim üstümüze basarlar umurlarındada olmaz
YanıtlaSilSayın ARLI 161 - Şu anda cezaevinde olan arkadaşlarımızın mecburi durumlarından dolayı taahhütname imzalamalarını doğru buluyoruz.Ancak bizler için durumun henüz erken olduğu bir müddet daha beklenilmesi gerektiği kanaatindeyiz.Öyle bir karışıklık ve bilgi kirliliği varki yargı mensupları bile yorumlarında bazı kararları zamana bırakıyorlar.Yeni yasanın yorumlanmasında ve eski yasaya etkileri konusu karmakarışık.O halde biraz daha beklemekte fayda var.En azından bir zararı görünmüyor.
YanıtlaSilekm2510
YanıtlaSilhani o paneli kosiad organize ediyordu nasıl kandırmaya çalışıyorlar bizi bunlar ne peşinde ??
Az nce avukatımla görüştüm.Taahütname imzalamak istediğimi belirttim.Avukatım izmirde savcıyla görüşmüş ve 5 den fazla dosyam olduğu için bu adam zaten bu borcu ödeyemez bu yüzden tutuklanması gerekiyor diye cevap vermiş.Durumun vehametine bakarmısınız arkadaşlar.Savcılar kendilerini kanunların üstünde görüyor ve yorum yapıyorlar vay halimize. Burda yapılan iyi niyetli yorumlara bakarak neye itiraz edipde hakkımızı arayacağız.Yoruma bırakılmış bir yasa ile hiç birşey çözülmez.Fikri olan?????
YanıtlaSilCüneyt bey; adli para cezası ödenmiş bir dosya içinde taahütte bulunulması gerekirmi?
YanıtlaSilARKADAŞLAR FARKINDAMISINIZ HALA VEKALETEN İMZALARLA İLGİLİ ÇÖZÜMLENMİŞ BİR DUYUM YOK. BUGÜN İÇİN BİR HABERİ OLAN VAR İSE LÜTFEN YAZSIN
YanıtlaSilSadece birlik ve beraberlik içinde olup , geçmişte olduğu gibi sorunlarımıza bir bütün halinde bakıp yasal çerçevede hakkımızı arayıp mücadele etmeliyiz diye düşünüyorum.Başından beri yargıya ve onun temsilcilerine olan güvenimizi bu sitede belirttik.ANAYASA MAHKEMESİNİN BU YASAYI İPTAL EDECEĞİNE VE CGK,dan LEHİMİZE YORUMLAR VE İCTİHATLAR ÇIKACAĞINA EMİNİM.Paneli kimin düzenlediğinden ziyade içinin dolu olmasından tarafım.Finans dünyası ne der zihniyetinden uzaklaşıp,böyle bir yasanın nerede olduğunun tartışıldığı,çekin nasıl vadeli bir ödeme aracına dönüştürülüp senetten bir farkının kalmadığının ve hapis cezasının bu yöndende uygulanamaz olduğunun tartışılmasını isterim.31-12-2008 den sonra ortada 3167 sayılı yasanın aynen MARKALAR KANUNUNDA olduğu gibi geçersiz olduğunun ve bu yasanın-yeni yasanın sorunlara çare olamayacağının ve kısa zamanda cezaevlerinde yatan kişilerin 200 bin kişeye çıkabileceğinin tartışılmasını isterim.Alacaklıyı koruyan bir sürü yasa-kanun olduğunu , hizmet verirken teminat istenmesi gerekliliği ve bu teminatın ASLA İNSAN HÜRRİYETİNİ BAĞLAMA olamayacağının dile getirilmesini arzu ederim.Buna örnek olarakta şişli 3-6-11 ve sakarya 1. ağır cezanın ve bilecik ağır ceza mah. kararlarını örnek alırdım....TCK , da suç tanımlarının ve karşılığnda max ve min cezalar uygulandığı halde,SADECE ÇEK KANUNUNUN arap saçına döndüğünü ve bunun ancak hapis cezasının kaldırılmasıyla önlenebileceğinin söylenmesini duymak isterim.AMA SÖYLEYEMEYECEKLER ÇÜNKÜ.........İTİRAF EDİYORLAR....PİYASADA PARA YOK.PİYASA BASILMIŞ KAĞIT PARÇALARIYLA DÖNÜYOR...PİYASA KARŞILIĞI OLMAYAN ÇEKLERLE DÖNÜYOR......VE BASKI İLE ZULUMLE TEKRAR TEKRAR SÖYLÜYORUM DÜNYANIN HİÇ BİR YERİNDE OLMAYAN HAPİS CEZALARIYLA İNSANLARI İÇERİ ATIYORLAR.EVET DÜNYANIN HİÇ BİR YERİNDE BÖYLE UYGULAMA YOK , ÇÜNKÜ DÜNYANIN HİÇ BİR YERİNDE EKONOMİNİN 1/3 ÜNÜ BÖYLE SANAL KAĞIT PARÇALARI KAPSAMIYOR.BUNU BİLİYORLAR AMA YAPACAKLARI BİŞEY YOK.BUNLARI İLK BEN SÖYLEMİYORUM...SAYIN AHMET İYİMAYA,SAYIN GERÇEKER , SAYIN ADALET BAKANI,SAYIN EKONOMİ BAKANI , SAYIN SÖZÜER SÖYLÜYOR.
YanıtlaSil171 de yazan arkadaş haklısın hala vekaleten cek imzalayanın durumu ne olaçak belli değil çok değişik cevaplar alıyorum.. bir örnek bulabilsek cözüme gidilir ama malesef yok belkide vekaleten cek imzalayanlar ve cezaevinde olanlar yok durumdan bu anlaşılıyor
YanıtlaSil169 da yazan arkadaşımız...
YanıtlaSildediğinize göre savcı ileriye yönelik kehanette bulunmuş...bildiğim kadarıyla görevleri arasında bu yok...kaldı ki yasa size böyle bir hak vermiş ve bu hakkı kullanabilirsiniz...ayrıca bu gibi durumları belgeleyebilirseniz...kanunu çıkarırken çok iyi bi kanun yaptıklarını savunan başta adalet bakanı ve adalet komisyonu başkanına yaptıkları kanunun geldiği noktayı iletmelisiniz...
my way
içimden gelen tek söz memleketimin savcısı başka söze ne hacet
YanıtlaSilSAYIN 169 SAYIN SAVCIMIZA YAZILI OLARAK RESMEN BAŞVURULUP DA YAPMAM DEDİMİ KENDİSİNE BU KONUDA ÖN YARGI HAKKI TEKNİK OLARAK VERİLMİŞMİ DAHA DOĞRUSU BU ŞEKİLDE GELEN DİLEKÇEYİ GERİ ÇEVİRME HAKKI HUKUKEN VARMI AVUKATINIZ BU KONUDA NE DEDİ.
YanıtlaSilsn cüneyt bey chp anayasa mahkemesine nezaman gider?chp anayasa mahkemesine gittikten sonra taahhüt verilebilirmi?mart ayını beklemek daha akıllıca zaman kazanmak için.
YanıtlaSilcevap verirseniz sevinirim.
SEVGİLİ KARDEŞİM ARADA BÖYLE İŞGÜZAR HUKUKÇULARDA ÇIKIYOR. UNUTMAYIN KARARI SAVCI DEGİL, HAKİM VERECEK. BU GARİP ÜLKEDE GARİP YASALARLA YAŞAMAYA ALIŞMAMIZ GEREK. HUKUK KATLİAMININ YAŞADIGI, YASALARIN ADAMINA GÖRE UYGULANDIĞI, HUKUKUN DEĞİLDE AGABABALARIN MADDİ MENFAATLERİ ÖNDE TUTULAN BİR ÜLKEDE DAHA NE BEKLENİR. VER KARDEŞİM KORKMADAN GİT USULÜNE UYGUN YAZILMIŞ DİLEKÇENİ VER, KORKMA NE OLUR EN FAZLA CEZAEVİNE ATARLAR. BİZE LÜTÜFTA BULUNMUYORLAR, BU YASAL ZORUNLULUK. MECBUREN TAHLİYE VERECEKLER. KORKMAYIN, CESUR OLUN, SİLKELENİN ATIN ÜZERİNİZDEKİ ŞU ÖLÜ TOPRAGINI.BAKIN KARDEŞİM BEN 16 DOSYADAN YAKALANDIM ALDIGIM CEZA 991 GÜN 200 GÜN YATTIM. ÇIKARKENDE 16 DOSYAYA TAAHHÜTTE BULUNDUM. HEMDE NASIL BORCUN VE FAİZİN TAMAMINA 31A.12.2011 YAZARAK TAAHHÜTTE BULUNDUM. NE OLDU DERSİNİZ 15 KABUL 1 RED, ODA İSTANBUL 6 ASLİYEDEN, ÖGLEN 11 DE RED GELDİ ANINDA AYNI DİLEKÇEYİ TEKRAR YAZARAK GERİ VERDİM AKŞAMINADA TAHLİYE OLDUM, BUDA İKİ GÜN İÇİNDE OLAN BİR OLAY.YASA BURDA BAŞKA ORDA BAŞKA, TÜRKİYEDE HUKUK OTORİTESİNDEN GEÇİLMİYOR, SONUÇ SADECE HUKUK KATLİAMI. YASALAR ADAMINA GÖRE YORUMLANIP, ADAMINA GÖRE UYGULANIRSA SONUÇ KAOS. NERDE HUKUK NERDE ADALET.BÜTÜN ÇEKÇİLERİ İÇERİ TIKSINLARYETMEZ MÜEBBET YADA İDAM VERSİNLER, İŞTE O ZAMAN HUKUK YERİNE GELMİŞ OLUR BELKİDE ZAFER SARHOŞLUGU İLE BAŞLARI GÖGE ERİŞİR. GİT KARDEŞİM SENİN YASAL HAKKIN USULÜNE UYGUN DİLEKÇENİ VER YA SEVE SEVE YADA S.S TAHLİYE VERECEKLER. KORKMA EN FAZLA İÇERİ ATARLAR, NE OLUR CEZAN BİTER TAHLİYE OLURSUN, BUNCA CEZAEVİ HAYATIMDA HİÇ İÇERDE TEMELLİ KALANI GÖRMEDİM BİR GÜN MUTLAKA TAHLİYE GELİR, KÖPRÜLERİN ALTINDAN ÇOK SULAR AKAR. UNUTMAYINKİ BU HUKUK KATLİAMINI YAPAN ZİHNİYETE BU HUKUK MUTLAKA KENDİSİSNEDE BİR GÜN LAZIM OLUR. GİT KARDEŞİM KORKMA BAŞIN DİK YASAL HAKKINI KULLAN. SEVGİLER
YanıtlaSil172 deki arkadaşım ahmet iyimaya bizlere kesin hapis kalkacak diye sözverip sonrada bu kanun mejliste onaylanırken karnını kaşıyarak gülen şahıs degilmi onlarda biliyor ama yabancı güç yani sermaye onlara daha agır basıyo tefeci daha agır basıyo örnek faktorink şirketi benim çekimi tahsil edemedimi vergisinden bunu düşer ama ben müşterimden çekimi tahsil edemedim mi vergiden düşemem neden benimki helal kazanç ama onun ku anla işte kardeşim bu hükümet yöneticileri herzaman küçük esnafı ezmek için çabalıyo bu gerçektirrrrrrr
YanıtlaSilarkadaşlar içtihat ne zaman yayınlanacak 5 ocak diyemi duydum yoksa yanlışmı hatırlıyorum bir bilginiz varsa yazarmısınız
YanıtlaSilARKADAŞLAR 20 BIN TL CEK IİÇİN ANLAŞMA YAPDIM 2 YILDA 20 BIN TL 49 BIN TL OLARAK ÖDEYECĞİM AYRICA YINE BUGUN 32.000 TL CEKIN YENI ANLAŞMA YAPDIM BUNUN İÇİN DE TOPLAM 82123 TL ÖDEYECĞİM BU PARALR NASIL ÖDENECK TAAHHUT VERIYORUZ GUNU KURTARMAK İÇİN 5 SENE KACDIM 1 SENE COCUKLARIMIN YANINA KALABILMEK İÇİN BU TAAHHUTLERI VERDIM BU PARALAR ÖDENMEZ ÖDEYENIN ****** KENDI PAYINA GELSIN DE ALSINLAR HUKUMET KENDI ADAMLARININ ALACAKLARINI VADELIDE OLSA ALMAK İÇİN BU SISTEMI UYGULAMAYA KOYDU GELECEK SENE BU VAKIT CEZA EVLERINDE EK SUCLUSUNDAN GIRILMEYECEK TABI BU ARADA CUMHURIYET HALK PARTISI ANAYASA MAHKEMESINE GITESE VEDE LEHIMIZE SONUCLANIRSA YIRTARIZ YOKSA YANACAĞİZ HERKESE SELAMLAR
YanıtlaSilARKADAŞLAR UYAP VE GBT TAMAMEN AYRI ŞEYLER GTB CIKARMAK POLİS VE SAVCILIĞIN İŞİ YUAP HERYERDEN CIKAR AVUKATINIZ CIKARABILIR UYUAP DEMEK HAKKINIZDA BU ZAMANA KADAR ACILMIŞ DEMAM EDEN KAPANAN DAVALAR ANLAMINA GELIR GBT İSE HAKKINIZDA ARANIYOR VEYA YAKALAMA VARMI DEMEK DIR ÖRNEĞİN UYAP HESAPLARINIDA 50 DAVANIZ GÖRÜNÜR KAFANIZ KARIŞIR AMA GBT DE GERCEKDEN EN SON DURUMUNUZ VARDIR DIKKATLİ ALMAYA CALIŞIN PAKET OLABILIRSINIZ BUGUN 2 CEK ANLAŞMASI VERDIM 20 BIN TL CEK 2 YILDA 49 BIN OLARAK 32 BIN CEK 82 153 TL OLARAK ÖDENECEK TABİ EĞER ÖDERSEM AYRICADA 2 BIN TL CEK 4.750 BU HAL HEBİMİZ GÖRÜYORUZ BUNLAR ÖDENIRMİ COCUKLARIMIZI GÖRMEK İÇİN TAAHHUD İMZALDIM 1 YIL RAHAT DOLAŞACAĞİM KAZANIRSAM ÖEDRİM KAZANAMAZSAM YINA ARAZIDEYIM SELAMLAR HAKIMLER BU OLAYA COK ILGILI BAKIYORLAR TAAHHUDU BEN DIŞARDA IMZALIYORUM AVUKATIM İÇERI VERIYOR TUTUKLAMA YOK AMA ULUORDA DOLAŞIRSAN ONU BILMEM.
YanıtlaSilARKADAŞLAR BU AKŞAM STAR HABERDE BİRMİLYON ALTIYÜZBİN NÜFUSU OLAN BURSANIN TAM DÖRTYÜZBİN İCRA DOSYASI VARMIŞ BU KONUYLA İLĞİLİ 20 DAKKA YAYIN YAPTI ŞİMDİ SORARIM SİZE BU DÖRTYÜZBİN İCRA DOSYASI BURSANIN DÖRTE BİRİ SANAYİİ ŞEHRİ BURSADA HER DÖRT KİŞİDEN BİRİ İCRALIK ALLAH BİLİR NE KADARDA ÇEK VARDIR
YanıtlaSil141 BENİ MSN EKLESENE.
YanıtlaSilRED ALAN BENİM .
5.asliye ceza hakimi : Hasan Yalçıntaş. 25414
10.asliye ceza hakimi : Telat Aydın .25259
merriaa@hotmail.com
162 deki yorumuma yorum yazan arkadaşım....
YanıtlaSilben kendim için gittim......
kulaktan dolma laf değil.kişisel olarak......
sadece bir ilde değil çeklerim...
8 ilde dosyam var babamda avukatla beraber gitti.hakim bekle ben taahütname almadan silemem .ÖRNEK KARAR BEKLEYELİM.
avukatımda Adalet kom.üyeleriyle,adalet bakanlığındaki ilgili birimlerle görüştü.hakim bey cezai sorumluluk kaldırıld.(adli para cezalarından dolahı hapis cezası kaldırıldı,fakat çekteki miktardan sorumlusunuz,ben yazılanı uygularım demiş
ayrıca istanbulda tahliye edilen lmt şirket çalışanına ulaştım.tacirlere uygulanan aynı işlem yapılmışİstanbuldaki akadaşa adli para cezasını hesaba dahil etmişler.sonra itiraz verirsiniz.Cezaevinden çıkmam mümkün olmadığı için imzaladım dediler..........HİSSESİ YOKKKK.ŞİRKET MÜD.DEĞİL.
ÜNV MEZUNU,MUHASEBE BÖLÜMÜNDE,SADE ÇALIŞAN BİR VATANDAŞ.
KULAKTAN DOLMA BİLGİ DİYORSANIZ,BLOGTAKİ 100/99 YORUMLAR KULAKTAN DOLMA VEYA VARSAYIM.BEN GÖRÜŞMELER SONUCU DUYDUKLARIMI YAZDIM,KULAKTAN DOLMA DEĞİL......
VEKİL OLARAK ÇEK İMZALAYAN ARKADAŞLARLA İRTİBATA GEÇİN,GÖRÜŞÜN.ÇÜNKÜ BENDE ÇOK SIKINTILI BİR DÖNEM YAŞIYORUM.
185 de yazan arkadaş sizdemi vekaleten cekten ceza aldınız? ceza aldıysanız nasıl bir işlem yaptınız ve mahkeme kararı varmı bu dava hakkında bunu paylaşırmısınız lütfen
YanıtlaSilÜSTADIM CÜNEYT BEY, AL SANA BİR HANDİKAP, HUKUK REZALETİ, AL SANA BÜYÜK BİR SORUN, ÇIK ÇIKABİLİRSEN İŞİN İÇİNDEN BEN AYLARDIR ÇIKAMADIM İŞİN İÇİNDEN ARAŞTIRDIM SORDUM AMA NAFİLE. CEZAEVİNDE BULUNAN ARKADAŞLARIN VERDİGİ TAAHHÜTLERLE İLGİLİ. KARDEŞİM BİLİYORSUN CEZAEVİNDEKİ MAHKUMUN CEZASI 1 YILI AŞTIMI İMZA YETKİSİ YOKTUR. 1 YILI AŞAN CEZALARDA HÜKÜMLÜYE VASİ TAYİNİ YAPILMASI SÖYLENİR, İSTEDİGİNİZ BİRİSİNİ VASİ TAYİN EDERSİNİZ, İSİM ADRES VERİLİR, SONRADA SULH HUKUK MAHKEMESİNCE BU VASİ ÇAGIRILIR YAPILAN DURUŞMADA VASİLİGİ KABUL EDİP EDİLMEDİGİ SORULUR. ŞİMDİ BENİM VASİ TAYİNİM MAHKEME AŞAMASINDA İDİ SIRADAKİ DOSYALARIMIN ÖDEME EMRİ BU YÜZDEN BANA TEBLİG EDİLEMEDİ CEZA HERNEKADAR KESİNLEŞSE BİLE ÖDEME EMRİ TEBLİG EDİLEMEDİĞİNDEN İNFAZI YAPILAMIYOR, BU ŞEKİLDE TAHLİYE OLAN ÇOK ARKADAŞIMIZ OLDU. ŞİMDİ SORUYORUM İMZA YETKİSİ OLMAYAN HÜKÜMLÜNÜN VERMİŞ OLDUGU TAAHHÜT VE DİLEKÇE NE KADAR GEÇERLİ VE BAGLAYICI. SİZDEN BUNUN CEVABINI BEKLİYORUM.
YanıtlaSilSayın Sami Kal,
YanıtlaSilöncelikle geçmiş olsun ve hoşgeldin. Seni bu sitenin yeni yayına başladığı zamanlardaki yazılarından tanıyorum. Bir ara sesin kesildi 2 gün sonra yakalandığını öğrendik ve doğal olarak üzüldük.
yeniden hoşgeldin. Seni görmek güzel oldu. Mücadele artık devam etmekle birlikte o günlerdeki on onbeş insan sayısıyla değil artık sende farketmişsindir.
Artık bu işi bitirmemiz gerek. O günlerde yasayı bekliyorduk şimdi Anayasayı bekleyeceğiz ama sesimiz daha gür olacak gerektiğinde yek vücut ses getirecek eylemler yapacak kadar güçlüyüz artık. Mücadeleye devam...
saygılar
M.K.
ekm2510 dedi ki..
YanıtlaSil08 ocak 2010 günü saat 14.00--- 17.00 de , MARMARA ÜNİVERSİTESİNDE , 5941 SAYILI ÇEK KANUNUNUN GETİRDİĞİ YENİLİKLER VE UYGULAMAYA ETKİLERİ KONUSUNDA BİR PANEL DÜZENLENECEK.Açılış konuşmasını, MARMARA ÜNİ. HUKUK FAK.DEKANI sayın Prof. dr.MEHMET EMİN ARTUK ,un yapacağı panelde ayrıca , Sayın Prof. Dr. Ünal TEKİNALP , Sayın Prof. Dr.İzzet ÖZGENÇ birer konuşma yapacaklar.
bilgilerinize ..........
ARKADAŞIM BİLGİLENDİRDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.
PANELDE SÖZ ALACAK HOCALARIMIZA,DERDİMİZİ İLETMEMİZ İÇİN TELEFON FAX E-MAİL ADRESLERİ AŞAĞIDA YER ALMAKTADIR.
Prof.Dr.M.Emin ARTUK
Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi
İletişim
Tel : 0 216 349 84 00
Fax : 0 216 338 77 10
hukuk@marmara.edu.tr
PROF.DR. İZZET ÖZGENÇ
gazi ünv.Hukuk Fakültesi
0312 212 67 56
oezgenc@gazi.edu.tr
Prof.Dr. Ünal TEKİNALP ulaşmak için...
Büyükdere Caddesi No 47
BENTEK İŞ MERKEZİ KAT 6 DAİRE 606 BENTEK İş Merkezi Kat 6 606 DAİRE
MECİDİYEKÖY 34387 ISTANBUL TURKEY Mecidiyeköy 34387 İSTANBUL TÜRKİYE
TEL [+90 212] 274 6304 TEL [90 212] 274 6304
FAX [+90 212] 274 6303 FAX [90 212] 274 6303
tekinalp@tekinalp.av.tr tekinalp@tekinalp.av.tr
166nolu yoruma cevap
YanıtlaSilevet vekaleten çek keşide ettim.
işlem için nasıl yol izleyelim diye ailem ve avukatım başvuru için gitmişlerdi.prosedür bana uygun düşmedi.bekliyoruz.bekleyiniz örnek dava görelim diyor hakim beyler.
cezaevindeki şirket çalışanına çıkışta çek tutarı ve faizi hesaplanarak taahhütname imzalatmışlar.
asliyede adli para cezalarından dolayı aldığımız hapis cezalarını kaldıralım.sonra ticaret mahkemeleriyle uğraşacağa benziyoruz.mahkemelere borç bizim değil diye red davası açılacakmış.
kısacası kimse ne halt ettiğini bilmiyor.çıldırttılar beni
adliye gbt sine baktırdım sicilim temiz.açık adresim belli aranmam şüphesi acaba yersizmi.2005hatır çek inde şüpheliyim de
YanıtlaSilArkadaşlar bende 22 ay yattıktan sonra taahhütle çıktım,taahhütü verdik çünkü çoluk çocuk hasreti ama bu borçların altından bu faiz oranları ile kalkabilmemize imkan yok,benim merak ettiğim iki konu var 1 Hükmü kesinleşmiş hükümlünün imza yetkisi yok,bizim imzaladığımız taahhütü hangi akla hizmet bağlayıcı kabul edecekler 2- Bağlayıcı kabul ederlerse bu verdiğimiz taahhütleri yerine getiremediğimizdeki bi çoğumuz getiremeyecek taahhütü ihlaldende yargılanacakmıyız ?
YanıtlaSilTuncer
cüneyt bey lütfen mümkünse 191 e cevap verebilir misiniz*
YanıtlaSil190 da yazan arkadaş ben uzun süredir takip ediyorum vekaleten cek imzalayanlardan hiçbirine razlamadım çünki bir belirsizlik var son çıkan yasaya göre ceza yok deniyor eğer ceza yoksa mutlaka bir olmalı cezaevinden çıkan veya dışarda olupta mahkeme kararı olan.. durum ne zaman belli olur artık ne diyelim allah tüm kardeşlerimizin yardımcısı olsun
YanıtlaSilvekaleten imzadan dolayı şu anda cezaevinde yatan bir bildiğiniz var mı acaba?
YanıtlaSilBir mühendis ölmüş ve büyük bir yalnışlık sonucunda cehenneme atılmış. Cehennemin konforundan hoşnut kalmayan
YanıtlaSilmühendis bir takım
iyileştirmeler yapmaya başlamış. Kısa bir süre sonra cehennem, klimalı odaları, otomatik tuvaletleri, asansörleri,
içecek otomatları ve diğer lüksleri ile bayağı rahat bir yer haline gelmiş. Bu arada mühendisin de iyice tanınıp
sevildiğini söylemeye gerek yok.
Derken, günün birinde Cennet Meleği, şeytanı aramış:
-"Selam, cehennemde işler nasıl gidiyor? Neler yapıyorsunuz?"
Şeytan, memnun mesut gülümsemiş:
-"Ohoo.. Biz burada çok iyiyiz. Bir mühendis düştü buraya ki sorma gitsin. İnanılmaz lüks ve konforlu bir yer
yaptı bizim orayı. Bir görsen, tuvaletlerimiz otomatik, kola makinemiz bile var."
Melek şaşırır:
-"Nee! Mühendis mi dedin? O adamin burada olmasi lazimdi. Çabuk onu buraya gönderin!"
Seytan: "Mümkünü yok! Kadromda bir mühendisin olmasindan çok memnunum ve onu burada tutacagim!" diye
çıkışmış.
Cennet Melegi sinirle bağırmış:
"Onu çabuk buraya gönder, yoksa seni dava ederim!"
Şeytan katıla katıla gülerken şunları söylemiş:
"Yok yaa! Nasıl yapacaksın bunu? Bütün avukatlar bizim tarafta!"...
selamlar bu keşmekeşi nasıl çözeceğiz ben 2007 den bu yana kaçak geziyorum iş güç hak getire birde 20 000 tl lik çeklerin kaç paralara çıktığını gördüm kesinlikle ödenmez zaten benimkiler hatır çekleri ama benim çeklerim maalesef.neyse anayasa mahkemesi bu olayı nasıl çözer kesin bi sonuç çıkarmı nasıl çıkar 2007 de vadesinden önce yazılan çeklerim var ve bunlarla ilgilide tutuklama karaları var bu kararlar geçerlimi vadesinden önce yazdırılan çeklerle ilgili
YanıtlaSilArkadaşım vadesinden önce yazılan çeklere beraat gelecektir, bize lazım olan biraz zaman, sistem yerli yerine bir otursun, hakimlerin kafasındaki soru işaretleri kaybolsun bakalım
YanıtlaSilyav kafam zaten karışıktı şimdi tam karıştı yav ben aranan bir şahısım istanbulda kalıyom dosyam izmirde istanbuldan izmirdeki daosyamla ilgili taahüdü nasıl verecem burda adliyeye gitsemmi yoksa direk karakola gidip beni kurtarın mı desem allah rızası için biri bişey deyip yardım etsin ben nasıl özgür kalacam
YanıtlaSil192 YORUMCU ARKADAŞIM ÖNCELİKLE GEÇMİŞ OLSUN. MANTIKEN VEDE HUKUKEN İMZA YETKİSİ OLMAYAN BİR HÜKÜMLÜNÜN İMZASI VE TAAHHÜDÜ GEÇERSİZDİR. İÇERDE EMEKLİ BİR HÜKÜMLÜNÜN VASİ TAYİNİ OLUNCAYA KADAR EMEKLİ MAAŞINI ALAMADIGINI GÖRDÜK. AMA UYGULAMAYA VE DEGERLİ İNFAZ SAVCILARIMIZIN YORUMUNU GÖRMEMİZ LAZIM. BİZLER PEŞİN HÜKÜMLE YARGILANDIK, HUKUK KATLİAMI YAPILARAK CEZA ALDIK. EGER MAKSAT SADECE CEZAEVİNE ATMAK İSE GEÇERLİ OLUP OLMADIGINA BAKMAZLAR. SADECE İÇERİ ATARLAR. BEKLEYİP GÖRECEGİZ. AYRICA TAAHHÜDÜ İHLAL DİYE BİR OLAY GERÇEKLEŞMEZ. ÇÜNKÜ BEN BUNA BENZER BİR TAAHHÜTLE 2006 YILINDA TAHLİYE OLDUM. GERÇEKLEŞEN BİR DOSYAMDAN ÖDEME EMRİ TAHLİYEME 10 GÜN KALA TEBLİG EDİLDİ ARADAKİ 20 GÜNLÜK BOŞLUKTAN YARARLANARAK CUMHURİYET SAVCILIGINA DİLEKÇE VERDİM, BU BORCU DIŞARIDA ÖDEYECEGİM DİYE, TAHLİYE OLDUM, ÖDEYEMEDİM. TAAHHÜDÜ İHLAL BİLDİGİM KADARI İLE İCRA DAİRESİNE YADA İCRA DOSYASINA VERİLECEK BİR TAAHHÜT VE İMZA SONUCUNDA GERÇEKLEŞİR. BİZLER TAAHHÜDÜ, İCRA MAHKEMELERİNE YADA İCRA DOSYALARINA VERMEDİKKİ, SADECE YASAL HAKKIMIZDAN DOLAYI CEZAYI VEREN ASLİYE CEZA MAHKEMELERİNE İNFAZIN DURDURULMASI İÇİN VERDİK. MANTIKEN EGER TAAHHÜDÜ İHLALDEN CEZA VERECEK OLURLAR İSE BEN YANDIM, 16 DOSYA HER DOSYAYA 3'ER AY İHLAL CEZASI, BU CEZA YATACAGIM CEZANIN ASLINDAN KAT KAT FAZLA OLUR. ZANNETMİYORUM Kİ BÖYLE BİR UYGULAMA OLSUN. AMA YİNEDE DEGERLİ HUKUK OTORİTESİ UYGULAYICILARIMIZDAN NE GİBİ HAREKET GELECEK BEKLEYİP GÖRECEGİZ.
YanıtlaSilmerhaba arkadaşlar çek yasası çıktı tamam ama bazı güzellikler var borçlu için mesela kanunun bir açıgı borcunuzu sıfırlıyor ayrıca cezası içinde yapılan bir işlem cezadanda kurtuluyor fakat dosyayı incelemek gerekiyor.ben 3 dosyamı kapattım birde cezadan kurtuldum şükür ama borç farklı ceza farklı olaylar neyse bana ulaşmak isteyen yucelunlu@msn.com
YanıtlaSilMerhaba...E-devlet sifresi ile sisteme giris yapilirsa aramasi olan kisiyi alamazlarmi?
YanıtlaSilmerhaba arkadaşlar çek yasası çıktı tamam ama bazı güzellikler var borçlu için mesela kanunun bir açıgı borcunuzu sıfırlıyor ayrıca cezası içinde yapılan bir işlem cezadanda kurtuluyor fakat dosyayı incelemek gerekiyor.ben 3 dosyamı kapattım birde cezadan kurtuldum şükür ama borç farklı ceza farklı olaylar neyse bana ulaşmak isteyen yucelunlu@msn.com
YanıtlaSil